فونیکسریمکسبهتام

رشد تردد ۲ ماهه در راه های کشور بطور متوسط به ۱۰.۵ درصد رسید

عصر خودرو- معاون وزیر راه وشهر سازی اعلام کرد: بررسی عملکرد تردد در راه های کشور طی دو ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بطور متوسط رشد ۱۰.۵ درصدی را ثبت کرد، درعین حال سهم فروردین بیش از اردیبهشت است.

رشد تردد ۲ ماهه در راه های کشور بطور متوسط به ۱۰.۵ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، داود کشاورزیان در جلسه سازمان‌های امدادی و خدماتی به منظور هماهنگی برای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار داشت: حجم قابل توجهی از سفرها را در ایام نوروزی داریم و بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 رشد 10.3 درصدی تردد در کشور ثبت شد و برپایه آمار پزشکی قانونی در این ایام، کاهش 7.7 درصدی تلفات را نسبت به سال قبل داشتیم.
    رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابه‌جایی و تأمین نیازهای زائران شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذاری جمهوری اسلامی امام خمینی ( ره ) انجام شده و عملیات لازم برای ایمن‌سازی و آماده‌سازی راه‌های منتهی به حرم امام خمینی (ره) صورت گرفته است
    به گفته این مقام مسوول، آمارها بیانگر کاهش میزان تلفات انتقال مصدومان به مراکز درمانی است و این امر نشانه سرعت عمل واحدهای امدادی در این زمینه است؛ در حالی که آمار تولید خودرو، شماره‌گذاری و سفرهای هموطنان با خودروهای شخصی افزایش فراوانی دارد.
    رییس سازمان مزبور یادآور شد: رشد 12.1 درصدی تردد در فروردین‌ماه و 9.9 درصدی در اردیبهشت‌ماه در همسنجی با پارسال حاصل شد و در واقع بطور متوسط 2ماهه امسال نسبت به 95 نزدیک به 10.5 درصد رشد تردد در کشور رویداده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آمار مربوط به پلاک خودروها نیز تاییدی بر این مطلب است و به همین دلیل رشد ترددها پیش بینی می شود.
    کشاورزیان درباره برنامه‌ریزی و طرح ویژه سفرهای تابستانی نیز گفت: تقارن آغاز تابستان با تعطیلات عید فطر و الگوی سفرهای مردم کشور، پیش‌بینی می‌شود که سفرهای تابستانی مسافران پیش از عید فطر و از چهارشنبه 31 خرداد، آغاز شود؛ بر همین اساس پیشنهاد شده که طرح ویژه تابستانی از تاریخ چهارشنبه آغاز و تا یکم مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.
    برپایه این گزارش، سردار «تقی مهری» رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست، افزود: بر اساس تصمیمات ستاد و استان‌های مبدأ کاروان زائران، طرح‌های ویژه ترافیکی اجرایی می شود.
    وی خاطرنشان کرد: عوارض مسیرهای منتهی به مرقد امام مانند اتوبان قم- تهران در این ایام رایگان است و همچنین کاروان‌های اتوبوسی زائران نیز توسط گروه‌های پیش‌بینی‌شده همراهی خواهند شد.
    مهری بیان داشت: همچنین روز مراسم ( 14 خرداد ) بعدازظهر و در ساعت های پایانی ، سفرهای زائران مرقد امام (ره) آغاز و انتظار می رود به دلیل فشردگی برنامه در نیم روز عصرگاهی، رانندگان و مسافران بیش از گذشته به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو