فونیکسریمکسبهتام

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

ساخت دستگاه خودکار تست کویل خودرو در بوشهر

عصر خودرو- رئیس مرکز رشد علم و فناوری دشتستان استان بوشهر گفت: نخستین بار در کشور تیم ۲ نفره نخبگان دشتستانی در هسته فناور این مرکز موفق به ساخت دستگاه تمام خودکار تست استاندارد کویل خودرو شدند.

ساخت دستگاه خودکار تست کویل خودرو در بوشهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید باشی روز چهارشنبه  افزود: اعضای این تیم از دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته الکترونیک هستند که سال گذشته وارد مرکز رشد و فناوری دشتستان شدند و طرح آنها بررسی و پذیرش شد.
    وی ادامه داد: کار این دستگاه، تست استاندارد کویل انواع خودرو است که برای اولین بار در کشور تولید شده است.
    باشی گفت: این دستگاه دارای امکانات و کارکردهای بیشتری نسبت به نمونه خارجی است و قیمت تمام شده آن چند برابر از نمونه خارجی پایین تر است که توان رقابت را برای محصول ایجاد می کند.
    وی بیان کرد: این محصول در مرکز رشد علم و فناوری تایید شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است و یک نمونه از محصول نیز هم اکنون به یک شرکت همکار استاندارد فروخته شده است.
    رئیس مرکز رشد علم و فناوری دشتستان گفت: هم اکنون 13 واحد فناوری در واحد رشد فناور دشتستان در حوزه های برق، الکترونیک، عمران، کامپیوتر و مکانیک و فناور اطلاعات مستقر هستند.
    وی، خدمات ارائه شده در این مرکز را پرداخت تسهیلات بدون بهره تا سقف 500 میلیون ریال، مشاوره های تخصصی، بازاریابی، خدمات اینترنتی و مستمر به واحدهای فناور عنوان کرد.
    یکی از اعضای تیم 2 نفری مخترع دستگاه تست خودکار کویل خودرو در دشتستان گفت: با توجه به نقش اساسی کویل در سیستم احتراق خودرو، عملکرد صحیح این قطعه و استاندارد بودن آن باعث بهبود مصرف سوخت در خودرو می شود.
    سید جواد حسینی اظهار داشت: دستگاه تست استاندارد کویل تولیدی ما قادر به اندازه گیری 11 پارامتر اساسی کویل خودرو و اطلاعات خروجی این دستگاه قابل استناد برای سازمان استاندارد و شرکت های خودروسازی است.
    وی اضافه کرد: ساخت این دستگاه که نمونه داخلی ندارد یک سال به طول انجامید.
    حسینی ادامه داد: نمونه خارجی این دستگاه قادر به اندازه گیری همه مشخصات کویل نیست و قیمت آن نیز 2 میلیارد و 200میلیون ریال است در صورتی که قیمت دستگاه ساخت تیم ما با پارامترهای بیشتر و امکانات بهتر نزدیک به 400 میلیون ریال است.
    حسینی افزود: تمام سخت افزارها ونرم افزارهای تولیدی این دستگاه توسط خودمان تولید و بومی سازی شده است.
    عضو دیگر تیم سازنده این دستگاه گفت: با توجه به اینکه کنون خودروسازان این دستگاه را وارد می کنند ما از آنها تقاضا داریم که در تولید و فروش این دستگاه کمک کنند و ما را مورد حمایت قرار دهند.
    محمدرضا صمصامی افزود: امیدوارم با تولید این دستگاه توانسته باشیم گامی اساسی در رشد تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برداریم .
    شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان 250 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط