فونیکسریمکسبهتام

تولید پلیمر مورد نیاز صنایع نفت وخودروسازی از سوی محققان کشور

عصر خودرو- رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی از تولید نمونه صنعتی نوعی پلیمر با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پلیمر در صنایع نفت و گاز و خودرو سازی کاربرد دارد.

تولید پلیمر مورد نیاز صنایع نفت وخودروسازی از سوی محققان کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دکتر مهدی نکومنش با بیان اینکه پژوهشگاه پلیمر در صنعت پلیمر سی‌امین سال را پشت سر گذاشته است، افزود: این در حالی است که متاسفانه کمتر شاهد این هستیم که نیازهای خود را از طریق ما رفع کنند.

    وی نوع رفتار بخش‌های صنعتی با بخش‌های پژوهشی را در حد «نوشتن نسخه» دانست و اظهار کرد: صنایع ما را در تامین نیازهای اساسی خود سهیم نمی‌‎کنند و به عنوان مراکزی که می‌توانند مشکلی از آنها را رفع کنند، نگاه نمی‌کنند. در حالی که بسیاری از مراکز تحقیقاتی، توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

    نکومنش با تاکید بر اینکه علل این رویکرد صنایع را ریشه‌یابی کردیم، یادآور شد: در این مطالعات متوجه شدیم برای اینکه بتوانیم کارهای عمیق انجام دهیم لازم است ضمن آنکه جوابگوی نیازهای صنایع باشیم، باید به سمت ایجاد صنایعی حرکت کنیم که تا 5 سال آینده صنعت ما نیازمند خدمات آنها است.

    رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، از اجرای پروژه‌هایی در این زمینه خبر داد و یادآور شد: در این راستا چند طرح در حوزه پتروشیمی و بایو را در این پژوهشگاه اجرایی کرده و با برخی از شرکت‌ها وارد مذاکره شدیم.

    به گفته وی، مذاکرات با دو شرکت منجر به انعقاد قرارداد شد و اگر این حرکت ادامه یابد، کشور به نقاط بسیار روشنی در فناوری پلیمری خواهد رسید.

    نکومنش با تاکید بر اینکه ایران در دانش پلیمری جزو 10 کشور اول دنیا است، یادآور شد: سهم پژوهشگاه در کسب این رتبه بیش از 40 درصد است. با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که باید اقتصاد را تقویت کنیم، از این رو تولید فناوری را در دستور کارهای خود قرار داده‌ایم.

    وی با اشاره به جزئیات این قراردادها توضیح داد: یکی از این قراردادها در زمینه تولید یک محصول پلیمری است که در کشور وجود ندارد و کشور به شدت به آن نیاز دارد. در حال حاضر دانش فنی این محصول تولید شده است.

    نکومنش اضافه کرد: با این همکاری قرار است نمونه صنعتی (دمو پلنت) این محصول با هزینه مشترک تولید شود؛ ضمن آنکه بخش آزمایشگاهی از سوی پژوهشگاه و بخش مهندسی از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه نمونه صنعتی این محصول در پژوهشگاه به تولید خواهد رسید، اضافه کرد: تا سال آینده نمونه صنعتی عرضه خواهد شد.

    نکومنش این محصول را پلیمری دانست که در صنایع پتروشیمی و خودروسازی کاربردی بوده و تولید آن ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو