فونیکسریمکسبهتام

قرارداد ایدرو و رنو، تا دو ماه آینده امضا خواهد شد

عصر خودرو- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد تا دو ماه آینده، قرارداد نهایی این سازمان با گروه خودروسازی رنو جهت سرمایه گذاری و تولید خودرو در داخل به امضا خواهد رسید.

قرارداد ایدرو و رنو، تا دو ماه آینده امضا خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ابوالفضل کیانی، معاون برنامه ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، با اشاره به طولانی شدن مذاکرات با شرکت رنو، از عقد قرارداد با این خودروساز فرانسوی پیش از آغاز به کار دولت دوازدهم خبر داد.

    وی ضمن اعلام این نکته که در قرارداد با رنو همواره سرمایه گذاری مشترک مد نظر بوده است و نه صرفا مونتاژ خودرو، اعلام کرد: اولین بار است که ایدرو به صورت مستقیم با یک خودروساز جهانی وارد مذاکره و همکاری شده است. در این همکاری ما هدف های متعددی مانند توسعه کیفیت و رقابت پذیری را دنبال می کنیم و امیدواریم در آستانه پنجاهمین سالگرد تأسیس ایدرو، قرارداد همکاری مشترک با این خودروساز جهانی را نهایی کنیم.

    کیانی با اعلام این مطلب که همواره در قراردادهای همکاری، طرفین به دنبال منافع حداکثری خود هستند، اعلام کرد که هدف ایدرو مونتاژ خودرو برای رنو در ایران نیست و  هدف اصلی این شرکت ریشه دار ایرانی از عقد قرارداد با رنو، داخلی سازی و بومی سازی تکنولوژی و ساخت خودروی روز جهانی است.

    وی با اعلام این مطلب که صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی در ایران برای عرضه در بازارهای بین المللی یکی دیگر از اهداف ایدرو است، اذعان داشت: ما در مذاکرات بسیار قوی ظاهر شدیم و به دنبال سرمایه گذاری، تولید و صادرات مشترک هستیم.

    معاون برنامه ریزی ایدرو در ادامه ضمن بیان این مهم که دیگر نمی خواهیم به عنوان مونتاژکار خودروسازان خارجی باشیم و بازار خود را در اختیار فرانسوی ها قرار دهیم، گفت: یکی از علت های طولانی شدن مذاکرات، ایستادگی ما بر موضع خود مبنی بر سرمایه گذاری، تولید و صادرات مشترک تحت برند رنو بوده است. خوشبختانه مراحل پایانی مذاکرات در حال انجام است و قطعا تا پیش از استقرار دولت جدید، قرارداد همکاری با رنو به امضای مدیران عامل هر دو شرکت خواهد رسید.

    قرارداد همکاری ایدرو و رنو قرار بود اواخر سال 95 نهایی شود؛ اما به علت طولانی شدن مذاکرات، اعلام شد که در 3 ماهه نخست سال 96 این تفاهم نامه همکاری به امضا خواهد رسید که مجددا با به نتیجه نرسیدن مذاکرات طرفین، نهایی شدن این قرارداد تا امروز به تعویق افتاده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو