فونیکسریمکسبهتام

فروش خودرو های تسلا پس از قطع مالیات در هنگ کنگ متوقف شد

عصر خودرو- به نظر می رسد که فروش خودرو های شرکت تسلا در هنگ کنگ متوقف شده است. براساس اطلاعات مربوط به بخش حمل و نقل شهر هنگ کنگ که توسط روزنامه وال استریت مورد تحلیل قرار گرفت، پس از بیانیه دولت در ماه مارس مبنی بر تغییر وضعیت مالی و سودی که مشتریان از خرید خودرو های الکتریکی خواهند برد، حتی یک عدد خودروی خریداری شده از شرکت تسلا در ماه آوریل ثبت نشده است.

فروش خودرو های تسلا پس از قطع مالیات در هنگ کنگ متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ؛ این سیاست از یکم آوریل آغاز شده و انتظار می رود تا مارس 2018 ادامه یابد. براساس روزنامه وال استریت، شهرداری معافیت مالی را در هنگ کنگ به 97/500 دلار که در آمریکا این مقدار برابر با 12/500 دلار است و تنها شامل ماشین اولی ها می شود، محدود کرد. پیش از تغییر سیاست، در ماه مارس تعداد افرادی که برای بار اول صاحب خودرو شدند و از شرکت تسلا خودروی خود را خریداری کردند به 2939 نفر رسید که این تعداد در ماه فوریه پنج برابر شد.

    چارلی اندرسون، تحلیلگر ارشد شرکت Dougherty & Co گفت که هزینه های شرکت تسلا در چین در مقایسه با هزینه ها در آمریکا، به علت هزینه های حمل و نقل و صادرات بسیار بیشتر بوده است. هزینه های تسلا، بدون در نظر گرفتن مزایای مالیاتی برابر با 925 هزار دلار در هنگ کنگ و 118 هزار دلار به ازای خودروی مدل اِس تسلا است.

    اندرسون در ادامه گفت: «توقف فروش خودرو های تسلا چیزی نیست که قبلا ندیده باشم. آمار ثبت نام فعلی کار را برای رسیدن به نبض خوب بازار سخت تر می کند.» یکی از سخنگویان شرکت تسلا تغییرات فعلی در سیاست هنگ کنگ را چالش هایی کوتاه مدت توصیف کرد و گفت:  «شرکت تسلا از سیاست های دولت که پشتیبان ماموریت های ما هستند، استقبال می کند. با این حال، کسب و کار ما به این موضوع بستگی ندارد. هنگ کنگ همچنان به عنوان یکی از بازار های اصلی برای فروش خودرو های تسلا باقی خواهد ماند. ما همچنان به فروش خودرو در هر فصل ادامه خواهیم داد.»

    براساس گفته های انجمن خودروسازی اروپا، شرکت تسلا با چنین چالش مشابهی در دانمارک نیز روبه رو است. به دنبال این چالش، فروش خودرو های الکتریکی در مقایسه با سه ماه اول سال 2016، 60/5درصد کاهش یافته است. مدت طولانی است که دانمارک، دلالان خودرو های الکتریکی را از پرداخت 180درصد مالیات وارداتی در خصوص خودرو هایی با موتور های قدیمی معاف کرده است، اما اوضاع از پاییز 2015 تغییر کرد. این کشور وضعیت یارانه ها را تغییر داد، اما همچنان بازار دانمارک در مقایسه با کشور های دیگر پیشرفتی نکرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم