فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۱۳۳»

کمک ۱۲.۵ میلیونی جایکا ژاپن برای رفع آلودگی هوا

عصر خودرو- سخنگوی شورای شهر تهران جزییات کمک ۱۲.۵ میلیون جایکا به شهرداری تهران را تشریح کرد.

کمک ۱۲.۵ میلیونی جایکا ژاپن برای رفع آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضا تقی‌پورظهر امروز پس از سیصدوچهل‌وچهارمین جلسه شورای شهر تهران در نشست خبری که پیرامون تشریح مصوبات صبح امروز شورای شهر برگزارشد، با اعلام خبر کمک 12.5 میلیون دلاری موسسه جایکا گفت: با موافقت وزارت امور خارجه و... قرار شد موسسه جایکا برای راه‌اندازی و تکمیل آزمایشگاه کنترل کیفیت هوا کمک 12.5 میلیون دلاری به شرکت کنترل کیفیت هوا داشته باشد و در زمان تغییر زمان و هزینه‌های محلی نیز شهرداری اقداماتی را انجام خواهد داد.

    وی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه به مدت چهار سال تعدادی از کارشناسان جایکا برای راهبری آزمایشگاه و انتقال دانش فنی در تهران حضور خواهند داشت، گفت: از امروز شورای شهر یک فوریت این طرح را به تصویب رساند و امیدواریم با تصویب این طرح این آزمایشگاه کنترل کیفیت هوا آغاز به کار کند.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین از حسابرسی سازمان تاکسیرانی و سازمان پایانه‌ها در سال 93 خبر داد و تصریح کرد: گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی مطلوب گزارش شده و براساس قانون رییس شورا نواقص مشکلات را طی نامه‌ای به شهردار تهران اعلام خواهد کرد تا آنها نیز نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

    تقی‌پور در مورد مرخصی شهردار تهران نیز به ایسنا اظهار کرد: صبح امروز چمران نامه‌های مرخصی شهردار را به شورا آورد و نشان داد که چه در زمان ریاست وی و یا مسجدجامعی با درخواست کتبی شهردار، رییس شورا به مرخصی شهردار رسیدگی می‌کرده است و این موضوع در صحن علنی طی 16 سال اخیر هیچ گاه بررسی نشده است.

    وی با بیان اینکه قالیباف برای 20 روز مرخصی گرفته و طبیعتا در این مدت نیز خارج از محیط کار نیست، تصریح کرد: برای موارد مختلف به افراد مسوولیت داده شده و افرادی تصمیم‌گیرنده با امضای مجاز به چمران معرفی شدند.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در مورد احتمال سوءاستفاده تعدادی از مدیران سابق شهری که کاندیدای انتخابات شوراها هستند نیز گفت: نظارت بر صحت انتخابات برعهده مجلس شورای اسلامی است و آنها باید جلوی تخلفات را بگیرند اما از بعد نظارتی شورا نیز باید نظارت‌هایی انجام دهد و در صورت بروز تخلف با این افراد قطعا برخورد خواهد شد.

    تقی‌پور همچنین در مورد مطالبات شهرداری از دولت و بالعکس افزود: در 19 ردیف سرجمع مطالبات شهرداری از دولت به مبلغ 14 هزار میلیارد تومان مشخص شده است که یک کمیته سه نفره از شورا برای پیگیری مطالبات تشکیل شده بود که با دولت نیز مذاکراتی انجام شد.

    وی با بیان اینکه در راه تعیین دقیق رقم بدهی فراز و نشیب‌هایی وجود داشت، گفت: نهایتا سازمان حسابرسی کل کشور نیز رقم 14 هزار میلیارد تومان را تایید کرد و وقتی رقم دقیق بدهی مورد تایید قرار گرفت از آن به بعد موضوع از طریق مکاتبات رسمی شورا پیگیری شد اما آن چیزی که بارها به طور نادرست بیان شده میزان بدهی شهرداری به دولت است که اعداد و ارقام متفاوتی مطرح شده امام باید بگویم تا پایان سال 95، 11 هزار و 981 هزار میلیارد تومان مجموع بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها بوده و 8514 میلیارد تومان نیز میزان بدهی شهری به پیمانکار است و مابقی اعداد مطرح شده نادرست است.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در مورد گزارش کمیسیون سلامت درخصوص شورای شهر چهارم گفت: 45 درصد موضوعات و تصمیمات این کمیسیون در حوزه محیط زیست بوده و 21 درصد ایمنی، 6 درصد سلامت و 28 شامل سایر موارد بوده است.

    تقی پور همچنین در مورد تولید برق از زباله نیز گت: تولید برق از زباله به دلیل پیشنهاد اندک قیمت خرید برق از سوی شرکت برق اقتصادی نبوده و به صرفه نیست و امید است با ورود تکنولوژی‌های جدید به صورت انبوه خودکفا باشیم. همچنین تفکیک پسماند  در انتها صورت می‌گیرد و امیدواریم با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده شاهد آن باشیم که زباله‌ها در مبدا و توسط شهروندان تبدیل شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو