فونیکسریمکسبهتام

جانشین پلیس پیشگیری ناجا:

لباس نیروهای انتظامی دوربین دار می شود

عصر خودرو- جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: لباس های نیروهای انتظامی در راستای اجرای حقوق شهروندی به دوربین مجهز می شود.

لباس نیروهای انتظامی دوربین دار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا, سردار مهدی معصوم بیگی روز سه شنبه در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه های استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح که از آن به نام 'دوربین البسه' یاد می شود به زودی در یکی از استانها اجرایی خواهد شد.
    وی توضیح داد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی این دوربین ها تمامی اقدامات مامور کلانتری را به طور مستمر ثبت و ضبط می کند.
    وی بیان کرد: برخی از افراد بر خلاف آنچه رخ داده اقدام به شکایت از ماموران می کنند که با اجرایی شدن طرح دوربین البسه شکایت های نادرست حذف می شود.
    جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: نصب دوربین بر روی لباس ماموران موجب استاندارد شدن رفتار کارکنان فعال در مجموعه نیروی انتظامی در مواجهه با شهروندان می شود.
    سردار معصوم بیگی اضافه کرد: همچنین قرار است تعدادی از خودروهای ناجا به دوربین مجهز و در میادین اصلی شهر مستقر شوند.
    وی بیان کرد: این طرح ابتدا در استان تهران اجرایی می شود تا پس از رفع اشکالات و کاستی های احتمالی در سایر استانهای کشور نیز به مرحله اجرا در آید.
     وی گفت: همچنین سامانه ای تعریف شده که مردم در منزل شخصی و مغازه خود براحتی بتوانند با فشار یک دکمه با پلیس 110 تماس حاصل کنند.
    جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: در صورت نیاز مردم زنگ مربوطه را فشار داده و از این طریق به سامانه پلیس وصل می شوند که در این باره تاکنون پنج هزار صنف و منزل در تهران به این سامانه وصل شدند.
    سردار معصوم بیگی تاکید کرد: طبق مفاد قانون آیین دادرسی جدید که سال 94 مصوب شد ناجا باید در قبال دریافت شکایت رسید ارائه دهد.
    وی گفت: کلانتری و پاسگاه ها به علت ارتباط مستمر و چهره به چهره با شهروندان به عنوان خطوط مقدم عملیات در نیروی انتظامی به شمار می روند.
    وی اضافه کرد: در صورت بالا بودن توان و کارایی فرمانده پاسگاه ها و کلانتریها میزان رضایتمندی مردم از پلیس افزایش می یابد.
    جانشین پلیس پیشگیری ناجا یادآوری کرد: رهبری فرزانه انقلاب سال گذشته در جمع فرماندهان انتظامی بر ضرورت توجه به کلانتری و پاسگاه ها به علت قرار داشتن در خط مقدم خدمت به مردم، تاکید کردند.
    سردار معصوم بیگی افزود: به دنبال این فرمان، شورای عالی تحول کلانتریها با ریاست فرماندهی ناجا و دبیری پلیس پیشگیری با هشت کمیسیون تخصصی که مسولیت آنها بر عهده معاونان ناجا است، در تهران شکل گرفت.
    وی با ذکر اینکه ایجاد تحول در کلانتریها اولویت ناجا است گفت: این طرح شامل توانمندسازی کارکنان، چابکی و مهارت و افزایش دانش عوامل انتظامی برای انجام موفق ماموریت ها، خوشایندسازی و زیباسازی کلانتریها و پاسگاه ها و اصلاح فرآیندها به منظور تسریع انجام خدمات به مردم است.
    در این آئین کتاب طرح تحول کلانتریها رونمایی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو