فونیکسریمکسبهتام

امضای قرارداد ۷۶ میلیون دلاری ایران خودرو و پینینفارینا؛

جاده مخصوصی ها صاحب پلتفرم ایتالیایی می‌شوند

عصر خودرو- شرکت طراحی خودرو ایتالیایی پینینفارینا با شرکت ایران خودرو به منظور مدرن سازی پلتفرم های این شرکت به توافق رسید.

جاده مخصوصی ها صاحب پلتفرم ایتالیایی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، ایران خودرو که در سال 1962 تاسیس شده بزرگترین خودروساز ایران است ولی برخی از خودروهای تولیدی این کشور متعلق به دهه 1980 میلادی هستند.

    بر اساس این قرارداد 70 میلیون یورویی، شرکت ایتالیایی از توان و تخصص فنی خود برای توسعه یک پلتفرم متغیر برای ایران خودرو کمک خواهد گرفت. با این پلتفرم جدید دستکم چهار مدل خودروی جدید شامل یک سدان سایز متوسط  در شرکت ایران خودرو تولید خواهد شد. سه مدل خودروی دیگر هنوز مشخص نشده اند. 

    پینینفارینا تک تک مراحل این پروژه سه ساله از طراحی اولیه تا زدن مهر تایید روی محصول نهایی را مدیریت خواهد کرد. مونتاژ خودروهای تولیدی روی این پلتفرم در ایران انجام خواهد شد ولی شرکت ایتالیایی(که تحت مالکیت شرکت هندی ماهیندرا) قرار دارد، به ایران خودرو در این زمینه کمک خواهد کرد.

    سیلویو پی‌ترو آنگوری مدیرعامل شرکت پینینفارینا در بیانیه ای گفت: ما از اینکه از طریق یک برنامه مهندسی و طراحی بسیار قابل توجه در توسعه صنعت خودروسازی ایران مشارکت داریم، خوشحال هستیم. 

    برنامه سه ساله این توافق بیانگر اینست که اولین خودرو تولیدی ایران خودرو با طراحی پینینفارینا در سال 2019 به بازار خواهد آمد. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این خودرو توان حضور در بازارهای خارجی را خواهد داشت یا خیر.

    ایران خودرو تاکنون حضور قابل توجهی در بازارهای خارجی نداشته است اما این امر می‌تواند با عرضه یک خودرو مدرن و خوش استیل تغییر کند.

    در توضیح همکاری های قبلی ایران خودرو و پینینفارینا، می‌توان به تبدیل پژو 405 به پژو پارس اشاره که توسط این شرکت انجام شده است.

    این شرکت تاکنون با خودروسازان بزرگی مانند فراری، مازراتی، رولزرویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفارومئو و لانچا همکاری کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو