فونیکسریمکسبهتام

کاهش۳۰ درصدی تلفات جاده ای در ۴ سال گذشته

عصر خودرو- دولت یازدهم با تاکید بر حفظ سرمایه های انسانی کشور و کاهش خسارات ناشی از تصادفات جاده ای، در چهار سال گذشته با بکارگیری راهکارهای مناسب، تلفات جاده ای را ۳۰ درصد کاهش داده است.

کاهش۳۰ درصدی تلفات جاده ای در ۴ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا، سازمان برنامه و بودجه ، در گزارشی اعلام کرد: دولت یازدهم از طریق راه کارهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری و بکارگیری سیستم های حمل و نقل هوشمند، تلفات جاده ای را که در 10سال گذشته به طور متوسط حدود 22 هزار نفر در سال بوده است را در سال 1395 به 16 هزار نفر در سال کاهش داده است.
    از سال 1384 تا سال 1393 تعداد 219 هزار و 172 نفر در تصادفات جاده ای کشور کشته شده اند که با تعداد کشته شدگان هشت سال جنگ تحمیلی برابری می کند و عمق فاجعه بار از دست دادن سرمایه های انسانی در کشور را نشان می دهد.
    در نوروز 1396 نیز تلفات جاده ای کشور در مقایسه با نوروز سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.کاهش پید کرد.
    بر اساس این گزارش، نگرش دولت یازدهم با نگرش دولت های قبلی نسبت به تصادفات و تلفات جاده ای فرق می کند و بر این باور استوار شده است که تصادفات جاده ای اتفاقات قابل پیشگیری و اصلاح هستند.
    به گزارش ایرنا، تصادفات جاده ای از سوی سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی چهار عامل اصلی تهدید کننده سلامت جان انسان ها تعیین شده لازم است با سرمایه گذاری بیشتر با این تهدید مبارزه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط