فونیکسریمکسبهتام

قیمت چند خودرو داخلی کاهش یافت

بی‌رمقی بازار خودرو در ماه رمضان

عصر خودرو- بازار خودرو ایران همزمان با ماه رمضان به رکودی عمیق تر فرو رفته و در نتیجه آن، قیمت برخی محصولات کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد رکود فعلی تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و بسیار بعید است خرید و فروش طی دو سه هفته پیش رو رونق بگیرد.

بی‌رمقی بازار خودرو در ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، رکودی که هم‌اکنون در بازار خودرو کشور خیمه زده، اگرچه در تداوم رکود کلی (فصلی) بازار بوده و معمولا هر ساله در این مقطع زمانی رخ می‌دهد، با این حال فرا رسیدن ماه رمضان نیز در تشدید آن موثر بوده است.با این حال به‌نظر می‌رسد با پایان ماه رمضان که اتفاقا مصادف است با آغاز تعطیلات تابستانی، رونقی نسبی به بازار خودرو کشور بازگردد. معمولا مشتریان در اوایل تابستان، مراجعه بیشتری به بازار خودرو دارند و این موضوع سبب بازگشت رونقی البته نسبی به خرید و فروش خودروها می‌شود.به گفته برخی کارشناسان، در حال حاضر با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان خرید خود را به‌طور مستقیم از نمایندگی‌ها انجام می‌دهند، بازار آزاد دیگر مانند گذشته رونق چندانی ندارد. به‌عبارت بهتر ازآنجاکه قیمت خودروها بالا و نقدینگی مشتریان کاهش یافته، آنها ترجیح می‌دهند به‌صورت اعتباری و قسطی و از ناحیه نمایندگی‌های خودروسازان اقدام به خرید کنند.

     

    کاهش قیمت چند خودرو

    به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها در هفته جاری به‌چه شکل بوده و چه افت و خیزی در نمودار قیمتی خودروها رخ داده است.آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 38 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از کاهش قیمت 200 هزار تومانی این محصول در هفته جاری دارد.از سوی دیگر مدل صندوقدار این خودرو نیز با توجه به دنده عقب 200 هزار تومانی اش، هم‌اکنون 39 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو 206 مدلی دیگر به نام تیپ 2 نیز دارد که این محصول بدون تغییر قیمتی خاص در هفته جاری، 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو 207 نیز که فعلا تنها در مدل دنده‌ای روانه بازار شده، 42 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. نکته عجیب در مورد 207 اینکه نام این محصول نه در لیست خودروهای تولیدی کشور به چشم می‌خورد و نه در گزارش کیفی.

    اما آن‌طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر پراید مدل 131 نیز که تغییر خاصی در قیمت آن طی هفته جاری ایجاد نشده، قیمتی برابر با 21 میلیون و 100 هزار تومان دارد و مدل 111 (پراید هاچ‌بک) نیز 21 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.از بازار تیبا هم خبر می‌رسد که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 25 میلیون و 400 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را در هفته جاری تجربه نکرده است.تثبیت قیمت پراید و تیبا در حالی است که تندر-90‌ها هفته‌ای آرام را به انتها رسانده و تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده‌اند. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر تندر-90 مدل E2 پارس خودرو قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این در حالی است که مدل ایران خودرویی آن حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد. هر دو خودرو در مقایسه با هفته گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده‌اند.

    همچنین پارس تندر نیز قیمتی برابر با 43 میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول در مقایسه با هفته گذشته، تغییر قیمتی تجربه نکرده است. فعالان بازار اما در مورد تندر-90 اتومات هم عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 48 میلیون تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن حاصل نشده است. همچنین ساندرو نیز که عضو هاچ‌بک خانواده تندر-90 به شمار می‌رود، در حال حاضر قیمتی برابر با 53 میلیون تومان در بازار دارد. با این حساب، ساندرو در مقایسه با هفته گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود نمی‌بیند.اما به گفته فعالان بازار، پژو 405 هم‌اکنون حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد که نشان‌دهنده دنده عقب حدودا 300 هزار تومانی آن در مقایسه با هفته گذشته است. از بازار سمند EF7 پایه بنزینی هم خبر می‌رسد این خودرو در حال حاضر حدود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد و با این حساب، 200 هزار تومان از قیمت آن کاسته شده است.

    سمند EF7 پایه گازسوز هم این هفته با قیمتی معادل 33 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رفت و قیمت 29 میلیون و 400 هزار تومان نیز برای سمند SE در هفته جاری به ثبت رسید. نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 43 میلیون و 500 هزار تومان دارد و بنابراین تغییر خاصی را در مقایسه با هفته گذشته تجربه نکرده است. اما از بازار پارس نیز خبر می‌رسد که مدل‌های مختلف این خودرو تغییر قیمت خاصی را در هفته جاری تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، پارس معمولی قیمتی برابر با 36 میلیون و 900 هزار تومان دارد و مدل دوگانه سوز آن نیز 38 میلیون و 300 هزارتومان خرید و فروش می‌شود.همچنین پارس در مدل LX نیز این هفته را با همان قیمت 41 میلیون و 500 هزار تومان خود به انتها رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو