فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ناوگان درون شهری تهران و مشهد در دستور کار وزارت نفت

عصر خودرو- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: این سازمان در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت، طی توافقنامه ای، نوسازی ۲ هزار ناوگان درون شهری در تهران و مشهد و ۶۰۰هزار موتورخانه بیمارستانی را در دستور کار دارد.

نوسازی ناوگان درون شهری تهران و مشهد در دستور کار وزارت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علی وکیلی روز شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون نوسازی یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس درون شهری در استان تهران و 500 دستگاه در مشهد انعقاد قرارداد شده و آمادگی برای این همکاری در تمام استانها وجود دارد.
    وی گفت: در راستای اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، تلاش شده است با نوسازی تجهیزات بیمارستانها، ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و تاکسی ها، در صرفه جویی مصرف انرژی گام های موثری برداشته شود.
    وی ادامه داد: در همین راستا در حوزه بیمارستانها و ادارات دولتی مقرر شده تا با جذب سرمایه گذار، 600 هزار موتورخانه بیمارستانی را نوسازی کند که با این اقدام، 90 درصد از انرژی مصرفی بهینه سازی می شود.
    وکیلی همچنین به بسته های تشویقی این نهاد در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری اشاره کرد و گفت: با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین کامیون های بالای 10 تن، مبلغی به عنوان تشویقی به رانندگان اعطا می شود.
    وکیلی با اشاره به تجهیز بخاری های گرید B برای مدارس استانهای سردسیر افزود: این بخاری های کم مصرف، برای استان های چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، همدان و آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که سازمان نوسازی مدارس در این خصوص باید اقدامات لازم را انجام دهد.
    وی، برگزاری کلاس های آموزش همگانی برای آموزش راهکارهای اصلاح الگوی مصرف را از دیگر سیاست های این سازمان برشمرد و گفت: در گام نخست این کلاس های آموزشی برای معلمان و اساتید دانشگاه ها برگزار می شود.
    استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، اعتبارات اختصاص داده شده به این استان در حوزه انرژی را ناکافی دانست و گفت: این استان آسیب دیده وزارت نفت است، زیرا بر اثر عبور لوله های خط انتقال نفت و گاز از این استان، بسیاری از مزارع شیلات، فعالیت های کشاورزی و آب شرب مردم آلوده شده و خسارت های بسیاری به بار آمده است.
    قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در همین خصوص ضروری است تا مسئولان وزارت رفع در خصوص رفع این مشکلات و جبران آن اعتبارات بهتری در اختیار استان قرار دهند.
    وی تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات بیمارستانی استان نیازمند نوسازی است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی نیازمند مساعدت است.
    بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، موتورخانه 10 بیمارستان موجود در استان نوسازی و هماهنگی لازم در خصوص دریافت بخاری و نوسازی ناوگان حمل و نقل با نهادهای مربوطه انجام گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو