فونیکسریمکسبهتام

معرفی رشته «تعمیر خودروهای تجاری»

عصر خودرو- فارغ‌التحصیلان رشته «تعمیر خودروهای تجاری» می‌توانند با توجه به شناخت از مونتاژ دستگاه‌های مختلف در صنایع اتومبیل‌سازی و ماشین آلات راه‌سازی و کشاورزی، در کارخانجات صنعتی و مراکز انبوه‌ساز قطعات مشغول به کار شوند.

معرفی رشته «تعمیر خودروهای تجاری»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،‌ رشته «تعمیر خودروهای تجاری» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.

    *معرفی رشته

    توجه به گسترش روزافزون صنایع خودرو و مرتفع نمودن نیازهای حمل و نقل، تولید و نگهداری اصولی خودرو یکی از ملزومات زندگی انسان گشته و علاوه بر اینکه در چرخه تولید باید خودرویی کم‌هزینه و با بهره‌وری بالا تولید کرد، در عرصه نگهداری و سرویس اتومبیل نیز باید متخصصین آشنا با صنعت خودرو مجرب و توانا برای انبوه تولید تعلیم داد.

    دانش‌آموزان وارد شده به این رشته باید علاوه بر علاقه، استعداد فنی و خلاقیت، از سطح علمی مناسبی در دروس ریاضی و فیزیک برخوردار باشند.

    *سطح آموزشی مهارت‌ها

    هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی، مهارت استاندارد شغلی مربوط به این مهارت را گذرانده و توانایی‌های ذیل را کسب می‌نمایند:

    1ـ تعمیرات اساسی موتورهای بنزینی

    2ـ تعمیرات تعلیق و سیستم فرمان

    3ـ تعمیرات موتور

    4ـ تعمیرات موتورسیکلت

    5ـ تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل

    6ـ دستگاه‌های سوخت‌رسانی موتورهای بنزینی و دیزلی

    7ـ تعمیر بدنه و قفل در و شیشه بالابر

    8ـ سرپرستی کارگاه‌های مختلف تعمیرگاه مجاز

    * آینده تحصیلی و شغلی

    شرایط و نحوه ادامه تحصیل: دانش‌آموزان پس از فراغت از تحصیل می‌توانند از طریق کنکور کاردانی وارد آموزشکده‌ها و مؤسسات عالی شوند و پس از اخذ مدرک کاردانی در دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی تا مقطع دکترای مکانیک تحصیل نمایند.

    آینده شغلی و بازار کار: هنرجویان می‌توانند با کسب مهارت در خصوص شناخت کلی دستگاه‌های تولید و انتقال قدرت، از نظر علمی و عملی، چگونگی مونتاژ دستگاه‌های مختلف در صنایع اتومبیل‌سازی، ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی، نقشه‌خوانی و نقشه‌کشی و محاسبات مربوط به موتورهای دیزلی و بنزینی جهت کار در کارخانجات صنعتی و فعالیت در مراکز انبوه‌ساز قطعات مشغول به کار گردند و یا به صورت کارآفرین با ایجاد فضای کارگاهی در کارگاه‌های کوچک مشغول به فعالیت باشند.

    * ساعت آموزش

    رشته «تعمیر خودروهای تجاری» دارای 108 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی 4 ساعت شایستگی‌های پایه، 53 ساعت شایستگی‌های فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

    استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «فیزیک متشکل از 2 واحد نظری»، «تعمیرکار خودروهای تجاری(سنگین و نیمه سنگین) درجه 2 متشکل از 8 واحد نظری و 14 واحد عملی»،«تعمیرکار سیستم ترمزهای نیوماتیکی متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «تعمیرکار سیستم سوخت‌رسانی موتورهای دیزل(پمپ‌ساز) متشکل از 3 واحد نظری و 7 واحد عملی»، «برقکار خودروهای دیزل سنگین و نیمه سنگین متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط