فونیکسریمکسبهتام

آلودگی‌هوا«۲۱۳۰»

آلودگی‌هوا و خطر مرگ سالانه ۳ میلیون چینی

عصر خودرو-بر اساس تحقیقات صورت گرفته، چنانچه تلاشی برای کاهش آلودگی هوا در چین صورت نگیرد، سالانه سه میلیون نفر در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.

آلودگی‌هوا و خطر مرگ سالانه ۳ میلیون چینی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ‌در نتایج تحقیقاتی که در ارتباط با آلودگی هوا و اثرات آن بر روی سلامت عمومی توسط دانشمندان و محققان چینی صورت گرفته، بر وجود ارتباط مستقیم میان مرگ و میر مردمی و آلودگی هوا تاکید شده است.

    بر این اساس، تحقیقات صورت گرفته ثابت می کند که نزدیک به سه میلیون نفر در سال در چین جانشان را به دلیل ابتلا به امراضی از دست می دهند که کاملا با آلودگی هوا مرتبط است.

    موضوع آلودگی هوا در چین یکی از بحث برانگیز ترین مسایل در سال های اخیر محسوب می شود و تقریبا به طور روزمره از طریق رسانه های مکتوب و غیرمکتوب در این باره اطلاع رسانی می شود.

    در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری میلادی بود که در پکن و 23 شهر دیگر چین به دلیل آلودگی بسیار بالای هوا هشدار قرمز صادر شد و تقریبا 2 هفته این موضوع به طول انجامید و نهایتا مردم در تارنماها و وبلاگ ها خواستار برکناری مسئولانی شدند که قادر به مقابله با این پدیده نیستند.

    محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین به تازگی در گزارشی اعلام کرده اند که سازمان بهداشت جهانی ضوابط و دستور کار مشخصی برای رفع آلودگی هوا دارد و اگر قرار است از مرگ سه میلیون نفر جلوگیری شود باید به طور استاندارد و مشخص این مقررات و دستورها به اجرا گذاشته شود.

    «لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز امسال و در پایان نشست سالانه کنگره ملی خلق چین در پکن گفته بود که دولت همه تلاش خود را برای رفع آلودگی هوا بکار خواهد گرفت.

    گزارش رسانه های چین از جمله تارنمای «گلوبال تایمز» هم حاکیست که در سه سال گذشته وضعیت آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای چین بدتر شده است.

    یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که آلودگی هوا در جهان سالانه بیش از 5.55 میلیون نفر را به کام مرگ می فرستد و این در حالی است که بیش از نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از این پدیده متعلق به کشور های آسیایی هند و چین است.

    بر اساس این گزارش، فقط در سال 2013 حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در چین بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.

    برخی گزارش ها نیز حاکی است که اگر این روند ادامه یابد سالانه بیش از 300 تا 400 هزار نفر دچار مرگ های زودرس به دلیل استنشاق هوای آلوده در چین خواهند شد.

    چین حتی به منظور نظارت و کنترل بر آلودگی هوا به تازگی شبکه ای را ایجاد کرده است که بر اساس آن می توان از داده های ماهواره ای و لیزری برای شناسایی و نظارت بر آلودگی هوا استفاده کرد.

    این شبکه در شرایطی ایجاد می شود که دستکم با شروع سال جاری میلادی مسئولان کلانشهر پکن از سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون دلاری برای کاهش آلودگی فقط در این شهر خبر داده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو