فونیکسریمکسبهتام

ظرفیت‌های اتوبوس شهری طی چند سال گذشته کاهش یافته است

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با کاهش یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ظرفیت اتوبوس های شهری نسبت به چند سال گذشته کمتر شده است.

ظرفیت‌های اتوبوس شهری طی چند سال گذشته کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به اینکه در حوزه اتوبوس رانی با کمبودهای جدی مواجه هستیم، اظهار داشت: با کاهش یک هزار و 300 دستگاه اتوبوس، ظرفیت اتوبوس های شهری نسبت به چند سال گذشته کمتر شده است.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران اتوبوس های 2 کابینه و 3 کابینه را با ظرفیت بالا به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کرده است، افزود: اتوبوس هایی که از چرخه حمل و نقل عمومی خارج کردیم همه اتوبوس های تک کابین بودند.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگترین مشکل مدیریت شهری اضافه کردن اتوبوس بی آر تی به چرخه حمل و نقل عمومی است.

    دنیامالی با بیان اینکه اتوبوس های تک کابین بخش خصوصی بیش از 13 سال عمر دارند، تصریح کرد: مدیریت شهری در این بخش با نارضایتی مردم روبه رو است، به همین دلیل به دنبال فراهم کردن تسهیلاتی در این حوزه است.

    وی ادامه داد: بدون تردید با فراهم کردن تسهیلات می توانیم شرایط مطلوبی را برای نوسازی اتوبوس ها ایجاد کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای برطرف کردن خلأ کمبود یک هزار دستگاه اتوبوس امسال مصوب کردیم که بخش خصوصی به جای دریافت پول از شرکت واحد بر اساس تعداد مسافرها، بر اساس پیمایش و پر کیلومتر پول دریافت کند، بدون تردید پیمایش بر اساس پر کیلومتر کیفیت خدمات را افزایش می دهد.

    دنیامالی اضافه کرد: این پیمایش ظرفیت بسیاری از محورها را در یک و سه دهم برابر بالاتر می‌برد تا اتوبوس ها در ایستگاه ها منتظر مسافر نمانند و در یک تایم خاص در منطقه استاپ کنند.

    وی با بیان اینکه در این شبکه با اختلال مواجه بودیم، یادآور شد: با این پیمایش توانستیم مشکل را حل و رضایت مندی مردم را کسب کنیم و همچنین ظرفیت پیمایش را حداقل تا 30 درصد ظرفیت محورها افزایش دهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو