فونیکسریمکسبهتام

ریزش ۷۰۰ هزار تومانی داخلی‌ها و ۱۷ میلیونی خارجی‌ها

اوضاع پاییزی بازار خودرو در نخستین ماه بهار

عصر خودرو- بازار خودرو در روزهای پایانی نخستین ماه سال با رکود همراه است که کاهش قیمت برخی خودروها را در بازار به همراه داشته است، این افت قیمت در مورد خودروهای داخلی تا ۷۰۰ هزار تومان و در مورد خارجی‌ها تا ۱۷ میلیون تومان نیز رسیده است.

اوضاع پاییزی بازار خودرو در نخستین ماه بهار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رکود در بازار خودرو و کاهش تقاضا باعث پایین آمدن قیمت برخی خودروهای داخلی شده است. در عین حال، عدم فاکتور شدن خودرو توسط دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا نیز نتوانسته مانع از پایین آمدن قیمت خودروها در بازار شود.

    بر این اساس، قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با 200 هزار تومان کاهش به 38 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت پژو 206 تیپ 5 با افت 100 هزار تومان در بازار به 37 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

    این روزها پژو 405 مدل GLX خاکستری در بازار افت 700 هزار تومانی را تجربه کرده و با قیمت 29 میلیون و 700 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در این شرایط، قیمت پژو 405 مدل GLX رنگ نقره‌ای بدون تغییر بوده و خریداران می‌توانند این خودرو را با قیمت 30 میلیون و 100 هزار تومان از بازار خریداری کنند.

    در مورد پژو پارس سال نیز باید به کاهش 300 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد که در حال حاضر با قیمت 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو پارس LX نیز بدون تغییر قیمت در بازار 41 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

    قیمت سمند LX نیز بدون تغییر بوده و در حال حاضر 31 میلیون و 800 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. اما سمند EF7 افت قیمت 500 هزار تومانی را شاهد بوده و قیمت آن به 31.5 میلیون تومان رسیده است.

    پژو 206 تیپ 2 با کاهش قیمت 500 هزار تومانی این روزها به قیمت 33.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. در مورد دنا هم باید به کاهش 300 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 43.5 میلیون تومان اشاره کرد.

    در عین حال، قیمت رانا در بازار تغییری نداشته و همچنان 34.5 میلیون تومان معامله می‌شود.

    * قیمت تیبا در بازار، زیر قیمت کارخانه

    بررسی بازار محصولات سایپا نیز نشان می‌دهد قیمت برخی محصولات این شرکت در بازار زیر قیمت کارخانه است که می‌توان به قیمت تیبا 2 (هاچ‌بک) اشاره کرد، به طوری که قیمت این محصول در بازار 27.5 میلیون تومان و در کارخانه 28 میلیون تومان است.

    در عین حال تیبا صندوق‌دار در بازار 25 میلیون و 300 هزار تومان است ولی از سوی کارخانه به قیمت 24 میلیون و 700 هزار تومان عرضه می‌شود.

    قیمت پراید در بازار تغییری نداشته و سایپا 111 همچنان با قیمت 22 میلیون تومان و سایپا 131 با قیمت 21 میلیون و 250 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

    قیمت سراتو با آپشن جدید سایپا در بازار 101 میلیون تومان و مدل قبلی آن 92 میلیون تومان است که تغییری را تجربه نکرده است. در اینجا باید به افت 2 میلیون تومانی قیمت سراتو وارداتی نیز اشاره کنیم که هم‌اکنون 139 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

    قیمت ساندرو دنده اتوماتیک در بازار 53 میلیون تومان و نوع دنده‌ای این خودرو 46 میلیون و 700 هزار تومان است و ساندرو استپ‌وی نیز با قیمت 62 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

    در مورد قیمت تندر90 نیز باید به نرخ 40 میلیون تومانی مدل E2 در بازار اشاره کنیم که نسبت به هفته پیش 2 میلیون تومان کاهش داشته است.

    قیمت تندر90 دنده اتوماتیک نیز با کاهش 700 هزار تومانی در بازار به 48 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

    * کاهش 17 میلیونی قیمت لکسوس

    در بررسی بازار خودروهای وارداتی نیز باید به کاهش قیمت برخی خودروها اشاره کنیم.

    بر این اساس، قیمت توسان با کاهش 1.5 میلیون تومانی به 186.5 میلیون تومان رسیده و سوناتا نیز 6 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 166 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

    قیمت لکسوس مدل NX300 در بازار با کاهش 17 میلیون تومانی نسبت به اسفند سال گذشته همراه بوده و در حال حاضر با قیمت 343 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

    قیمت مزدا 3 نیز در بازار 4 میلیون تومان کاهش داشته و هم‌اکنون با قیمت 119 میلیون تومان معامله می‌شود.

    بازار خودرو در شرایطی رکود را تجربه می‌کند که فعالان بازار معتقدند اگر عرضه خودرو از سوی خودروسازان افزایش یابد، شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها هم خواهیم بود.

    * ماهی‌گیری چینی‌ها از بازار گل آلوده خودرو

    در این وضعیت، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای چینی نیز از خلاء بازار خودروهای 50 تا 80 میلیون تومانی بیشترین استفاده را کرده و خودروهای چینی را که اغلب کیفیت مناسبی ندارند با شرایط فروش جذاب برای مشتریان عرضه می‌کنند.

    این در حالی است که فعالان بازار معتقدند دستگاه‌های نظارتی باید بر روند فعالیت این شرکت‌ها نظارت بیشتری داشته باشند و حقوق مشتریان در خرید این خودروها رعایت و حفظ شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو