فونیکسریمکسبهتام

تعطیلی موقت تولید در برخی سایت‌ها

رنو،نیسان و داچیا قربانی "باج‌افزار" این روزها شدند

عصر خودرو- گروه خودروسازی رنو-نیسان نیز از باج افزاری که از روز گذشته دهها هزار رایانه در حدود ۱۰۰ کشور جهان را آلوده کرده در امان نماند.

رنو،نیسان و داچیا قربانی "باج‌افزار" این روزها شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، یک حمله سایبری گسترده با استفاده از ابزارهایی که به احتمال زیاد توسط سازمان امنیت ملی آمریکا تولید شده علیه ارگان های دولتی در بسیاری از کشورهای جهان انجام شده است.
    رنو-نیسان اولین شرکت بزرگ فرانسوی است که اعلام کرد تحت تاثیر حمله این باج‌افزار قرار گرفته است.
    ماجرا از آنجا آغاز شد که یک گروه هکری روش‌های مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به رایانه‌ها و سرقت اطلاعات از آنها را افشا کردند. این امر منجر به آن شد که برخی آسیب پذیری‌های سیستم عامل ویندوز که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور جاسوسی سایبری و حمله به شبکه های رایانه ای مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد هم افشا شود.
    حالا عده ای هکر با سوءاستفاده از همین اطلاعات یک "باج افزار" طراحی کرده‌اند که داده های کاربران را قفل کرده و برای دسترسی مجدد به آنها  طلب پول می‌کند. باج افزار مذکور در حداقل 99 کشور جهان مشاهده شده و در کشورهای مختلف آسیایی، آمریکایی و اروپایی مشکل آفرین شده است.
    رنو-نیسان از روز شنبه تولید خود را در چندین سایت تولیدی متوقف کرده تا از گسترش این حمله سایبری جلوگیری کند.  
    کارخانه نیسان، شریک رنو در ساندرلند انگلیس هدف این حمله سایبری قرار گرفته است.
    سخنگوی نیسان در این باره گفت: همانند بسیاری از سازمانها در سراسر جهان، نیسان هم اخیرا هدف حمله یک باج افزار قرار گرفته است. تیمهای ما در حال واکنش هستند و تاثیر عمده ای روی کسب و کار وارد نشده است.
    وی افزود: اوضاع در این کارخانه که هفت هزار نیرو دارد تحت نظر است.
    داچیا، دیگر برند متعلق به گروه رنو-نیسان نیز اعلام کرد که برخی از سایتهای تولیدش هدف آنچه که به نظر می‌رسد حمله باج‌افزار جهانی باشد قرار گرفته اند.
    داچیا در بیانیه ای اعلام کرد: بخشی از تولید داچیا در "میوونی" تحت تاثیر اختلال سیستم‌های رایانه ای قرار گرفته و برخی کارگران به خانه فرستاده شده اند. این اقدام برای جلوگیری از گسترش این ویروس اتخاذ شده است.
    سخنگوی شرکت رنو می‌گوید: اقدامات از جمله توقف موقت تولید در برخی سایت‌ها، برای جلوگیری از گسترش این ویروس در حال انجام است. این اولین اقدام است. 
    وی افزود: ما بدنبال این هستیم که یک بینش جهانی پیدا کنیم و ببینیم کدام سایت‌ها آلوده شده اند.
    سخنگوی رنو افزود: کارخانه رنو در ساندویل واقع در شمال فرانسه یکی از کارخانه هایی است که تولیدش را متوقف کرده است. وی به فهرست کامل کارخانه هایی که تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته اند اشاره نکرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم