فونیکسریمکسبهتام

با نهایی شدن انتقال به KSS

مدیران ارشد تاکاتا کناره گیری می‌کنند

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ایربگ سازی تاکاتا که به تازگی اعلام ورشکستگی کرده گفت: وی و مدیران ارشد این شرکت همزمان با تکمیل فراینده واگذاری شرکت به KSS آمریکا، از سمت های خود کنار خواهند رفت.

مدیران ارشد تاکاتا کناره گیری می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»  به نقل از رویترز، خانواده تاکادا که کنترل این شرکت 84 ساله را در اختیار دارد احتمالا مالکیت خود را واگذار و به عنوان سهامدار ادامه خواهند داد.

    در پی اعلام ورشکستگی تاکاتا، شرکت آمریکایی سیستم های ایمنی کلیدی(KSS) مستقر در میشیگان برای خرید تاکاتا اعلام آمادگی کرده است.

    شیگه هیسا تاکادا مدیرعامل شرکت تاکاتا گفت: ما معتقدیم واگذاری فعالیت ها در ژاپن و آمریکا بهترین راه برای پرداختن مطمئن و سازمان یافته به مشکلات ایربگ های شرکت است.

    در قراردادی که نهایی شدن آن 16 ماه طول خواهد کشید، KSS با در اختیار گرفتن فعالیت های تاکاتا موافقت کرده است.

    این شرکت آمریکایی تمام 60 هزار پرسنل تاکاتا را در 23 کشور جهان و کارخانه هایش در ژاپن را حفظ خواهد کرد. براساس این توافق تاکاتا بدون هیچ وقفه ای به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و کمترین خللی به زنجیره تامین آن وارد نخواهد شد.

    چندی پیش سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کردند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می‌کند که باعث می‌شود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده‌ای است که بویژه در نواحی مرطوب با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می‌تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    عیب ایربگهای تاکاتا تاکنون 17 تن در سراسر جهان قربانی گرفته است. این موضوع باعث فراخوان حدود 100 میلیون خودرو از سوی بیش از 12 خودروساز جهانی شده است.

    این دو شرکت انتظار دارند که توافقات مشخصی را برای این واگذاری در هفته‌های آینده داشته باشند.

    این در حالیست که هوندا به عنوان بزرگترین مشتری ایربگ های تاکاتا اعلام کرد که به هیچ توافق نهایی با این شرکت در زمینه مسئولیت فراخوان این ایربگ ها نرسیده است.

    هوندا افزود: گفتگو با این شرکت را ادامه خواهد داد ولی پیش بینی کرد که در این زمینه مشکلاتی وجود خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو