فونیکسریمکسبهتام

فولادگر:

نقش عمده موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوای کلانشهرها

منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان‌بر است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری نقش عمده ای در آلایندگی هوای کلانشهرها دارند، گفت: منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر است و باید به تدریج صورت گیرد.

نقش عمده موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوای کلانشهرها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حمیدرضا فولادگر درباره توقف شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری با بیان اینکه این وسیله نقلیه نقش عمده ای در آلایندگی هوای کلانشهرها دارد، گفت: همزمان با توقف شماره گذاری این وسیله نقلیه باید حمایت های مناسبی را از  افراد برای جایگزینی با موتورسیکلت های برقی انجام داد.

    عمده موتورسیکلت های موجود در کشور کاربراتوری و آلاینده هستند

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه عمده موتورسیکلت های موجود در کشور کاربراتوری و آلاینده هستند، گفت: آلایندگی موتور چندین برابر خودروها بوده و یکی از بهترین راهکار مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران ساماندهی موتورسیکلت های کاربراتوری است.

    در  لایحه هوای پاک الزامات و تکالیفی برای تردد و خرید و فروش  وسایل نقلیه موتوری فرسوده تعیین شده است

    وی با بیان اینکه در  لایحه هوای پاک الزامات و تکالیفی برای تردد و خرید و فروش وسایل نقلیه موتوری فرسوده و آلاینده تعیین شده است، تصریح کرد: به طور قطع دولت باید تسهیلات ارزان قیمتی را به صاحبان موتورسیکلت های کاربراتوری اختصاص دهد تا به سمت استفاده از موتورهای برقی سوق پیدا کنند.

    ضرورت برنامه ریزی منسجم و مناسب برای تولید موتورسیکلت های برقی در کشور

    فولادگر بر ضرورت برنامه ریزی منسجم و مناسب برای تولید موتورسیکلت های برقی در کشور  تاکید کرد و افزود: تولید موتورهای برقی در کشور محدود بوده و نیاز است با حمایت های ویژه دولت و بانک ها تولید آنها افزایش یابد.

    منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر بوده و باید به تدریج صورت گیرد

    نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر بوده و باید به تدریج صورت گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه موتور وسیله نقلیه و امرار معاش برخی افراد است از این رو جلوگیری از تردد این وسیله نقلیه در زمان کوتاه و محدود امکان پذیر نبوده و به تدریج باید از تردد آن جلوگیری کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ستاد مدیریت سوخت متولی خروج وسایل نقلیه موتوری فرسوده است، گفت: ستاد مدیریت سوخت باید با همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به خروج و از رده خارج کردن وسایل نقلیه موتوری فرسوده اقدام کند زیرا تردد وسایل نقلیه فرسوده افزایش آلایندگی هوای کلانشهرها را به دنبال دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو