فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ریاست ستاد سوخت کشور خبر داد

ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو در جهت تسریع در روند انتقال گواهی‌ها خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، تبریزی گفت: هدف تکریم ارباب رجوع و بهبود روش های اجرایی در جهت سرعت بخشیدن به فرآیند طرح نوسازی خودروهای فرسوده برای کاهش آلودگی هوا است و همچنین بر اساس بررسی های انجام شده پیرامون ضرورت دریافت گواهی اسقاط بر مبنای ارزش گواهی خودروهای فرسوده و تسریع روند انتقال گواهی اسقاط از صفحه نرم افزاری سامانه نوسازی ناوگان ستاد سوخت، دستورالعمل انتقال گواهی‌ها ابلاغ شد.

    وی افزود: انتقال گواهی اسقاط از مراکز اسقاط به ذینفعان اعم از وارد کننده و... به شرطی که ثبت نام در صفحه نرم افزاری سامانه نوسازی ناوگان ثبت شده باشد بلامانع است. درحقیقت مرکز اسقاط می‌تواند انتقال گواهی را به هر فردی انجام دهد. انتقال گواهی از خودروساز به مرکز اسقاط یا به خودروساز دیگر نیازمند یک توافق دوجانبه میان ذینفع اولیه(مالک گواهی اسقاط) و ذینفع ثانویه است که پس از اعلام به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گواهی منتقل می‌شود.

    مدیرکل دفتر ریاست ستاد سوخت کشور تاکید کرد: اگر این انتقال میان واردکننده به واردکننده باشد باید هر دو در یک سال گذشته خودرو وارد کرده باشند تا جزو واردکننده‌ها محسوب شوند.

    وی افزود: برابر این دستورالعمل اولین انتقال در مرکز اسقاط به شرط ثبت نام در صفحه نرم افزاری سامانه نوسازی ناوگان ستاد سوخت توسط خود مرکز اسقاط انجام می‌شود و در مرحله بعدی نیز انتقال گواهی خودرو توسط ستاد سوخت انجام می شود.

    وی ادامه داد: صورتجلسه باید بر اساس فرم ارایه شده در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به آدرس www.hamsu.ir میان شخص انتقال دهنده و دریافت کننده گواهی اسقاط تنظیم شود. بدیهی است رسیدگی به هرگونه تقاضا در این خصوص با ارایه صورت جلسه امکان پذیر خواهد بود.

    تبریزی تاکید کرد: به زودی هماهنگی با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای مالیات انتقال گواهی‌های اسقاط انجام می شود و در آینده نزدیک این موضوع نیز به دستورالعمل جدید اضافه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو