فونیکسریمکسبهتام

ایران به «مسیر سبز» خودروسازی می‌پیوندد؟

عصر خودرو- حذف خودروهای بنزینی و دیزلی و جایگزینی آنها با محصولات الکترونیکی و به اصطلاح سبز، در حالی به یک هدف بزرگ برای بسیاری از کشورها تبدیل شده که ایران نیز خواه‌ناخواه باید در این مسیر قرار بگیرد.

ایران به «مسیر سبز» خودروسازی می‌پیوندد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، تا به امروز کشورهای زیادی در راستای مقابله با پدیده گرمای زمین و به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای، در مسیر حذف تدریجی خودروهای سوخت فسیلی و جایگزینی آنها با محصولات سبز قرار گرفته‌اند و طبق تازه‌ترین اخبار، فرانسوی‌ها نیز به این قافله پیوسته‌اند. بر این اساس و طبق اعلام دولت فرانسه، این کشور قصد دارد تا سال 2040 میلادی تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کرده و برقی‌ها را جایگزین آنها کند. در واقع فرانسه نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها به خطرات گرم شدن زمین و افزایش گازهای گلخانه‌ای واقف شده و از همین رو می‌خواهد با برقی کردن محصولات صنعت خودرو خود، این خطرات را به حداقل برساند. مطابق با برنامه‌ریزی کشورهای مختلف، آنها از همین حالا خود را برای دو سه دهه دیگر که قرار است جاده‌ها و خیابان‌هایشان را خیل عظیمی از خودروهای سبز فرا بگیرد، آماده کرده و مشغول فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستند.

    البته در حال حاضر نیز خودروهای برقی در کشورهای مختلف به تولید می‌رسند و مشتریان خاص خود را نیز دارند، با این حال هنوز سهم آنها در سبد محصولات تولیدی، پر رنگ نبوده و به‌نوعی خودروهای سبز فعلا چندان در بازار جا نیفتاده‌اند.این مساله اما چند دلیل عمده دارد، از جمله اینکه قیمت خودروهای سبز فعلا بسیار بالاست و ضمن پیمایش نسبتا کم آنها، زیرساخت‌هایشان نیز هنوز در شرایط ایده آلی قرار ندارد. با این وجود اما جهان هدفی بزرگ را برای خود انتخاب کرده و آن، جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی با محصولات سبز است؛ بنابراین ایران نیز چاره‌ای جز پیوستن به این قافله ندارد. اتفاقا در کشور ما هم آلودگی هوا یکی از بحران‌های هر ساله به‌شمار می‌رود که بخش قابل‌توجهی از آن ناشی از آلایندگی خودروها است؛ بنابراین خودروسازی کشور نیز خواه ناخواه باید در «مسیر سبز» قرار گرفته و از همین حالا خود را برای روزهایی که محصولات بنزینی و دیزلی جایی در تولیدات صنعت خودرو جهان ندارند، آماده کند.اتفاقا ازآنجاکه صنعت خودرو ایران همین حالا نیز سال‌ها از خودروسازی جهان عقب است، باید با سرعتی بیش از همتایان خارجی خود در «مسیر سبز» حرکت کند تا ضمن جبران عقب ماندگی‌ها، در حلقه آینده صنعت خودرو دنیا جایگاهی مناسب داشته باشند. با توجه به فراهم شدن فضای لازم برای مشارکت‌های خارجی، خودروسازی ایران می‌تواند به کمک شرکای خود الفبای طراحی و تولید محصولات سبز را فرا گرفته و به‌تدریج ادبیات جدید صنعت خودرو جهان را بیاموزد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو