فونیکسریمکسبهتام

تامین ۵۰۰۰ پارکینگ برای نمازگزاران عید فطر

عصر خودرو- شهردار منطقه ۳ با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در راستای آماده سازی پایتخت برای برگزاری نماز عید فطر گفت: به منظور رفاه حال نمازگزاران، امسال تمهیدات لازم برای تامین پارکینگ انجام شده و قرار است تا پارکینگ های بنیاد مستضعفان، ارتش، مصلی و پارک سوار بیهقی در اختیار عموم قرار بگیرد.

تامین ۵۰۰۰ پارکینگ برای نمازگزاران عید فطر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضا دباغی ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: به مناسبت فرارسیدن عید فطر میادین، بزرگراه ها، عرشه پل ها، مساجد منتخب، ادارات و ساختمان های شهرداری با استفاده از پرچم های ایران، ریسه‌ها و چراغ های رنگی و پرچم های ویژه عید فطر آذین بندی می‌شوند.

    وی با اشاره به اکران  تعداد 800 پرچم ویژه عید فطر و پرچم ایران در آستانه عید سعید فطر عنوان کرد: المان های شبانه خیابان های میرداماد، شریعتی، میدان قبا نیز در آستانه این عید میمون روشن می شود.

    شهردار منطقه 3 همچنین از زیباسازی بخش هایی از محل برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: رنگ آمیزی جداول، پاکسازی و شست و شوی المان های شهری و بخشی از مصلی نیز از سوی عوامل اداره زیباسازی منطقه اجرا می شود.

    دباغی گلکاری و رسیدگی به فضای سبز ضلع شمال بزرگراه رسالت را از دیگر اقدامات اداره زیباسازی دانست و گفت: از سوی دیگر همزمان با برگزاری نماز عید فطر پردیس فرهنگی با مشارکت مناطق دیگر و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی در مصلی برپا می شود. علاوه بر این، تعدادی اتوبوس برای اعزام نمازگزاران از محلات 12 گانه به مقصد مصلی پیش بینی شده است.

    مشکل بساط گستری در محدوده مصلی نداریم

    شهردار منطقه 3 در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بساط گستری در محدوده مصلی همزمان با برگزاری نماز عید فطر پرداخت و عنوان کرد: قرار است با همراهی اکیپ معبربان مستقر در ضلع شمالی بزرگراه رسالت نسبت به رفع سد معبر اقدامات لازم انجام شود تا در روز عید سعید فطر مشکل بساط گستری در محدوده مصلی امام خمینی(ره) نداشته باشیم.

    دباغی گفت: در حال حاضر 30 نفر از کارگران خدمات شهری با لوازم اولیه و ماشین آلات مشغول آماده سازی محل های پارکینگ خودروها در ضلع شمالی مصلی امام خمینی(ره) و نظافت این محدوده هستند. همچنین شستشو و رنگ آمیزی مسیر بزرگراه رسالت، خیابان های جلفا و شریعتی برای استقبال از نمازگزاران در دستور کار قرار گرفته است.

    به گفته وی، به منظور تردد راحت نمازگزاران در محدوده مصلی نیوجرسی های مازاد از مقابل مترو دربزرگراه رسالت و 50 متر از نرده‌ها و گاردیل های بزرگراه رسالت به صورت مقطعی جمع آوری می شود.

    ارائه خدمات ویژه اتوبوسرانی و تاکسیرانی منطقه 3 به نمازگزاران عید فطر

    شهردار منطقه 3  در بخش دیگری از سخنانش از آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی با ظرفیت 200 دستگاه خودروی ون و 5 دستگاه اتوبوس ویژه نماز عید سعید فطر خبر داد و گفت: جهت انتقال شهروندان منطقه 3 برای اقامه نماز روز عید سعید فطر،  5 دستگاه اتوبوس از ساعت پنج صبح روز عید با حضور در مقابل مساجد شهرک الفجر، نونهالان، امام حسین(ع) واقع در خیابان شریعتی، مسجد جامع قلهک و میدان اختیاریه به صورت رایگان مسافران را به ضلع شمال مصلی امام خمینی(ع) منتقل می‌کنند و پس از پایان مراسم آن ها را به مقصدهای اولیه برمی گردانند.

    دباغی با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی این منطقه با ظرفیت 200 دستگاه خودروی ون از ساعت 4 صبح روز عید آماده جابه جایی مسافران است، تصریح کرد: تاکسی های مورد نظر نیز در چند محور آماده جابه جایی نمازگزاران خواهند بود. این محورها شامل محور اول ضلع شمالی میدان آرژانتین، بزرگراه رسالت، ضلع شمالی مصلی امام خمینی(ره)، محور دوم میدان آرژانتین، روبروی پارک سوار بیهقی، بزرگراه رسالت، ضلع شمالی مصلی امام خمینی(ره)، محور سوم میدان هفت تیر، بزرگراه رسالت، ضلع شمالی مصلی امام خمینی(ره)، محور چهارم خیابان شهید بهشتی، تقاطع خیابان سهروردی، ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) و محور پنجم خیابان شهید مطهری، بالاتر از مترو، خیابان نقدی، خیابان علی اکبری، خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) است.

    وی اظهار کرد: همچنین شهرداری منطقه 3 با هماهنگی های لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی از پارک وسایل غیرضروری در بزرگراه های شهید مدرس، شهید حقانی، شهید همت و رسالت جلوگیری می کند.

    بر اساس گزارش شهرنوشت، شهردار منطقه 3 در پایان با اشاره به تامین بیش از 5000 ظرفیت پارکینگ به منظور برگزاری نماز عید فطر بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده، محوطه باز بنیاد مستضعفان با ظرفیت حدود 5000 خودرو در ضلع شمالی بزگراره رسالت، نرسیده به تونل رسالت برای پارک خودروها تعبیه شده است. همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران، پارکینگ خود را در خیابان مفتح شمالی محدوده خیابان مطهری در اختیار نمازگزاران قرار می دهد. به این موارد باید پارکینگ مصلی و پارک سوار بیهقی را اضافه کرد. از سوی دیگر، به منظور برطرف سازی هرگونه مشکل در تأمین پارکینگ، در صورت لزوم پارکینگ رضوان واقع در شمال اتوبان صدر هم در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو