فونیکسریمکسبهتام

فراخوان ایربگ های معیوب تاکاتا ۲۴ میلیارد دلار آب می خورد

عصر خودرو- تاکاتا پیش بینی کرد هزینه فراخوان تمام ایربگ های معیوب این شرکت در بدترین حالت به ۲۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

فراخوان ایربگ های معیوب تاکاتا ۲۴ میلیارد دلار آب می خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش عصرخودرو، یکی از مسئولان داخلی تاکاتا به بلومبرگ گفت: این حالت در شرایطی خواهد بود که تاکاتا 287 میلیون و 500 هزار ایربگ را فرا بخواند. اینکه هزینه های فراخوان چه طور بین تاکاتا و خودروسازان تقسیم خواهد شد هنوز مشخص نشده است و مشخص خواهد کرد که چه مقدار از بازار مالی این رسوایی بر دوش تاکاتا خواهد بود.

    تاکاتا ایربگ های معیوبی را به چندین خودروساز عرضه کرده که ممکن است با فشار زیادی منفجر شوند و ترکش انفجار به سرنشینان خودرو برخورد کند.

    پول لازم برای این فراخوان حدودا چهار برابر درآمد پیش بینی شده تاکاتا در سال جاری و شش برابر مجموع دارایی های این شرکت در پایان سال 2015 است.

    نقص ایربگهای تاکاتا که روی خودروهای بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان نصب هستند تاکنون 10 کشته برجای گذاشته است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط