فونیکسریمکسبهتام

تغییر معادله فرانسوی‌ها در ایران

عصر خودرو- دو خودروساز فرانسوی سال‌هاست که حضوری متفاوت در بازار خودرو کشور داشته‌اند این در حالی است که شرکت پژو همواره سهم بالاتری نسبت به هموطن خود یعنی رنو در ایران دارد. حال در شرایطی که پساتحریم موجب شده بار دیگر خودروسازان خارجی در بازار ایران حضور پیدا کنند، پیش‌بینی می‌شود که سهم بازار دو شرکت تغییر کند.

تغییر معادله فرانسوی‌ها در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به‌دنبال اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی دو شرکت پژو و رنو بار دیگر به‌طور جدی در بازار خودرو ایران حضور پیدا کردند. حضوری که این بار با استراتژی متفاوتی نسبت به گذشته همراه بود؛ استراتژی این دو شرکت برای فعالیت دوباره در ایران در دو حوزه تولید و واردات طراحی شد. از آنجا که پژو قرارداد تولید مشترک خود را زودتر امضا کرد، بنابراین در حال حاضر شاهد اجرایی شدن مفاد قرارداد این شرکت هستیم. در این بین شرکت رنو نیز مراحل قبل از انعقاد قرارداد خود با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را دنبال می‌کند این در شرایطی است که شرکت مذکور بر واردات خود به ایران افزوده است؛ به‌طوری‌که بررسی آمارها نشان‌دهنده افزایش سهم بازاری رنو از سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال است. براساس آمار گمرک شرکت رنو توانسته با رشد 587‌درصدی واردات محصولاتش در فروردین‌ماه سال‌جاری، سهم خود در بازار خودرو ایران را افزایش دهد و رتبه اول واردات خودرو به کشور را از آن خود کند.

    بر این اساس در شرایطی رنو توانسته سهم واردات خود را در شرایط کنونی افزایش دهد که این شرکت با انعقاد قرارداد با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حضور مستقل خود در ایران را کلید زد. در این میان اما نکته حائز اهمیت اینکه بنا بر برخی از پیش‌بینی‌ها سهم دو شرکت فرانسوی رنو و پژو در حال تغییر است. بنابراین هر چند پژو طی سال‌های گذشته همواره دارای سهم بیشتری بود و رنو فاصله بسیارجدی با این شرکت داشت، اما در آینده نزدیک تغییر سهم جدی میان این دو شرکت صورت می‌گیرد که توازن موجود را برهم می‌زند.سال گذشته شرکت پژو سهمی 40 درصدی از بازار خودرو ایران داشت این در شرایطی است که سهم رنو به 9 درصد می‌رسید؛ اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد، با افزایش حجم واردات و همچنین تولید مستقل رنو، این شرکت به رقیب جدی پژو در ایران تبدیل خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو