فونیکسریمکسبهتام

رکود بازار خودرو و تغییر شغل برخی نمایشگاه‌داران

عصر خودرو- رکود بازار خودرو باعث تغییر شغل برخی نمایشگاه‌داران شده است، به طوری که تعدادی از نمایشگاه‌های فروش خودرو به اغذیه‌فروشی تبدیل شده‌اند.

رکود بازار خودرو و تغییر شغل برخی نمایشگاه‌داران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در کنار رکود بازارهای اقتصادی کشور، بازار خودرو نیز همچنان با رکود روبه‌رو است و در این میان، دریافت مالیات از فعالان این بازار باعث شده تا ادامه کار برای برخی از نمایشگاه‌داران به صرفه نباشد و در نتیجه شغل خود را تغییر داده‌اند.

    بر این اساس، تعدادی از نمایشگاه‌های فروش خودرو جای خود را به مغازه فروش مواد غذایی، فروش میوه و یا پیتزافروشی داده‌اند.

    علیرضا پورحسنی یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد به خبرنگار فارس می‌گوید: بازار خودرو راکد است و علاوه بر این، به دلیل برخی پرداخت‌های اجباری، هزینه نمایشگاه‌داری بالا رفته است.

    وی توضیح می‌دهد: فعالان بازار خودرو مجبورند علاوه بر پرداخت مالیات مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده را نیز بپردازند و این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده خودرو در زمانی که خودرو توسط کارخانه به فروش می‌رسد، محاسبه می‌شود.

    وی تصریح می‌کند: در این وضعیت مسئولان می‌گویند که نمایشگاه‌داران باید بابت حق کمیسیون فروش خودرو هم مالیات بپردازند.

    پورحسنی با بیان اینکه نمایشگاه‌داران باید هزینه بیمه کارکنان خود را نیز پرداخت کنند، می‌گوید: اگر بخواهیم از مردم بابت فروش ماشین صفر حق کمیسیون بگیریم، میزان تقاضا برای خرید خودرو در چنین واحدهایی پایین خواهد آمد و به همین دلیل نمایشگاه‌داران برای انجام معامله در رقابت شدید هستند.

    به گفته وی، در حال حاضر بابت پلاک شدن خودروها ممکن است حدود 500 هزار تومان نصیب نمایشگاه‌داران شود و این در حالی است که برای سند زدن خودرو باید بین 400 هزار تا 12 میلیون تومان هزینه محضر پرداخت.

    وی همچنین رونق گرفتن خرید و فروش خودرو در فضای مجازی را یکی دیگر از عوامل رکود بازار نمایشگاه‌داران خودرو عنوان کرد و گفت: این مسائل باعث شده تا فعالان بازار به سراغ مشاغلی مانند اغذیه‌فروشی بروند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو