فونیکسریمکسبهتام

دستبند پلیس بر دستان جیب‌بر حرفه‌ای مترو

عصر خودرو- با هوشیاری مأموران پلیس، جیب‌بر حرفه‌ای مترو در حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شد؛ پلیس از مالباختگان درخواست کرد در صورت شناسایی متهم به اداره هفدهم آگاهی مراجعه کنند.

دستبند پلیس بر دستان جیب‌بر حرفه‌ای مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه جیب بری در پایانه ایستگاه های مترو شهر تهران به‌ویژه در ساعت‌های شلوغی داخل ایستگاه‌های پرتردد، موضوع جهت بررسی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    دستگیری متهم در زمان ارتکاب سرقت:

    در ساعت 08:00 مورخه 96.3.8 کارآگاهان اداره هفدهم که به صورت نامحسوس در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) حضور داشتند، متوجه حرکات مشکوک فردی بر روی سکوی تجریش شدند.

    مراقبت نامحسوس این شخص نشان داد که وی در هنگام هجوم مسافرین برای سوار شدن به قطار، ابتدا به آنها نزدیک شده اما در ادامه از سوار شدن به قطار خودداری می کند!

    مراقبت نامحسوس این شخص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا سرانجام در ایستگاه مترو دروازه دولت و دقیقا در زمان سرقت گوشی تلفن همراه یکی از مسافرین، وی توسط کارآگاهان دستگیر و در همان بازرسی اولیه تعداد دو عدد گوشی تلفن همراه از وی کشف شد.

    بررسی اموال کشف شده :

    متهم که خودش را به نام "کیان" ( متولد 1363 ) معرفی کرده بود ، از همان لحظه  اولیه دستگیری همراه با درگیری با کارآگاهان، منکر هرگونه سرقت بود و مدعی شد که در یک رستوران در محدوده خیابان انقلاب کار می کند.

    این در حالی بود که با شناسایی مالک اولین گوشی تلفن همراه و حضور این شخص در اداره هفدهم پلیس آگاهی مشخص شد که گوشی تلفن همراهش به شیوه جیب بری و در داخل ایستگاه مترو سرقت شده است.

    صاحب گوشی تلفن همراه در خصوص نحوه سرقت گوشی تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: امروز صبح از ایستگاه صادقیه به سمت [ایستگاه] امام خمینی(ره) سوار قطار شدم؛ در ایستگاه امام خمینی(ره) خط عوض کرده و به مقصد ایستگاه مفتح مجددا سوار قطار شدم؛ تا آن زمان گوشی تلفن همراه داخل جیبم بود اما در زمان خروج از مترو متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم.

    در خصوص گوشی تلفن همراه دوم نیز متهم در اظهارات اولیه مدعی بود که گوشی متعلق به خواهرش است اما با شناسایی و حضور مالک گوشی در اداره هفدهم مشخص شد که گوشی تلفن همراه دوم نیز دقیقا به شیوه جیب بری و در داخل ایستگاه مترو سرقت شده است.

    بررسی سوابق متهم:

    با وجود شناسایی دو مالباخته‌ای که هر دو نفر آنها در ایستگاه‌های مترو مورد سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته بود، متهم همچنان منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد؛ لذا در ادامه تحقیقات پلیسی و در شرایطی که متهم منکر هرگونه داشتن سابقه دستگیری بود، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی ضمن شناسایی هویت واقعی وی به نام "کیانوش" و در بررسی سوابقش اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این به اتهام ارتکاب موادمخدر (سال  1383) و سرقت (سال 1393) دستگیر و روانه زندان شده است.

    سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که توسط متهم مورد سرقت قرار گرفتند، هماهنگی‌های لازم قضایی انجام و بنا به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 12 تهران ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان صادر شده است؛ لذا از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو