فونیکسریمکسبهتام

وزارت صنعت اعلام کرد:

تشکیل شورای جدید سیاستگذاری خودرو مهمترین دستاورد دولت یازدهم

عصر خودرو- وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: تشکیل شورای جدید سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت، خودرو سازان، قطعه سازان و انجمن ها و تشکل های ذیربط، مهمترین دستاورد دولت یازدهم در صنعت خودرو محسوب می شود.

تشکیل شورای جدید سیاستگذاری خودرو مهمترین دستاورد دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، این شورا به موضوع افزایش کیفیت خودرو و قطعات وابسته به آن، صنعت سبز و استانداردهای زیست محیطی و خدمات پس از فروش توجه ویژه ای داشته است.
    براساس این گزارش، زمانی که تحریم‌ها عملیاتی شد، این صنعت به غروب خود نزدیک شد و خودروسازان خارجی ایران را ترک کردند و خیلی از کشورها حاضر به همکاری با ایران نبودند و شاید کمتر از دو ماه صنعت خودرو نشان داد که میزان خودکفایی‌اش در حد شعار بود.

    **دولت تدبیر و امید عامل توقف روند نزولی تولید خودرو
    گزارش شبکه یاد شده حاکی است،دو سال منتهی به آغاز به کار دولت تدبیر و امید تحت تاثیر تحریم‌های خارجی روند تولید خودرو در ایران نزولی شده بود،اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، روند نزولی تولید خودرو در کشور متوقف شد.
    همچنین دولت یازدهم، پس از برجام اقدامات مناسبی برای برقراری تعامل صنعت خودروی ایران با کشورها و شرکت‌های صاحب فناوری صورت داد که در این زمینه، قراردادهایی با شرکت های پژو و سیتروئن ( فرانسه ) امضا شد.
    برپایه اطلاعات شبکه مزبور، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، ممعدن وتجارت از دو خودروساز بزرگ خواسته است که نسبت به از رده خارج ساختن خودروهای قدیمی و فرسوده اقدام نمایند.

    **نوسان های تعداد خودروهای تولیدی در سال های تحریم و پس ازآن
    صنعت خودروی کشور از سال 1391 به بعد تحت تاثیر برخی مشکلات داخلی و خارجی درروند تولید، تنزل کرد بطوریکه از مجموع یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو تولید شده در سال 90 به 924 هزار دستگاه در سال 91 رسید.
    سال 1392 نیز روند نزولی تولید خودرو تشدید شده و تولیدات این بخش به رقم 737 هزار دستگاه کاهش یافت.
    همچنین براساس اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم در سال 1393 روند تولید خودرو در ایران باردیگر روند صعودی پیدا کرد، بطوریکه به یک میلیون و 130 هزار دستگاه افزایش یافت .
    علاوه براین سال 94 تعداد خودروهای تولیدی 978 هزارو 796 دستگاه شد و پارسال هم در مجموع یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو تولید شد.
    وزارت صنعت در این گزارش افزوده است ، طی سه سال ( 95- 1393) دولت یازدهم توسط خودرو سازان 2 میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این رقم در شهریور سال 92 یعنی پایان عملکرد دولت دهم (تحویل دولت یازدهم) به یک میلیون و 900 هزار دستگاه رسیده بود.

    ** هدف چشم انداز
     براساس هدف تعیین شده در سند چشم انداز ( 1404 ) وزارت صنعت دستیابی به تولید سه میلیون دستگاه خودرو سواری و وانت را در دستور کار دارد که از این رقم یک میلیون دستگاه باید راهی بازارهای صادراتی شود.
    در عین حال برای سال 1396 پیش بینی رقم تولید یک میلیون و 750 هزار دستگاه خودرو سواری و وانت در چارچوب سند راهبردی وزارت صنعت تعریف شده که این رقم نسبت به سال 93 ( وضعیت ارزیابی تولید ) تعداد 640 هزار دستگاه افزایش نشان می دهد.

    ** وضعیت خودروهای تجاری
    در این بررسی از سند راهبردی وزارت صنعت آورده است، سال 1393 تعداد خودروهای تجاری تولیدی ( اتوبوس، مینی بوس و کامیون ) 22 هزار دستگاه بود که برای سال 96 رقم 43 هزار دستگاه هدف گذاری شده و انتظار می رود در افق چشم انداز به تولید 120 هزار دستگاه برسد که از این میزان تعداد 30 هزار دستگاه باید راهی بازارهای صادراتی شود .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو