فونیکسریمکسبهتام

آپشن‌هایی از خودروهای کُره‌ای و ژاپنی که می‌توان روی خودروهای ارزان قیمت نیز تعبیه کرد

اندکـــی هزینه برای رفاه بیشتر

عصر خودرو- یکی از مهم‌ترین دلایلی که این روزها خودروهای کُره‌ای بازار فروش اغواگری پیدا کرده‌اند، وجود گستره بسیار خوبی از امکانات در این خودروهاست که البته در حال حاضر عمده محصولات صفرکیلومتر این کشور چیزی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. اما مسئله این است که عمده این امکانات کاربردی، با هزینه اندکی روی خودروهای ارزان‌قیمت نیز نصب می‌شوند.

اندکـــی هزینه برای رفاه بیشتر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب به بررسی چندی از این موارد خواهیم پرداخت.

    صندلی برقی به همراه گرمکن
    عمده خودروهای ارزان‌قیمت تولید داخل فاقد قابلیت تنظیم برقی صندلی‌ها هستند و تنها در برخی موارد مثل سمند، یکی از زوایا به صورت برقی تنظیم می‌شوند. اما شما می‌توانید با تعویض صندلی‌های خودرو با صندلی‌هایی که برخی از لوازم (استوک)‌فروشان برای فروش می‌گذارند، خودروی خود را به صندلی‌های برقی همراه با گرمکن و سردکن تجهیز کنید. برای مثال در حال حاضر یک جفت صندلی جلوی هیوندای اکسنت در حدود 1.2 میلیون تومان قیمت دارد که مناسب پراید و تیباست. همچنین صندلی‌های لکسس IS نسل قبل نیز در حدود 2.5 میلیون تومان قیمت دارند که برای خودروهایی با اتاق بزرگ‌تر مناسب است. همچنین روکش صندلی‌های مجهز به گرمکن و سردکن در بازار وجود دارند که با قیمت‌های نازل قابل خریداری هستند.

    شیشه بالابر برقی و پاور‌ویندوز
    در بسیاری از خودروهای وارداتی شیشه بالابرها برقی بوده و در صورت قفل‌کردن خودرو با ریموت، شیشه‌ها به صورت خودکار بسته می‌شوند. اگر خودروی شما فاقد این امکانات است، خوشحال باشید که با هزینه اندک می‌توانید این تجهیزات را برای آن تعبیه کنید. در واقع در خودروهایی مثل پراید و تیبا که فاقد شیشه عقب برقی هستند، یونیت‌های شیشه برقی عقب به همراه کلید‌های مناسب برای قالب درب‌ها و کنسول در بازار عرضه شده که کمتر از 200 هزار تومان خرج دارد. همچنین پاور ویندوز برای هر چهار درب چیزی در حدود 70 هزار تومان با 30 الی 50 هزار تومان اجرت نصب هزینه دارد. البته توجه داشته باشید که سیستم پاور ویندوز می‌تواند با قفل مرکزی ساده خودرو یا ریموت دزدگیر شما  هماهنگ شود.

    آینه وسط الکتروکرومیک
    یکی دیگر از ابزارک‌هایی که موجب خسته‌نشدن چشمان شما توسط چراغ‌های خودروهای پشت سر در مسیرهای شبانه می‌شود، آینه الکتروکرومیک میانی است که ‌روی اکثر خودروهای ژاپنی، کُره‌ای و... به چشم می‌خورد. این آینه‌ها با خاصیتی که دارند، بازتاب نورهای شدید را خنثی می‌کنند و تنها تصویری از نمای پشت سر خودروی شما بدون هیچ‌گونه نور آزاردهنده‌ای برای شما فراهم می‌سازند. آینه‌های الکتروکرومیک از دو سطح شیشه‌ای که در فضای بین آنها یک ژل الکتروکرومیک استفاده شده، تشکیل شده‌اند. آینه با توجه به سنسوری که دارد، میزان نور تابیده شده ‌روی سطح را اندازه‌گیری می‌کند و با کم و زیاد کردن شدت جریان الکتریسیته درون این ژل، شیشه بازتاب‌کننده را تیره یا روشن می‌سازد. نمونه‌های یونیورسال مرغوب این محصول با قیمتی در حدود 300 الی 400 هزار تومان قابل خریداری خواهد بود و با یک سیم‌کشی ساده ‌روی هر خودرویی قابل نصب است.

    کیلس استارتر
    این امکان در برخی‌ دزدگیرهای برندهایی مثل ایزی‌کار وجود دارد که سوئیچ و توپی سوئیچ حذف شده و به جای آن استارت دکمه‌ای قرار بگیرد. همچنین برخی ‌ شرکت‌های متفرقه نیز برای هر برند، سیستم کیلس استارتر به همراه دزدگیر طراحی کرده‌اند که با قیمتی در حدود 1 الی 1.5 میلیون تومان ‌روی هر خودرویی قابل نصب است. کارکرد این استارترها درست مثل نمونه‌های خودروهای وارداتی است و شما بدون نیاز به در دست داشتن سوئیچ (تنها با همراه داشتن آن)، پس از نشستن در کابین و فشردن پدال ترمز قادر به استارت خواهید بود.

    کروز کنترل
    یکی از بهترین امکانات برای سهولت رانندگی شما در شرایط جاده‌ای، استفاده از کروز کنترل یا به بیان دیگر تثبیت‌کننده سرعت است که به دلیل وجود چند مکانیسم متفاوت در انواع مختلف آن، ‌روی تمامی خودروها نصب می‌شود. شما می‌توانید با هزینه‌ای در حدود 600 هزار تومان کروز کنترل را ‌روی تمامی خودروهای ساخت داخل مثل پراید، 206، پارس، تیبا و... نصب کنید. همچنین در خودروهایی که مجهز به دریچه گاز برقی هستند، می‌توانید از آپشن محدودکننده سرعت نیز استفاده کنید.

    کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
    در بازار قطعات جانبی خودرو، سیستم‌های اینترفیس یونیورسال یا فابریک خودروی شما نیز قابل خریداری است. برای مثال برندهایی مثل پایونیر یا کنوود، ریموت‌های ثابت روی فرمان را برای هد یونیت‌های خود طراحی می‌کنند که با یک بست روی غربیلک فیکس شده و می‌توانید به صورت بی‌سیم سیستم صوتی را کنترل کنید. همچنین در برخی موارد هد‌یونیت‌های فابریک با تعویض غربیلک برای خودرو تعبیه خواهند شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو