فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران :

آذرماه ۹۷ آخرین فرصت ارتقای کیفی خودروهای داخلی است

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید: خودروهایی که تا ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ نتوانند ۸۳ استاندارد خودرویی مصوب را بگذرانند، به ناچار از خطوط تولیدی خارج خواهند شد.

آذرماه ۹۷ آخرین فرصت ارتقای کیفی خودروهای داخلی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «نیره پیروزبخت» امروز(شنبه) افزود: شورای سیاستگذاری خودرو، برنامه کنترل کیفیت و بازرسی را تصویب کرده است که بر اساس آن از ابتدای امسال از 52 استاندارد آغاز و به 83 استاندارد در سال آینده ختم می شود.
    این مقام مسئول بدون اینکه از خودروی خاصی نام ببرد، تصریح کرد: تا ابتدای دی ماه سال آینده هر خودرویی که نتواند 83 استاندارد یاد شده را پشت سر بگذارد، با توقف تولید مواجه می شود.
    وی یادآوری کرد: برنامه ابتدایی سازمان ملی استاندارد، اجباری شدن 52 استاندارد بود که البته با تجدید نظر انجام شده حالت سختگیرانه تری یافته و این 52 استاندارد باید تا پایان امسال پیاده شوند.
    پیروزبخت ادامه داد: تا ابتدای دی ماه سال آینده خودروها مشمول 83 مورد استاندارد می شوند و پس از آن معلوم خواهد شد که باید با چه خودرویی خداحافظی کنیم.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: تقریبا همه خودروسازان کشورمان قادر به پشت سر گذاشتن 53 استاندارد فاز نخست هستند، اما برای فاز دوم فرصت دارند تا اصلاحات لازم را در پلتفرم ها، طراحی ها و حتی قطعات مورد استفاده اعمال کنند.
    پیروزبخت پیش بینی کرد برخی خودروها نتوانند از عهده 83 مورد استاندارد یاد شده تا ابتدای زمستان سال آینده بر آیند و به ناچار از خط تولید خارج می شوند.
    وی به عنوان نمونه از کاهش بیش از 50 درصدی تولید پراید (از 83 درصد به حدود 27 درصد تعداد خودروهای تولیدی سایپا) در سه سال گذشته خبر داد و گفت: رصد فعالیت های شرکت های خودروساز کشورمان حاکی از برنامه ریزی آنها برای مطابقت دادن خودروها با استانداردهای روز جهان است و سعی دارند تا نارضایتی های عمومی را با رفع ایرادات به حداقل برسانند.
    به گزارش ایرنا، به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، این استانداردهای تدوین شده باید در همه خودروهای وارداتی، تولیدی و حتی قراردادهای جدید مورد توجه قرار گیرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو