فونیکسریمکسبهتام

سرهنگ جهانشیری مطرح کرد؛

لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند

عصر خودرو- رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: شهروندان در هنگام استفاده از " اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند" نکات امنیتى پیشنهاد شده از سوى پلیس فتا را جدى بگیرند!

لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشیرى رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى با توجه به افزایش فعالیت برخى شرکت‌هاى اینترنتى در قالب حمل و نقل هوشمند اعم از پیک موتورى، وانت تلفنى و تاکسى که با نصب اپلیکیشن‌هاى این شرکت‌ها مى توان از خدمات آن‌ها بهره برد، به شهروندان و کاربران آن‌ها هشدار داد.

    وی افزود: به تازگى در فضاى سایبر شاهد ابتکار عمل برخى موسسات دانش بنیان و سوق یافتن کسب و کار‌ها به سوى فضاى سایبرى هستیم که یکى از این پدیده‌ها سامانه‌هاى درخواست تاکسى به صورت اینترنتى است که در برخى شهرهاى کشور راه اندازى شده‌ است. از آنجایى که این فعالیت‌هاى نوین از یک سو موجب صرفه‌جویى در هزینه‌ها و از سوى دیگر سهولت جابجایى مسافر در سفرهاى درون و برون شهرى را در برخواهد داشت، لیکن امنیت مسافر و راننده مقوله‌اى حایز اهمیت خواهد بود.

    سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: انتخاب نوع سامانه هوشمند درخواست تاکسى که تعدادى از موسسات دانش بنیان نسبت به راه اندازى و اجرایى شدن آن اقدام کرده‌اند و کاربر با نصب اپلیکیشن مربوطه قادر خواهد‌ بود از این خدمات استفاده کند، الزاماتى دارد که رعایت آن از سوى کاربران الزامى است.

    وی گفت: شهروندان و کاربران هنگام نصب این اپلیکیشن‌ها باید دقت نظر لازم را مبذول داشته تا از نصب بى‌مورد اپلیکیشن‌هاى ناشناس و یا عدم دارا بودن مجوزهاى لازم از سوى تاکسیرانى خوددارى کرده و بدین شکل راه نفوذ افراد سودجو و کلاهبردار که از طریق فیشینگ سایت، درگاه یا جعل اپلیکیشن قصد سوء‌استفاده از بستر ایجاد شده و رسیدن به اهداف شوم و مجرمانه دارند را مسدود کنند.

    رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى اضافه کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق الزحمه از بستر اینترنت و به صورت آنلاین از طریق گوشى هوشمند انجام مى‌شود. شهروندان نسبت به عدم وجود بدافزار در گوشى تلفن همراه هوشمند خود دقت کرده و با نصب آنتى ویروس بروز شده از سرقت اطلاعات حساب بانکى خود جلوگیرى کنند.

    سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند باید دارای مجوز تاکسىرانى باشند، تاکید کرد: دارا بودن نماد الکترونیکى در سایت سامانه هوشمند درخواست تاکسى، ثبت بودن سایت در سامانه‌هاى ارایه دهنده مجوز مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و مشخص بودن آدرس دفاتر رسمى و رانندگان تعیین صلاحیت شده از ضروریات است.

    شایان ذکر است، پلیس فتا از تمامی کاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو