فونیکسریمکسبهتام

بی‌توجهی به تعویض خودروهای فرسوده مصرف بنزین را افزایش داد

عصر خودرو- سخنگوی صنف جایگاهداران کشور معتقد است: طی ۱۰ سال گذشته کم‌کاری و بی‌توجهی به تعویض و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده علاوه بر کاهش ایمنی و افزایش کشته‌ها در تصادفات، موجب شد مصرف بنزین بیش از حد افزایش یابد.

بی‌توجهی به تعویض خودروهای فرسوده مصرف بنزین را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رضا نواز با بیان اینکه حداقل 30 درصد مصرف فعلی بنزین به دلیل وجود خودروهای فرسوده در کشور است و هیچ طرح یا اقدامی توان توقف این رشد مصرف را ندارد، اظهار کرد: علی رغم اینکه افزایش مصرف موجب رشد درآمد برای جایگاهداران می‌شود ولی دغدغه ملی هر ایرانی امروز کاهش آلودگی هوا و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است و این امر ممکن نیست مگر با تعویض خودروهای فرسوده که کاهش مصرف سوخت را نیز به دنبال خواهد داشت.

    وی افزود: مردم کمترین قصور را در افزایش مصرف بنزین دارند چراکه خودروی آنها فرسوده یا پرمصرف است و چاره ای ندارند و لازم است که در این مورد تدبیر صورت گیرد.

    سخنگوی صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه کشور ما به لحاظ مصرف روزانه بنزین و تعداد خودروهای فرسوده در بالاترین رتبه‌های جهانی قرار دارد، اظهار کرد: دولت که قصد اقدام در این باره دارد، مطمئن باشد که مردم برای مقابله با تعارض منافع و انحصارطلبی‌ها در کنار دولت هستند، اگر طی دو سال آینده اولویت تخصیص خودروهای نو به تعویض خودروهای فرسوده اختصاص یابد، برکات و محاسن آن کاملا عیان خواهد شد.

    به گفته نواز بسیاری از کارشناسان به اقدامات دولت طی امسال امیدوارند و همچنین منتظر تصویب تعویض خودروهای فرسوده در قانون بودجه امسال توسط مجلس هم هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط