فونیکسریمکسبهتام

زنجیره خودروسازی کشور در سال اول برجام

عصر خودرو- تازه‌ترین گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۵ نشان‌دهنده آن است که صنعت خودرو در اولین سال اجرای برجام توانسته روند مطلوبی را طی کند؛ به‌طوری‌که در این گزارش بر حضور سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین افزایش تولید و تقاضا در بازار خودرو تاکید شده است.

زنجیره خودروسازی کشور در سال اول برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند گزارش عملکرد یکساله وزارت صنعت، حوزه‌های مختلف صنعتی را پوشش می‌دهد اما در بخش خودرو اطلاعات کامل و دقیقی درخصوص حجم سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده، جوازهای تاسیس صادره و پروانه‌های بهره‌برداری در گروه وسایل نقلیه موتوری، میزان صادرات و واردات وسایل نقلیه موتوری ذکر شده است.

    براساس این گزارش حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سال 95 در بخش خودرو و قطعات 249 میلیون و 22 هزار دلار بوده است که از جمله این قراردادها می‌توان به انعقاد قرارداد سایپا و سیتروئن که در آبان‌ماه سال گذشته به امضا رسیده است، اشاره کرد. براساس این گزارش این قرارداد توانسته 168‌میلیون و 360 هزار دلار سرمایه خارجی را در صنعت خودرو جذب کند.همچنین در بخش جوازهای تاسیس صادره در بخش وسایل نقلیه موتوری تاکید شده که در سال گذشته تعداد 368 مجوز فعالیت با سرمایه 30 هزار و 546 میلیارد و 600 میلیون ریال صادر شده است. این تعداد مجوز زمینه اشتغال 18 هزار و 365 نفر را فراهم خواهد کرد.مورد مهم دیگری که در این گزارش وجود دارد پروانه‌های بهره‌برداری صادره در گروه وسایل نقلیه موتوری است که براساس آن طی سال گذشته تعداد 120 پروانه بهره‌برداری در بخش خودرو صادر شده که سرمایه این مجوزها چهار هزار و 444 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است که این بخش نیز اشتغال 3 هزار و 195 نفر را فراهم می‌کند.یکی دیگر از بخش‌های مورد اشاره در گزارش عملکرد وزارت صنعت، حجم صادرات وسایل نقلیه موتوری طی سال 95 است؛ براساس این گزارش در سال گذشته به میزان 28 هزار تن و ارزش 136 میلیون دلار بوده است. در این میان اما نکته قابل توجه حجم واردات وسایل نقلیه موتوری به کشور است. براساس این آمار در سال گذشته 541 هزار تن وسایل نقلیه به ارزش پنج هزار و 60 میلیون و 800 هزار دلار به کشور وارد شده است که نشان از فاصله بسیار زیاد واردات با صادرات وسایل نقلیه موتوری به کشور دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو