فونیکسریمکسبهتام

راهنمای جامع خرید خودرو شاسی‌بلند ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی

ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان

عصر خودرو - برای خرید در بازار خودروهای شاسی‌بلند ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی می توانید از راهنمای جامع ذیل استفاده کنید.

ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲:۰۰
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان
  • ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محصولات موجود در بازار خودروهای شاسی بلند 100 تا 350 میلیون تومانی به شرح زیر می باشند:

گروه قیمتی  100 تا 150 میلیون تومان (خودرو‌های صفر کیلومتر)

سانگ‌یانگ تیوولی
کراس‌اوور کوچک سانگ‌یانگ سال گذشته به بازار ایران معرفی شد و به لطف استقبال فوق‌العاده بازار، به‌تنهایی برند سانگ‌یانگ را در لیست موفق‌ترین برند‌های وارداتی بازار ایران قرار داد‌. تیوولی به لطف دارا بودن پیشرانه کم‌مصرف و کم‌استهلاک، ترمز‌های قوی و لیست کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده‌های شهری است اما در مقابل، نفوذ صدای پیشرانه آن به کابین کمی بیشتر از حد معمول بوده، فضای پای ردیف عقب برای سرنشینان قد بلند چندان ایده‌آل نبوده و اگر علاقه‌مند به رانندگی پرشتاب باشید، توان پیشرانه آن چندان راضی‌کننده نخواهد بود‌.
هم‌اکنون قیمت شرکتی تیوولی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده حدود 110 میلیون تومان بوده که در بازار آزاد تا 120 میلیون تومان نیز می‌رسد‌. 

رنو کپچر
کوچک‌ترین کراس‌اوور رنو که توسط ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود، پیشرانه‌ای کم‌مصرف با عملکرد قابل قبول داشته ضمن آنکه ایمنی بسیار خوب و ظاهر جذابی دارد اما در مقابل، کیفیت اجزای داشبورد آن چندان بالا نبوده و گاهی کوبش سیستم تعلیق آن، برای سرنشینان دردسرساز می‌شود‌.
از نظر سطح تجهیزات رفاهی نیز می‌توان نمره قبولی به کپچر داد اما با در نظر گرفتن سلیقه خریداران ایرانی، جای تجهیزاتی همچون سانروف و تنظیم برقی صندلی‌ها در کابین احساس می‌شود‌.
هم اکنون رنو کپچر در بازار، با قیمت بین 110 تا 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود‌.

نیسان جوک (‌اسکای پک – پلاتینیوم‌)
کراس‌اوور جوان‌پسند نیسان، حتی در مدل پایه (‌اسکای پک‌) تجهیزات رفاهی و ایمنی راضی‌کننده‌ای داشته و با در نظر گرفتن ویژگی‌هایش و همچنین رقبای پیش رو، ارزش خرید بالایی دارد .
هم اکنون جوک در تیپ‌های اسکای پک و پلاتینیوم به ترتیب با قیمت 127 و 145 میلیون تومان، از سوی جهان نوین آریا به فروش می‌رسد‌. 

سوزوکی گرند ویتارا
کراس‌اوور کهنه‌کار ایران خودرو که هم اکنون حدود یک دهه از حضورش در بازار ایران می‌گذرد، مدتی است با چهره فیس‌لیفت شده و سطح آپشن‌های ارتقا یافته به بازار عرضه می‌شود، مهم‌ترین مزایای گرند ویتارا شامل مواردی همچون سیستم 4WD کارآمد برای آفرود‌های سبک، وضعیت قابل قبول خدمات پس از فروش و تأمین قطعات و بازار دست دوم مناسب بوده اما در مقابل، گیربکس 4 سرعته قدیمی آن عملا بخشی از توان موتور را هدر می‌دهد‌.
گرند ویتارا هم‌اکنون در مدل فول آپشن اتوماتیک، با قیمت حدود 140 میلیون تومان از سوی ایران خودرو به فروش می‌رسد‌.

گروه قیمتی  100 تا 150 میلیون تومان (خودرو‌های کارکرده)

هیوندای توسان نسل دوم
این نسل از هیوندای توسان که بیشتر در کشور ما با نام اروپایی خود یعنی ix35 شناخته می‌شود، پیشرانه‌ای نسبتا پرتوان و سطح کاملی از آپشن‌ها را به همراه داشته ضمن آنکه فضای کابین و ارگونومی آن در سطح خوبی است اما در مقابل، کیفیت اجزای داشبورد پایین‌تر از حد انتظار بوده و نحوه طراحی خودرو و موقعیت قرار‌گیری راننده به گونه‌ای است که در بعضی زوایا راننده دید کاملی به اطراف خودرو نخواهد داشت‌. توسان نسل دوم در مدل‌های بین 2011 تا 2015 در بازار کشور موجود است که برای خرید آن، بسته به سال ساخت، سطح آپشن، میزان سلامت و کارکرد، بایستی رقمی بین 120 تا 160 میلیون تومان پرداخت کنید‌.

کیا اسپورتیج نسل سوم
کیا اسپورتیج نسل سوم را می‌توان یکی از موفق‌ترین خودرو‌های وارداتی بازار کشور در سال‌های اخیر دانست‌. اسپورتیج از شتابگیری و هندلینگ مناسب در کنار سطح کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی برخوردار بوده ضمن آنکه هنوز هم یکی از پرطرفدار‌ترین کراس‌اوور‌های دست‌دوم محسوب می‌شود اما در مقابل، کابین نسبتا خشکی داشته و دید عقب آن ضعیف است‌. نسل سوم اسپورتیج در مدل‌های بین 2012 تا 2016 در بازار موجود بوده و بسته به سال ساخت، سطح آپشن، میزان سلامت و کارکرد، بین 120 تا 175 میلیون تومان قیمت دارد‌.

هیوندای سانتافه فیس‌لیفت نسل دوم (‌3.5 لیتری‌)
نسل دوم هیوندای سانتافه نخستین بار در سال 2007 معرفی و تقریبا همزمان با بازار‌های جهانی، به کشور ما نیز عرضه شد‌. این نسل سانتافه از سال 2010 به بعد با پیشرانه 3.5 لیتری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به کشور وارد شد که باید گفت توانایی‌های حرکتی و شتابگیری آن در سطح بسیار خوبی قرار داشته ضمن آنکه فضای کابین و نرمی آن نیز قابل توجه است اما در مقابل، جلوبندی ضعیف و زود مستهلک‌شدن برخی اجزای کابین را می‌توان از مهم‌ترین معایب آن برشمرد‌. سانتافه 3.5 لیتری در مدل‌های 2010 تا 2012 در بازار موجود بوده و بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، بین 125 تا 155 میلیون تومان قیمت دارد‌.

تویوتا پرادو 4سیلندر نسل سوم‌(‌GX‌)
تویوتا پرادو نسل سوم (‌J120‌) که با دو نوع پیشرانه 4 و 6 سیلندر و دو تیپ بدنه 3 یا 5 درب به بازار ایران راه یافت، در زمان خود، یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی به کشور بود و هنوز هم نمونه‌های کارکرده آن طرفداران زیادی دارند‌. از نقاط قوت پرادو می‌توان به مواردی همچون کیفیت ساخت مناسب و دوام کلی قطعات، توانایی آفرود قابل توجه و قیمت مناسب قطعات یدکی اشاره کرد‌. در مقابل، در نمونه 4 سیلندر (‌GX‌)، توان پیشرانه چندان کافی به نظر نرسیده ضمن آنکه لیست تجهیزات استاندارد آن حتی با در نظر گرفتن رقبای هم سن و سال، چندان حرفی برای گفتن نخواهد داشت‌. پرادو J120 در مدل‌های 2005 تا 2009 در بازار موجود بوده و نمونه‌های 4 سیلندر (‌GX‌) آن با توجه به تیپ بدنه، سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد و همچنین سطح آپشن‌ها، با قیمتی بین 120 تا 190 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند‌.

 

بازه 150 تا 200 میلیون تومان (خودرو‌های صفر کیلومتر)

هیوندای توسان TL
چند ماهی از عرضه نسل جدید هیوندای توسان به بازار کشور می‌گذرد و توسان در این مدت به خوبی توانسته است موفقیت نسل پیشین خود را تکرار کند‌. از عوامل این موفقیت می‌توان به چهره زیبا، تجهیزات کامل و خوشنامی هیوندای در ایران اشاره کرد اما در مقابل، پیشرانه این نسل از توسان نسبت به نسل قبل ضعیف‌تر شده است‌. هم‌اکنون توسان با قیمت حدود 195 میلیون تومان توسط آسان موتور به فروش می‌رسد‌.

کیا اسپورتیج QL
نسل جدید کراس‌اوور محبوب کیا که تا چندی دیگر به صورت رسمی وارد بازار ایران می‌شود، این بار از نظر فنی ارتقا یافته و با پیشرانه‌ای قوی‌تر از قبل وارد میدان خواهد شد‌. از نظر تجهیزات نیز مانند قبل، شاهد آخرین تکنولوژی روز‌ روی آن خواهیم بود اما بایستی پذیرفت که عادت‌کردن به چهره فعلی اسپورتیج، اندکی زمان‌بر بوده و بسیاری از افراد، کماکان طراحی نسل قبل را ترجیح می‌دهند‌. قیمت در نظر گرفته شده برای اسپورتیج از سوی اطلس خودرو، 199.2 میلیون تومان است‌.

نیسان جوک اسپرت
فرزند شرور خانواده جوک با دارا بودن پیشرانه 190 اسب بخاری، به خوبی پاسخگوی نیاز جوانان بوده و همانگونه که از نام آن بر‌می‌آید، به جرأت می‌توان آن را اسپرت‌ترین شاسی‌بلند این بازه قیمتی دانست‌. تجهیزات رفاهی و ایمنی جوک اسپرت نیز در بالاترین حد خود قرار داشته از این بابت گزینه خوبی برای استفاده‌های شهری محسوب می‌شود اما در مقابل، فضای سرنشینان عقب و صندوق بار، آنچنان بزرگ نبوده و کیفیت داشبورد در حد یک خودرو ژاپنی با این قیمت نیست‌. جوک اسپرت، 172 میلیون تومان قیمت دارد‌.

میتسوبیشی ASX
کراس‌اوور کوچک میتسوبیشی که در برخی بازار‌ها با نام اوتلندر اسپرت نیز شناخته می‌شود، کیفیت ساخت و دوام مناسبی داشته، عملکرد گیربکس، نرمی سواری و سطح تجهیزات آن نیز کاملا جلب‌توجه‌کننده هستند‌. اما در مقابل، توان پیشرانه و سطح تجهیزات آن به اندازه رقبای کره‌ای، دلفریب نیست‌. در مجموع، ASX با قیمت 179.5 میلیون تومانی خود، گزینه‌ای کاملا مناسب برای افرادی است که دنبال یک کراس‌اوور مدرن شهری برای استفاده طولانی‌مدت هستند‌.

 

بازه 150 تا 200 میلیون تومان (خودرو‌های کارکرده)

هیوندای IX55 (‌وراکروز‌)
کراس‌اوور بزرگ هیوندای که از محبوبیت بالایی در بازار ایران برخوردار است، پیشرانه‌ای قدرتمند، فضای بسیار جادار کابین، سواری نرم و تجهیزات رفاهی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد‌. اما در مقابل، مصرف سوخت و استهلاک آن نسبتا بالا بوده و کیفیت برخی اجزای داخلی آن مانند چرم صندلی‌ها و روکش فرمان، چنگی به دل نمی‌زند‌. IX55 در مدل‌های 2009 تا 2013 در بازار موجود بوده و قیمت آن با توجه به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، از 160 میلیون تومان شروع شده و تا 250 میلیون تومان نیز می‌رسد‌.

کیا سورنتو 2013 (‌فیس‌لیفت نسل دوم‌)
نسل دوم کیا سورنتو، علی‌الخصوص در مدل‌های فیس‌لیفت شده 2013 آن، یک شاسی‌بلند کره‌ای کمیاب در بازار ایران محسوب شده و انتخابی مناسب برای افرادی است که تمایل به داشتن یک خودرو نسبتا خاص دارند؛ بدون آنکه زیاد درگیر دغدغه‌های نگهداری آن شوند‌. سورنتو 2013 از پیشرانه قدرتمند و سطح تجهیزات کامل رفاهی برخوردار بوده اما در مقابل، مصرف سوخت نسبتا بالایی داشته و سیستم تعلیق آن برای استفاده‌های معمول، اندکی خشک به نظر می‌رسد‌. سورنتو 2013‌، بسته به میزان سلامت و کارکرد، با ارقامی بین 190 تا 215 میلیون تومان، خرید و فروش می‌شود‌.

تویوتا پرادو 6 سیلندر نسل سوم (‌VX‌)
تویوتا پرادو 6 سیلندر، همانند نمونه 4 سیلندر، از کیفیت ساخت بالا، سواری نسبتا نرم و توانایی‌های آفرود قابل توجهی بهره‌مند است‌. با این تفاوت، که توان پیشرانه و سطح تجهیزات رفاهی آن بسیار بالاتر از نمونه 4‌سیلندر است‌.
بنابراین اگر به دنبال یک آفرودر نسبتا مدرن و مجهز هستید، پرادو VX گزینه بسیار مناسبی است‌. نسل سوم پرادو VX در مدل‌های 2006 تا 2009 در بازار موجود بوده و با توجه به سال ساخت، تیپ بدنه، میزان سلامت و کارکرد، بین 165 تا 270 میلیون تومان قیمت دارد‌.
لکسوس RX نسل دوم (‌2008‌)
دومین نسل از لکسوس RX که در واپسین سال تولید خود و با نمونه RX350 به بازار کشور ما راه یافت، پیشرانه‌ای توانمند و لیست خوبی از تجهیزات رفاهی را به همراه دارد‌. ضمن آنکه همانند هر لکسوس دیگری، سواری نرم و کیفیت ساخت فوق‌العاده ای را داراست اما در مقابل، گرد پیری را به وضوح می‌توان روی چهره آن مشاهده کرد‌. RX350 نسل دوم را بسته به میزان سلامت و کارکرد، می‌توانید با رقمی بین 160 تا 180 میلیون تومان خریداری کنید‌.

 

بازه 200 تا 250 میلیون تومان (خودرو‌های صفر‌کیلومتر)

هیوندای سانتافه
نسل جدید هیوندای سانتافه، چند سال است که عنوان پرفروش‌ترین خودرو وارداتی بازار ایران را یدک می‌کشد‌. سانتافه به لطف ظاهر زیبا و سطح کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی، کاملا با سلیقه مشتریان ایرانی هماهنگ بوده و همین امر تضمین‌کننده موفقیت آن است‌. محبوبیت سانتافه باعث شده تا افراد بسیاری اقدام به واردات آن از مجراهای مختلف کنند که نتیجه آن به وجود آمدن تیپ‌های تجهیزاتی متعدد در بازار و بعضا نصب آپشن‌های تقلبی است‌.
بنابراین در خرید سانتافه از بازار آزاد، حتما با افراد مطلع مشورت کرده و تک تک آپشن‌های خودرو مورد نظر را تست کنید تا گرفتار افراد سودجو نشوید‌. قیمت در نظر گرفته شده از سوی آسان موتور برای سانتافه، 228.5 میلیون تومان است و در بازار آزاد نیز می‌توانید با توجه به سطح آپشن، سانتافه صفرکیلومتر را با بهایی بین 210 تا 250 میلیون تومان خریداری کنید‌.

کیا سورنتو
برادر ناتنی هیوندای سانتافه، یعنی کیا سورنتو، با یک‌سال تأخیر نسبت به سانتافه وارد بازار ما شد و اکنون از شاسی‌بلند‌های محبوب این رنج قیمتی محسوب می‌شود؛ سورنتو از نظر فنی و آپشن، کاملا با سانتافه برابری کرده و تنها طراحی این دو با یکدیگر متفاوت است‌. بنابراین اگر به دنبال یک شاسی‌بلند با ویژگی‌های سانتافه بوده و خواهان خاص‌تر‌بودن و تعداد کمتر آن در خیابان‌ها هستید، به خرید سورنتو فکر کنید‌.
در ضمن، می‌توانید با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنید زیرا سورنتو به نسبت سانتافه کمتر مورد دستکاری واردکنندگان متفرقه قرار گرفته و اکثر نمونه‌های موجود آن، آپشن‌های فابریک کارخانه دارند‌. قیمت در نظر گرفته شده برای کیا سورنتو از سوی اطلس خودرو برابر با 236.6 میلیون تومان است و در بازار آزاد نیز می‌توانید نمونه‌های صفرکیلومتر سورنتو را با بهایی بین 215 تا 245 میلیون تومان خریداری کنید‌.

میتسوبیشی اوتلندر
کراس‌اوور بزرگ میتسوبیشی، پرطرفدار‌ترین محصول این برند ژاپنی در ایران محسوب می‌شود که ابتدا در نمونه تیپ 3 وارد بازار ما شد اما مدتی بعد، شرکت آرین موتور نمونه تیپ 5 آن را نیز وارد بازار کرد تا بتواند وارد رقابتی تنگاتنگ‌ با رقبای کره‌ای خود شود‌. اوتلندر فضای کابین و صندوق بار بسیار بزرگی داشته و از سواری نرمی برخوردار است‌. پیشرانه و گیربکس آن نیز هماهنگی و عملکرد نسبتا مناسبی دارد، در مقابل، سطح تجهیزات رفاهی آن اندکی پایین‌تر از رقبای کره‌ای خود است که البته نباید قیمت ارزان‌تر اوتلندر نسبت به رقبای کره‌ای را نیز از نظر دور داشت‌. هم‌اکنون میتسوبیشی اوتلندر در دو نمونه تیپ 3 و تیپ 5‌، به ترتیب با قیمت 211.9 و 227.4 میلیون تومان توسط آرین موتور به فروش می‌رسد‌.

نیسان ایکس‌تریل
نیسان ایکس‌تریل که در بازار آمریکای شمالی با نام نیسان روگ شناخته می‌شود، در سال 2016 موفق شد تا نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند دنیا ثبت کند که افتخار بزرگی برای نیسان محسوب می‌شود‌. ایکس تریل از مزایایی همچون کیفیت ساخت مناسب، تجهیزات رفاهی نسبتا کامل و هندلینگ مناسب در کلاس خود، برخوردار بوده اما در مقابل، قیمت بالاتر نسبت به رقبا و شتاب اولیه کند را نیز می‌توان از نکات منفی این کراس‌اوور بزرگ ژاپنی به شمار آورد‌. قیمت در نظر گرفته شده برای مدل 2016 ایکس‌تریل از سوی جهان نوین آریا برابر با 248 میلیون تومان بوده اما در صورت خرید نقدی، می‌توان از تخفیف قابل توجه 8‌میلیون تومانی بهره‌مند شد‌.

رنو کولئوس
نسل جدید رنو کولئوس که به‌تازگی سری اول آن تحویل مشتریان شده، از پلت‌فرم یکسانی با نیسان ایکس‌تریل بهره برده و به‌گونه‌ای برادر ناتنی ایکس تریل محسوب می‌شود‌. مهم‌ترین مزیت کولئوس نسبت به رقبا، قیمت آن بوده که به میزان قابل توجهی پایین‌تر است در حالی که این قیمت ارزان‌تر چیزی از ویژگی‌های کولئوس کم نکرده است‌. هم‌اکنون نگین خودرو، کولئوس را با قیمت 218 میلیون تومان به فروش می‌رساند در حالی که قیمت معدود نمونه‌های تحویل داده شده آن در بازار آزاد تا مرز 240 میلیون تومان نیز می‌رسد‌.

بازه 200 تا 250 میلیون تومان (خودرو‌های کارکرده)

لکسوس RX350 نسل سوم
نسل سوم لکسوس RX350‌، در زمان عرضه خود، پرفروش‌ترین ساخته لکسوس در بازار ایران بود اما قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی گریبانگیر آن شده و باعث خداحافظی اجباری آن از بازار ایران شد‌. RX350 نسل سوم تقریبا هرچه را از یک کراس‌اوور لوکس خانوادگی انتظار دارید، برایتان مهیا خواهد کرد‌. ازجمله پیشرانه قدرتمند، سطح کامل امکانات رفاهی و ایمنی، کیفیت و دوام مناسب، استهلاک نسبتا پایین و‌... البته سواری RX350 به اندازه برخی دیگر از هم‌خانواده‌هایش نرم نبوده و گاهی تکان‌هایی به کابین وارد می‌کند‌. نسل سوم RX350 در مدل‌های 2009 تا 2013 در بازار کشور موجود بوده که مدل‌های 2009 و 2010 آن را می‌توان با بهایی بین 210 تا 250 میلیون تومان خریداری کرد‌. مدل‌های بالاتر، قیمت بسیار بیشتری داشته و این قیمت برای مدل‌های 2013 فیس‌لیفت شده، حتی تا مرز 500 میلیون تومان نیز می‌رسد‌.

تویوتا پرادو نسل چهارم (‌نمونه TX 3 درب‌)
نسل چهارم تویوتا پرادو نیز همانند نسل سوم در نمونه‌های 3 درب و 5 درب و با پیشرانه‌های 4 و یا 6سیلندر، به بازار ایران عرضه شد‌. اما به دلیل قیمت بالا و چهره نه‌چندان عامه‌پسند، به اندازه نسل سوم محبوب واقع نشد‌. در این بین، ارزان‌ترین نمونه این نسل ‌در بازار کشور، نمونه 3 درب TX است که از پیشرانه 4 سیلندر و امکانات پایه، بهره می‌برد‌. پرادو TX نسل چهارم از قابلیت آفرود و کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار بوده اما امکانات رفاهی چندان کاملی ندارد‌. هر چند که سطح امکانات آن نسبت به نسل قبل، ارتقا یافته است‌. نسل چهارم تویوتا پرادو TX 3 درب، در مدل‌های 2011 تا 2013 در بازار موجود بوده و قیمت آن بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، بین 210 تا 280 میلیون تومان متغیر است‌.

مرسدس بنز ML350 نسل دوم (‌مدل 2006‌)
مرسدس بنز ML از کمیاب‌ترین مدل‌های این برند آلمانی در بازار کشور محسوب شده و در دو نسل دوم و سوم‌ ‌و در نمونه ML350 به تعداد محدودی به ایران وارد شده است‌. ML350 تقریبا هر آنچه از یک شاسی‌بلند لوکس توقع داشته باشید، برایتان مهیا کرده و در‌ عین داشتن پیشرانه نسبتا توانمند، سیستم تعلیق بسیار عالی و سواری نرم، تجهیزات نسبتا کامل و کیفیت فوق‌العاده را برای سرنشینان خود تدارک دیده است‌. اما نقطه ضعف اصلی ML در هزینه‌های نگهداری بالای آن نهفته است که البته با توجه به کمیاب‌بودن آن در بازار کشور، تهیه قطعات آن نیز دشوار بوده و مستلزم صرف وقت زیاد است‌. بنابراین اگر حوصله و هزینه کافی جهت نگهداری این شاسی‌بلند لوکس را دارید، می‌توانید یک نمونه تمیز مدل 2006 آن را با قیمتی بین 230 تا 250 میلیون تومان، خریداری کنید‌.

ب‌ام‌و X1 28i نسل اول
نسل نخست ب‌ام‌و X1 در سه نمونه 18i‌، 20i و 28i به کشور ما وارد شد که در این بین، نمونه 28i به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک X-drive ‌بوده و از پیشرانه یکسان با مدل‌های 328i و 528i بهره می‌برد‌. نقطه قوت اصلی X1 28i همین پیشرانه بسیار قبراق آن است که لذت رانندگی بسیار مناسبی را برای دوستداران شاسی‌بلند‌های اسپرت به ارمغان می‌آورد‌. اما در مقابل، استهلاک پیشرانه مذکور، بالا بوده و به طور کلی هزینه‌های نگهداری خودرو همانند تمامی ب‌ام‌و‌ها، زیاد است‌. ضمن اینکه از فضای نسبتا کوچک ردیف عقب X1 نیز نمی‌توان به‌سادگی گذشت‌.X1 28i نسل اول، در مدل‌های 2013 و 2014 در بازار کشور موجود بوده و بین 210 تا 230 میلیون تومان قیمت می‌خورد‌.

 

بازه 250 تا 350 میلیون تومان (خودرو‌های صفر‌کیلومتر)

تویوتا RAV4
نسل چهارم تویوتا RAV4 در سال 2013 معرفی شد و 4 سال بعد نیز نمونه فیس‌لیفت آن به بازار آمد‌. RAV4 در بازار ایران به فروش قابل توجهی دست یافته است که از عوامل این موفقیت می‌توان به کیفیت و دوام بسیار خوب، فضای بسیار جادار کابین و عملکرد فنی قابل توجه در کلاس خود اشاره کرد‌. اما در مقابل، نرمی سواری و سطح تجهیزات رفاهی از مواردی هستند که  RAV4 را از رقبای کره‌ای خود عقب می‌اندازد‌. هم‌اکنون ایرتویا RAV4 را با قیمت 258 میلیون تومان در سبد فروش خود دارد و در بازار آزاد نیز می‌توان RAV4 صفر کیلومتر را با قیمتی بین 235 تا 265 میلیون تومان خریداری کرد‌.

لکسوس NX ا (‌NX200t و NX300h‌)
لکسوس NX در مدت زمان حضور در بازار ایران، عنوان پرفروش‌ترین خودرو لوکس بازار را از آن خود کرده که مواردی همچون طراحی ظاهری بسیار زیبا، سطح کامل تجهیزات رفاهی و قیمت ارزان‌تر نسبت به رقبای آلمانی را می‌توان از عوامل موفقیت آن برشمرد‌. اما در مقابل، لذت رانندگی آن به پای رقبای آلمانی نرسیده و علی‌الخصوص در نمونه‌های F Sport‌، سواری چندان نرمی ندارد‌.  NX در دو نمونه بنزینی (‌NX200t‌) و هیبرید (‌NX300h‌)، در بازار ایران موجود است که ابتدا به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به خودروهای هایبرید، بیشتر از نمونه بنزینی استقبال شد اما پس از مدتی ورق برگشت و نمونه‌های هایبرید نیز به لطف قیمت ارزان‌تر‌، به فروش قابل توجهی دست یافتند‌. هم‌اکنون ایرتویا، لکسوس NX را در تیپ‌های مختلف در سبد فروش خود دارد که بازه قیمتی NX200t بین 315 تا 398 میلیون تومان و NX300h بین 349 تا 359 میلیون تومان است‌. در بازار آزاد نیز می‌توان NX200t را با بهای بین 335 تا 395 میلیون تومان و NX300h را بین 270 تا 345 میلیون تومان، خریداری کرد‌.

بازه 250 تا 350 میلیون تومان (خودرو‌های کارکرده)

تویوتا پرادو نسل چهارم (‌VX-L 5‌درب‌)
نسل چهارم تویوتا پرادو در تیپ‌های مختلفی به بازار ایران عرضه شده است که در این بین، نمونه VX-L 5‌درب، کامل‌ترین تیپ آن محسوب می‌شود‌. پرادو VX-L در عین حال که یک آفرودر توانمند محسوب می‌شود، امکانات رفاهی کاملی نیز دارد و به خوبی قادر است نقش یک خودرو دو‌منظوره را برای مالک خود ایفا کند‌. اما بایستی پذیرفت که قیمت آن در بازار کشور، چندان منطقی نیست‌. پرادو VX-L نسل چهارم در مدل‌های 2010 تا 2013 در بازار کشور موجود بوده و قیمت آن از حدود 290 میلیون تومان شروع شده و تا 450 میلیون تومان نیز می‌رسد‌.

تویوتا FJ کروزر
شاسی‌بلند بیابانگرد تویوتا که بر اساس نمونه قدیمی FJ40 طراحی شده است، گزینه‌ای مناسب برای افرادی محسوب می‌شود که به دنبال یک شاسی‌بلند خاص و متفاوت برای استفاده‌های روزمره و آفرود هستند‌. اما اگر به دنبال تجهیزات رفاهی هستید،  یک خط قرمز دور FJ کروزر بکشید ‌ چرا‌که حتی برخی خودروهای وطنی نیز در این زمینه، بسیار دست و دل‌باز‌تر از FJ کروزر ظاهر می‌شوند! ‌ تویوتا FJ کروزر در مدل‌های 2011 تا 2013 در بازار کشور موجود بوده و بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، بین 230 تا 370 میلیون تومان قیمت می‌خورد‌.

پورشه کاین نسل اول
پورشه کاین، نخستین محصولی از این برند آلمانی بود که در موج جدید واردات خودرو، پایش به کشور ما باز شد و به خوبی جای خود را در بین SUV‌های لوکس بازار ایران پیدا کرد‌. نسل نخست کاین که تنها در نمونه پایه با پیشرانه V6 به بازار ایران راه پیدا کرد، همچون تمام هم‌خانواده‌هایش، لذت رانندگی زاید‌الوصفی را برای راننده خود به ارمغان می‌آورد‌. ضمن آنکه هنوز هم و با وجود کمی قدیمی‌شدن، تجهیزات رفاهی کامل و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد‌. اما اگر کاین را خریداری کردید، به یاد داشته باشید که سوار بر یک پورشه هستید و یک پورشه حداقل در بازار ایران، همیشه دردسر‌های نگهداری خاص خود را داشته و علاوه بر صرف هزینه زیاد برای تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای، پیدا کردن قطعات یدکی آن نیز چندان ساده نیست‌. پورشه کاین نسل اول، در مدل‌های 2009 و 2010 در بازار کشور موجود بوده و قیمت آن بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، بین 290 تا 360 میلیون تومان متغیر است‌.

 

 

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو