فونیکسریمکسبهتام

با حضور مدیران ارشد شرکتFEIN آلمان و توسط شرکت TCG برگزار شد

سیمنار Fastening Engineering، میزبان کارشناسان و مدیران فنی صنعت خودروسازی

عصر خودرو: گروه مشاوران تهران (TCG)، نماینده انحصاری شرکت C. & E. FEIN GmbH آلمان در ایران در سمینار یک‌روزه روش‌های برتر Fastening Engineering (مهندسی بستن اتصالات) در صنعت خودرو به تشریح روندهای جهانی و روش‌های برتر این شاخه مهندسی برای صنعت خودروسازی پرداخت.

سیمنار Fastening Engineering، میزبان کارشناسان و مدیران فنی صنعت خودروسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، روز سه‌شنبه هفته گذشته گروه مشاوران تهران (TCG) ، نماینده انحصاری شرکت فاین آلمان (C. & E. FEIN GmbH) در سمینار یک‌روزه روش‌های برتر Fastening Engineering (مهندسی بستن اتصالات) در صنعت خودرو میزبان مدیران و کارشناسان شرکت‌های خودروسازی کشور بود تا آخرین روندها و روش‌های برتر در این شاخه مهندسی را در اختیار ایشان قرار دهد.
شرکت فاین آلمان متخصص تولید ابزارهای الکتریکی است که کاربردهای متعددی در صنایع مختلف ازجمله خودرو، صنایع فلزی، ساختمان و نفت و گاز و پتروشیمی دارند و هم‌اکنون نیز طیف گسترده محصولات این شرکت به‌ویژه آچار تورک‌های شارژی AccuTec در خطوط تولید برترین شرکت‌های خودروسازی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این سمینار که با حضور مدیر واحد خودروئی شرکت فاین و مدیر ارشد فروش صنایع خودروسازی این شرکت به‌صورت تئوری و کارگاهی برگزار شد، سخنرانان به تشریح روندها و روش‌های برتر Fastening Engineering و توانایی‌های ابزارآلات تولید شده این شرکت در صنعت خودرو پرداختند. در بخش تئوری این سمینار به موضوعات فناوری Fastening، فناوری باتری، مقایسه ابزار بادی و شارژی و طیف آچار تورک‌های شارژی شرکت فاین پرداخته شد. کارگاه‌های جانبی این سمینار به‌صورت عملی مباحثی مانند برنامه‌ریزی چند مرحله‌ای ابزار برای اعمال استراتژی‌های مختلف بستن پیچ، ارتباط رادیویی ابزار برای انتقال نتایج بستن پیچ به دیتابیس و مرکز کنترل، اندازه‌گیری گشتاور و تنظیم ابزار و نیروی عکس‌العمل (reaction force) و ارتباط آن با سرعت ابزار و نوع اتصال را برای حضار تشریح کردند.
در این مراسم مدیران و کارشناسان صنعت خودروسازی کشورمان ازجمله مدیران و کارشناسانی از شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، بهمن موتور، پارس‌خودرو، کرمان موتور، بهمن دیزل، صنایع خودروسازی فردا، آمیکو، صنایع سندان ایرانیان، ماموت دیزل، مایان، سایپا کاشان، محورسازان، زامیاد، نیرومحرکه، ایران‌خودرو دیزل و ایران‌خودرو خراسان حضور داشتند.
در حاشیه این مراسم، Marcus Moerchen مدیر واحد خودرویی شرکت فاین که نزدیک به دو دهه سابقه کار در صنعت خودرو ازجمله شرکت‌های فولکس‌واگن و پورشه را در کارنامه دارد در گفتگو با عصر خودرو در زمینه تاریخچه فعالیت‌های شرکت فاین گفت: "شرکت فاین یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه است به‌گونه‌ای که سابقه فعالیت آن به بیش از یک قرن و نیم پیش باز می‌گردد. ویلهلم امیل فاین این شرکت را در سال 1867 برای تولید تجهیزات الکتریکی که در آن زمان پدیده بسیار جدید و ویژه‌ای بود تاسیس کرد. 30 سال پس از آن پسر وی نخستین دریل برقی دستی جهان را اختراع کرد که هم اکنون در «موزه آلمان» واقع در مونیخ در معرض دید عموم قرار دارد. از آن زمان فعالیت‌های شرکت سمت‌وسوی جدیدی به خود گرفت و پس از آن نام کارخانه به C.&E. FEIN تغییر یافت."
وی افزود: "روند اختراعات در شرکت فاین از آن زمان به‌طور پیوسته ادامه داشته است و در بیش از یک قرن و نیمی که از فعالیت‌های این شرکت می‌گذرد ابزارآلات ارتعاشی مانند سیستم ارتعاشی تعویض شیشه خودرو، سنباده زن ارتعاشی سه‌گوش، اره عمود بر، دریل مگنتی، سنگ دستی، ورق‌بر، اره لوله‌بر، اولین دریل گردبر خودکار و بیش از 500 اختراع دیگر توسط این شرکت به ثبت رسیده است تا به این ترتیب فاین به یکی از مبتکرترین و پیشروترین شرکت‌های این حوزه تبدیل شود. جدای از صنایع خودروسازی که یکی از اصلی‌ترین مشتریان محصولات ما هستند، تولیدات مختلف فاین را می‌توان در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی، ساختمان و نفت و گاز نیز پیدا کرد."
مدیر واحد خودرویی شرکت فاین در زمینه مشتریان این شرکت در حوزه خودرو گفت: "شرکت فاین اولین تولیدکننده ابزارآلات شارژی با موتورهای بدون ذغال (Brushless) است و در این میان آچار تورک شارژی ما یکی از پرکاربرد‌ترین ابزارها در خطوط تولید خودروسازان جهان است. در حال حاضر تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ خودروساز جهان مشتریان ما هستند و از ابزارهای ما در خطوط تولید خود استفاده می‌کنند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به ب ام و، مرسدس، پورشه، ولوو، آئودی، تویوتا، رنو، دایملر، هوندا، نیسان، فولکس، فیات میتسوبیشی و... اشاره کرد و امیدواریم بتوانیم از دانش و توانایی شرکت فاین در خطوط تولید خودروسازان ایرانی نیز بهره بگیریم."
وی افزود: "هرچند شرکت فاین در حال حاضر فعالیت‌های گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان دارد اما همچنان پس از 150 سال به تولید محصولات با کیفیت در خاک آلمان متعهد هستیم و محصولات خودرویی این شرکت در کشور آلمان و با نظارت مهندسین آلمانی تولید می‌شود تا بتوان کیفیت آن‌ها را در کاربری‌های دقیق صنعت خودرو تضمین کرد."
در زمینه فعالیت‌های برند فاین در ایران با مهندس سیدحسن صفایی، مدیر فروش محصولات فاین و قائم‌مقام مدیرعامل گروه مشاوران تهران که نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش محصولات فاین در ایران را بر عهده دارد نیز گفتگویی داشتیم. وی در زمینه فعالیت‌های شرکت گفت:"شرکت گروه مشاوران تهران، کار خود را از سال 1388 آغاز کرد و هدف اصلی ما ارائه خدمات مهندسی و تامین تجهیزات و ابزار و قطعات یدکی مورد نیاز بدواً برای صنایع نفت و گاز و متعاقباً برای صنایع خودرو و صنایع فلزی بود. در سال 1389 موفق شدیم نمایندگی انحصاری برند فاین را در ایران کسب کنیم ضمن آنکه هم‌اکنون نمایندگی دو برند معتبر دیگر آلمانی را نیز در این زمینه در اختیار داریم."
آقای صفائی در زمینه دلایل برگزاری این سمینار گفت: "برند فاین در سطح جهان برند شناخته شده و بسیار معتبری است و هم‌اکنون نیز بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی از ابزارهای تولید شده این برند و به‌ویژه آچارهای شارژی این شرکت در خطوط تولیدی خود استفاده می‌کنند. ما در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم این برند را به بازار ایران معرفی کنیم و هم‌اکنون برند فاین در صنعت خودرو ایران تا حدود زیاد برندی شناخته شده است. این سمینار با همکاری شرکت فاین و با حضور دو تن از مدیران ارشد این شرکت باهدف ارتقاء سطح آگاهی و معرفی روندهای جهانی در زمینه Fastening Engineering و معرفی محصولات فاین برگزار شد که خوشبختانه شاهد استقبال بسیار مناسب از برگزاری آن هستیم به‌گونه‌ای که تقریبا تمامی خودروسازان مطرح ایران در این سمینار نمایندگانی داشتند."
سیدمرتضی صفائی، مدیرعامل گروه مشاوران تهران که دانش‌آموخته دانشگاه دِلفت هلند است و بیش از دو دهه سابقه حضور در صنایع مختلف ازجمله خودرو و نفت و گاز را در کارنامه دارد درباره اهمیت اتصالات پیچ و مهره‌ای در صنعت خودرو گفت:"خودرو یک مجموعه بسیار پیچیده از تعداد زیادی قطعات است که تعداد آن‌ها در خودروهای مدرن به بیش از 4هزار قطعه می‌رسد و بخش عمده آن‌ها باید با اتصالات رزوه‌دار مانند پیچ و مهره‌ها به یکدیگر متصل شوند. بر اساس بررسی‌هایی که در آمریکا انجام شده است 23درصد از موارد نقص خودرو که باعث مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش می‌شود مربوط به شل بودن اتصالات است که در این بین 12درصد آن مربوط به خودروهای تازه به فروش رسیده است. به این ترتیب می‌توان به اهمیت بالای اتصالات پیچ و مهره‌ای و بستن صحیح آن‌ها در رابطه رضایت مشتریان و ایمنی خودرو پی برد."
مهندس صفایی افزود:"تا چند سال پیش برای بستن بخش عمده‌ای از پیچ و مهره‌های صنعت خودرو از ابزارهای بادی استفاده می‌شد که به دلیل هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری و نگهداری و تعمیرات، آلودگی‌های زیست‌محیطی و محیط کاری و کیفیت پایین اتصال به‌تدریج جای خود را به ابزار شارژی یا برقی داده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی به‌ندرت از ابزارها بادی در خطوط تولیدی خود استفاده می‌کنند. ابزارهای شارژی سهولت کاری بیشتری را به اپراتورها می‌دهند، به لحاظ گشتاور از ابزارهای بادی مانند بادی ضربه‌ای دقیق‌تر هستند و در درازمدت هزینه‌های بسیار کمتری را به سازمان تحمیل می‌کند. شرکت فاین یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این ابزارها برای خطوط مونتاژ خودروسازان در جهان است و با بهره‌گیری از فناوری و مهندسی دقیق کشور آلمان، ابزارهای موردنیاز برترین برندهای جهانی در اروپا و آمریکا و آسیا را تامین می‌کند. گروه مشاوران تهران به‌عنوان نماینده این برند قصد دارد این دانش را به خطوط تولید خودروسازان ایرانی منتقل کند."
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فعالیت‌های شرکت مشاوران تهران و محصولات فاین می‌توانید به وبسایت این شرکت به آدرسfein.ir مراجعه نمایید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو