فونیکسریمکسبهتام

طرح اولیه خودروی الکتریکی مناسب مسابقات طولانی رونمایی شد

عصر خودرو- یک شرکت تولید کننده خودروهای اسپورت در آمریکا از طرح اولیه خودرویی رونمایی کرده که می تواند با یک بار شارژ مسافت ۱۴۵ تا ۱۷۷ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۲۸۲ تا ۲۹۰ کیلومتر برساعت طی کند.

طرح اولیه خودروی الکتریکی مناسب مسابقات طولانی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، پانوز شرکت تولید کننده خودروهای اسپرت در آمریکا اخیرا با Green 4U همکاری کرده تا یک خودروی الکتریکی مسابقه ای تازه بسازد. درهمین راستا طرح اولیه خودرو را رونمایی کرده است.

    این خودروی مسابقه ای GT-EV نام دارد و قرار است با یک بار شارژ مسافت 145 تا 177 کیلومتر را با حداکثر سرعت 282 تا290  کیلومتر برساعت طی کند. به این ترتیب قابلیت رقابت در مسابقات طولانی مدت را خواهد داشت.

    ایده اصلی آن است که به جای انجام مسابقه با تکیه بر یک پک باتری، خودرو به طور ادواری توقف کند تا باتری های تازه شارژ شده را دریافت کند. به گفته کارشناسان مدت زمان لازم برای این کار به اندازه ای است که یک خودروی معمولی برای پر کردن باک خود صرف می کند.

    شاسی های این خودرو از فیبر کربنی ساخته می شوند و ویژگی های آیرودینامیکی آن کمک می کنند خودرو در مسیر مستقیم بهتر حرکت کند.

    علاوه براین مواد چهارچرخ این خودرو دارای نیرو محرکه هستند زیرا خودرو دارای دو موتور است. یکی از آنها چرخ های جلو را به حرکت در می آورد و دیگری مربوط به چرخ های عقب خودرو است.  

    خودروی «پانوز» احتمالا به 400 تا 450 کیلووات انرژی نیاز خواهد داشت و وزن آن نیز 998 تا 1247 کیلوگرم تخمین زده می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط