فونیکسریمکسبهتام

پر فروش ترین خودروهای جهان در ایران

عصر خودرو- سه هاچ بک، سه کراس اوور، دو وانت و دو سدان صدرنشینان فهرستی هستند که در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ بیش از هر خودروی دیگری فروش داشته اند در حالی که همه آنها ساخت ژاپن،‌ آلمان یا آمریکا هستند. در این بین سهم هوندا و فورد دو سهمیه و سهم فولکس واگن و تویوتا سه سهمیه است تا سبد مدل های پرفروش در انحصار چهار برند مشهور باشد. اینها همه نشانه های جالبی از وضعیت صنعت خودرو است.

پر فروش ترین خودروهای جهان در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفت صبح ، در حالی که در دهه های اخیر سازندگان متعددی به صنعت خودرو ورود کرده و با کسب توفیقاتی چند، هیاهو و جنجال بسیاری را در این عرصه به راه انداخته اند ولی کماکان این کهنه کاران دیرین بازار هستند که به رغم افزایش سطح رقابت و ورود برندها و مدل های جدید همچنان بالاترین میزان فروش خودرو را در شش ماهه نخست سال 2017 میلادی به خود اختصاص داده اند.

    تویوتا، فورد، فولکس و .... نه خسته اند و نه از نفس افتاده اند و نه ذره ای از شور و جذابیت آنها کم است. آن ها پا به پای جوان ترهایی مثل هیوندای و کیا می تازند و هرگز یک قدم از رقابت سنگین کنونی در صنعت خودرو پا پس نمی کشند.

    کرولا، سیویک،گلف،فوکوس و ... تنها یک خودرو صرف نیستند، بلکه هر کدام باری از تجربه و کوهی از اطمینان را با خود حمل می کنند و در سگمنت کاری خود جز مدعیانی شاخص و اثر گذار هستند. همین قضیه در جای خود موجب شده که رقابت با هریک از آنها برای فعالان پیگیر این صنعت به غایت پیچیده و دشوار شود. فعالان سخت کوشی که پیوسته در پی آنند که آنها را از موضع برتر خویش به زیر کشند. البته ناگفته نماند که هر یک از این خودروها به تنهایی از شمارگان بالایی در تولید خود بر خوردارند اما خیلی ساده لوحانه است که تنها این عامل را در توفیقشان مدنظر قرار داده و از آیتم های مهم تری چون جذابیت و کیفیت محصول غافل بمانیم که چه بسا اگر چنین نبود ما شاهد حضور این نام ها نه در بازارهای چهار گوشه عالم، بلکه در زیر سوله های متروک و دور افتاده بودیم.

    اما در لیست پرفروش ترین خودروهای جهان در شش ماهه اول سال 2017 این تویوتاکرولا است که باز هم بر صدر جدول تکیه زده و بالاتر از کراس اوورها، پیکاپ های عضلانی و یا خودروهای هاچ بک برتری خود را در میزان تولید و فروش به رخ دیگر رقبا کشانده است. این خودرو با 9/0 درصد افزایش فروش نسبت به مدت مشابه در سال 2016، بیش از 297 هزار دستگاه فروش داشته است. جالب است که این سدان کامپکت نیز عنوان پرفروش ترین سدان وارداتی بازار ایران را به دست آورده بود. اما در رتبه دوم جدول این پیکاپ فول سایز فورد یعنی اف 150 جدیدی است که با حدود ده درصد رشد فروش، در شش ماه 244 هزار دستگاه خریدار داشته است. فولکس واگن نیز که محبوب عشاق اتومبیل های هاچ بک است به رغم افت فروش 10 درصدی، با اندکی اختلاف پس از فورد در رتبه سوم جای گرفته و 220 هزار دستگاه فروش را در شش ماهه اول 2017 به ثبت رسانده است.

    در رده های بعدی نیز خودروهای مشهوری قرار دارند که همگی بهترین سطح ایمنی، کیفیت، سواری و دوام را در تست های مختلف مجلات و در حین استفاده میلیون ها شهروند جهان به ثبت رسانده اند. سی ـ آروی کراس اوور متوسط هوندا یکی از این خودروها است که با رشد فروش 14 درصدی، در نیمه نخست سال 2017 نسبت به دوره مشابه در سال 2016، بیش از 214 هزار دستگاه فروش داشته است. فرزند دیگر هوندا یعنی سیویک هم به لطف افزایش سهم فروش 30 درصدی در نسل جدید، با 179 هزار دستگاه فروش، رتبه پنجم این فهرست را از آن خود کرده است. تویوتا راو 4 با 175 هزار دستگاه، فورد فوکوس با 172 هزار دستگاه، فولکس واگن پولو و فولکس تیگوان هم هر یک با 170 هزار دستگاه، و تویوتا هایلوکس با 168 هزار دستگاه فروش در شش ماهه نخست سال 2017، به ترتیب رده های ششم تا دهم پرفروش ترین خودروهای جهان را در این بازه زمانی به دست آورده اند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو