فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن

ابهام در قراردادهای خودرویی

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصل قرارداد خودروها در اختیار نبوده لذا انتظار می‌رود در این زمینه شفافیت سازی انجام شود و شرایط برای ارتقا کیفیت و رضایت مردم مهیا شود.

ابهام در قراردادهای خودرویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص زمزمه‌های نوید بخش توسعه صنعت خودرو کشور عنوان کرد: با توجه به سخنان مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود تا شاهد رونق این حوزه در آینده باشیم ، اما طی سالیان متمادی تجربه نشان داده که تحقق این وعده اندکی دور از انتظار است لذا خواهان عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی هستیم.
    وی ادامه داد: مدیریت ناکارآمد اساسی‌ترین مشکل این بخش است و اقدامات گسترده جهت توسعه این بخش نباید صرفاً به اشتغالزایی منتهی شود، این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد برخوردهای سودجویانه و سوء استفاده از مردم با توسل به این شیوه بوده ایم.
    رضیان تصریح کرد: تسهیل در امر واردات زمینه را برای رقابتی شدن این حوزه فراهم می‌آورد، اما در حال حاضر تنها شاهد واردات خودروهای لوکسی هستیم که عامه مردم توان خرید آن را ندارند و این مسئله در به حاشیه رفتن کیفیت خودرو ایرانی تأثیر بسزایی دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید از طریق همکاری با شرکت‌های معتبر تا اندازه‌ای مشکلات این حوزه مرتفع شود به نحوی که زمینه‌ها جهت سوء استفاده از این بخش به بهانه اشتغالزایی فراهم نشود.

    وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه مشکلات زیادی را برای این بخش ایجاد کرده بود، گفت: شرایط برای انعقاد قراردادهای جدید سخت‌تر شده بود، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که سرمایه گذاران فعلی همان هایی هستند که در زمان تحریم اقدام به فسخ قراردادهای خود کرده اند.

    رضیان در پایان با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو کشور عنوان کرد: اصل قراردادها در اختیار نیست، لذا انتظار می‌رود در این زمینه شفافیت سازی انجام شود تا انعقاد این قرارداد‌ها بتواند به صنعت خودرو سازی کشور کمک کرده و موجب ارتقاء کیفیت و رضایت مردم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو