فونیکسریمکسبهتام

گزارشی از وسایل حمل و نقل اردویی مدارس؛

دلنگرانی‌های سفرهای مدرسه‌ای

عصر خودرو- وقتی برای یک اردوی دانش‌آموزی خارج از مدرسه از وسایل حمل و نقل دودزا و آلوده استفاده می‌شود، چه توقعی از کودکان و نوجوانان برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا وجود دارد.

دلنگرانی‌های سفرهای مدرسه‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، یکی از رویکردهای تربیتی در عصر حاضر، حضور دانش‌آموزان در موقعیت‌ها و مکان‌های خاص در جامعه و طبیعت جهت آموزش است.

    کشورهای پیشرفته دنیا در موضوع آموزشی فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرده‌اند و از کتاب محور بودن به مشاهده محور شدن دانش‌آموزان روی آورده‌اند.

    اعتقاد این نظام‌های آموزشی این است که دانش‌آموز تا زمانی که مشاهده نکند و موضوعاتی که از آن صحبت می‌کنیم را درک نکند، نمی‌تواند رویداد مورد نظر را به صورت عمیق درک کند.

    به همین منظور، آموزش خارج از کلاس درس یکی از محورهای نظام‌های آموزشی تلقی می‌شود که بدین وسیله درک و آگاهی دانش‌آموزان چندین برابر افزایش خواهد یافت.

    برگزاری «اردوهای دانش‌آموزی» یکی از فعالیت‌های اصلی در پیشبرد اهداف نظام‌های متعالی آموزشی است که باید با نگاهی ویژه در دوره کنونی به آن نظر داشت.

    اکنون نیز در مدارس کشورمان، برپایی اردوهای خارج از مدرسه مورد توجه قرار می‌گیرد اما آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود.

    توجه به وسیله حمل و نقل دانش‌آموزان برای اعزام به اردوهای خارج از مدرسه یکی از موضوعات مهمی است که در برخی موارد مورد غفلت متولیان برگزاری چنین اردوهایی بوده است.

    متأسفانه از وسایل حمل و نقل «کهنه»، «فرسوده»، «دودزا»، «نا ایمن»، «نا مناسب» و «دارای نقص فنی» در برخی مدارس کشورمان جهت استفاده در اردوهای خارج مدرسه استفاده می‌شود.

    اتوبوسی که بیش از 30 دانش‌آموز قد و نیم قد را در خود جای داده است، اگر حادثه و اتفاقی برایش رخ دهد، خسارات جبران ناپذیر انسانی را به وجود می‌آورد لذا توجه به انتخاب وسایل حمل و نقل مناسب دانش‌آموزان ضروری است.

    البته حوادث و اتفاقات ناگوار بسیاری توسط همین وسایل حمل و نقل دانش‌آموز در کشورمان و همچنین در دنیا اتفاق افتاده که بسیار دلخراش است.

    همین چند وقت پیش بود که اتوبوس حامل دانش‌آموزان ابتدایی رباط کریم در اتوبان یادگار امام(ره) دچار حادثه شد و برای تعداد زیادی از دانش‌آموزان مصدومیت‌هایی رخ داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو