فونیکسریمکسبهتام

به متخلفان نباید گواهینامه داد

تعارضی در کار نیست؛ غایبان و فراریان خدمت باید تعیین تکلیف کنند

عصر خودرو- رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که به افراد متخلف نباید گواهینامه داد، گفت: تعارضی در کار نیست؛ غایبان و فراریان خدمت باید تعیین تکلیف کرده و سپس گواهینامه دریافت کنند.

تعارضی در کار نیست؛ غایبان و فراریان خدمت باید تعیین تکلیف کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  در خصوص تعارض که در خبر دریافت گواهینامه بدون داشتن کارت پایان خدمت منتشر شده است، اعلام کرد: در قانون بیمه شخص ثالث ذکر شده که گواهینامه بدون داشتن کارت پایان خدمت صادر شود که در حال حاضر این امر انجام شده و افراد می‌توانند در بسیاری از موارد،‌ گواهینامه را با معافیت و بدون کارت پایان خدمت دریافت کنند.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دانش‌آموزانی که به سن 18 سال رسیده و در حال تحصیل هستند؛ دانشجویانی که با اخذ معافیت تحصیلی، تحصیل می‌کنند؛ افرادی که برگه معافیت موقت، کفالت یا پزشکی دارند؛ سربازانی که در نیروهای مسلح شاغل هستند و همچنین متعهدین خدمت به دولت و قوه قضائیه ازجمله افرادی هستند که می‌توانند کارت گواهینامه خود را دریافت کنند.

    سردار کمالی ادامه داد: افرادی که برگ آماده به خدمت بدون غیبت نیز داشته باشند در شمول دریافت کارت گواهینامه هستند.

    این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این مطلب که گفته می‌شود ناجا باید به جوانان ذکور بدون انجام خدمت، گواهینامه بدهد گفت: چنین کاری درحال انجام است، اما اختلاف در مورد دیگری است.

    سردار کمالی تأکید کرد: اختلاف در مورد افرادی است که تخلف کرده، فراری بوده و غایب از خدمت محسوب می‌شوند که به این افراد هم‌اکنون گواهینامه رانندگی داده نمی‌شود.

    وی به مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت: مصوبه مجلس نگفته که به متخلفان گواهینامه بدهیم.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به وظایف قانونی ناجا اشاره بیان کرد: برابر قانون،‌نیروی انتظامی موظف است افراد فراری و غایب از خدمت را شناسایی، تعقیب و دستگیر کند.

    سردار کمالی به طرح سوالی در این زمینه پرداخت و گفت حالا سوال این است که اولاً‌ مصوبه مجلس عنوان کرده به «متخلفان» گواهینامه بدهیم، بلکه به طور عام گفته که صدور گواهینامه بدون کارت پایان خدمت و معافیت پزشکی بلامانع است که این امر در حال انجام است.

    وی در خصوص تعارض موجود اعلام کرد: مسئله این است که اگر یک متخلف برای دریافت گواهینامه مراجعه کرد، آیا نیروی انتظامی باید به وظیفه خود عمل کرده و او را دستگیر کند و یا اینکه چشمش را بر قانون ببندد و به وظیفه خود عمل نکند و گواهینامه به فرد بدهد؟

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از جنبه دیگر به این مسئله پرداخت و  گفت:‌ اگر فرد مراجعه کرد و ناجا به وظیفه خود عمل کرد و فرد مذکور را دستگیر کرد، آیا این سوال پیش نمی‌آید که قانون‌گذار یک جا گفته دستگیر کنید و یک جای دیگر گفته خدمت ارائه کنید.

    سردار کمالی افزود: بحث ما این است؛ به افرادی که به قانون احترام نگذاشته و از خدمت مقدس سربازی فرار کرده یا غایب هستند، نباید گواهینامه داد.

    وی تأکید کرد:‌ ناجا موظف است به وظیفه قانونی خود عمل کند، این افراد را دستگیر کرده و قانون را اعمال کند که اصل اختلاف‌نظر و دیدگاه نیز در همین زمینه است.

    این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح به اظهارنظر برخی از افراد اشاره و اظهار داشت: بعضی عزیزان مطرح می‌کنند که تعداد زیادی از افراد بدون گواهینامه رانندگی کرده و به مشکل برخورده‌اند، حال باید گفت اگر افرادی برای اخذ گواهینامه مراجعه کردند، ولی به دلیلی در امتحانات کتبی یا عملی رد شدند،‌ آیا ناجا باید به اینها گواهینامه بدهد؟

    سردار کمالی گفت: بررسی ما نشان می‌دهد که آمار افرادی که بدون گواهینامه رانندگی کرده و به مشکل برخورده‌اند، اندک است؛ لذا این ادعا طبق آمار ما صحت ندارد.

    وی اعلام کرد: ما به احترام کسانی که به قانون احترام گذاشته و به سربازی می‌روند، می‌گوییم به افراد متخلف نباید گواهینامه داد، بلکه باید قانون دستگیری اعمال شود.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر قانون دریافت گواهینامه بدون داشتن کارت پایان خدمت برای سربازان غایب یا فراری اجرا شود،‌اولاً بی‌احترامی به کسانی است که به قانون احترام گذاشته و به سربازی رفته‌اند،‌ ثانیاً که این افراد تشویق می‌شوند که به غیبت خود ادامه دهند و افراد دیگر نیز به عدم انجام خدمت سربازی ترغیب می‌شوند.

    سردار کمالی تأکید کرد: بحث ما «شفاف» است. آنکه غیبت کرده یا از خدمت فرار کرده باید بیاید و تعیین تکلیف کند؛ یا به سربازی برود و در حین خدمت سربازی گواهینامه بگیرد یا اینکه جریمه نقدی بپردازد و با معافیت سربازی گواهینامه خود را دریافت کند.

    وی خاطرنشان کرد: با این تفاسیر تعارضی در کار نیست و قضیه کاملاً روشن و شفاف است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو