فونیکسریمکسبهتام

برنامه‌ وزارت صنعت برای ارتقای فناوری صنعت خودرو

عصر خودرو- وزارت صنعت، معدن و تجارت راهکارهایی را برای ارتقای فناوری تولید در صنعت خودرو و قطعه پیش‌بینی کرده است.

برنامه‌ وزارت صنعت برای ارتقای فناوری صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، صنعت خودرو و قطعه‌سازی پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با مشکل عدم دسترسی به فناوری روز جهان روبرو بود. با این حال در دولت یازدهم این نقیصه تا حدی برطرف شد به‌گونه‌ای که در حدود یک سال و نیم گذشته از اجرایی شدن برجام چند قرارداد با خودروسازان و قطعه‌سازان معتبر جهانی برای انتقال تکنولوژی منعقد شده است.

    در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه راهبردی صنعت خودرو نیز موضوع انتقال تکنولوژی در این صنعت را در نظر گرفته است.

    در این زمینه در بخشی از برنامه راهبردی صنعت خودرو با عنوان "افزایش نفوذ فناوری در صنعت خودرو و قطعه" راهکارهای زیر برای این منظور تعیین شده است:" حمایت از فعالیتهای تحقیق و توسعه در حوزه مواد اولیه، مواد قابل بازیافت، قوای محرکه، تجهیزات ایمنی و راحتی، فناوری‌های نوین در مواد جدید و پایه، خودروی هوشمند و سامانه هوشمند ارتباط بین خودروها و مسیر، توسعه مشارکتهای بین بنگاهی (مراکز تحقیق و توسعه، شرکتهای قطعه‌ساز، خودروساز، تست و آزمون)، در حوزه خرید و انتقال فناوری‌های مورد نیاز صنعت خودرو، طراحی و توسعه فناوری‌های نوین در زمینه مجموعه‌های برق و الکترونیک، به کارگیری و توسعه فناوری‌های نوین در تولید خودرو نظیر به کارگیری سامانه‌های هوشمند خودرویی (CVT)، توسعه پارکهای علم و فناوری و ارتباط نظام‌مند صنعت خودرو با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و پارکهای فناوری در حوزه فناوری‌های نو و پیشرفته".

    وزارت صنعت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو