فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

صنعت به تکنولوژی روز دنیا تجهیز شود

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: ارتقاء بهره‌وری یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است تا به اهداف آن دست پیدا کنیم.

صنعت به تکنولوژی روز دنیا تجهیز شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر رویا طباطبایی در پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: صنعت باید خود را به تکنولوژی روز دنیا تجهیز کند و گرنه خیلی از صنایع موجود نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

    وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با بهره‌وری اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته سهم زیادی از رشد اقتصادی به دلیل بهره‌وری است. رشد بهره‌وری در امریکا در یک دوره ١٤ ساله، ٦ درصد بوده و سهم زیادی از آن مربوط به بهره‌وری است.

    رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خاطرنشان کرد: تایلند کمترین نرخ بهره‌وری کشورهای جهان را دارد و در ایران برای بهره‌وری جای کار زیاد است.

    وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در ژاپن 4.5 و در ایران حدود 12 درصد است، گفت: شاخص بهره‌وری نیروی کار ایران بالاست و دلیل آن وجود نفت است که باعث افزایش تولید ناخالص داخلی می‌شود. در کشورهای نفت‌خیز سهم نیروی کار زیاد است و ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند.

    این مسئول اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی برای یک ملت حتی در شرایط تحریم بهترین رشد را در پی دارد که یازده محور دارد.

    طباطبایی، مولفه‌های اصلی اثرگذار بر بهره‌وری را شامل رقابت‌پذیری کارآفرینی نوآوری بهبود فضای کار و شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد دانست و با بیان اینکه شعار امسال بر اشتغال بیشتر در اقتصاد مقاومتی تاکید دارد، افزود: یکی از محورهای اصلی، مقاومت در اقتصاد بحث بهره‌وری است. همچنین آموزش نیروی متخصص و ماهر، توسعه فناوری، ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید و پشتیپانی از شرکت‌های نوپا و کوچک اقتصادی در توجه به بحث اشتغال حائز اهمیت است.

    این مسئول اظهار کرد: رفع تبعیض بین بخش دولتی، تعاونی و خصوصی برای ارتقاء بهره‌وری بسیار مهم است. جلوگیری از اتلاف سرمایه‌ها، ارتقای کیفی کار و سرمایه ایرانی، جلوگیری از ایجاد انحصار و اتخاذ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تقویت‌رقابت‌پذیری، توجه به شاخص عدالت اجتماعی، مهارت‌آموزی، افزایش کمی و کیفی تولید، انتقال فناوری‌های پیشرفته، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، حذف هزینه‌های زائد، بهره‌وری و کارآفرینی از راهکارهای جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی و شعار سال است.

    نایب رئیس اتاق ایران نیز گفت: ارتقاء بهره‌وری هدف تعامل صنعت و دانشگاه باشد.

    حسین سلاح‌ورزی در پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: امسال سعی شده رویکرد ارتقاء بهره‌وری به عنوان موضوع محوری باشد چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهایی که رشد پایدار دارند به دلیل ارتقا بهره‎وری بوده است. شاید وظیفه بخش خصوصی و دانشگاه در تعامل برای ارتقاء بهره‌وری باشد و به همین لحاظ این موضوع را محور همایش قرار دادیم.

    سلاح‌ورزی ادامه داد: دو موضوع راه‌اندازی مرکز رقابت‌پذیری کسب و کار در استان لرستان به عنوان پایلوت برای افزایش رقابت‌بذیری در بنگاه‌ها باشد.

    نایب رئیس اتاق ایران افزود: ایجاد شبکه علمی کشور به عنوان اپراتوری که امکان تعامل صنعت و دانشگاه را انجام می‌دهد را امروز در برنامه داریم. امیدواریم از این پس شاهد تعامل هر چه بیشتر بین صنعت و دانشگاه باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو