فونیکسریمکسبهتام

کارنامه منفی گروه خودرو در هفته‌ای که گذشت

عصر خودرو- گروه خودرو این هفته را با رشد ۱۳ درصدی حجم معاملات و افزایش ۸ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل به پایان برد، اما در مجموع جو هفتگی گروه تحت تاثیر معاملات آخرین روز کاری منفی بود.

کارنامه منفی گروه خودرو در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، در اولین روز کاری هفته بسیاری از نمادهای گروه خودرو متوقف بودند و طی هفته به تدریج نمادهای بسیاری از گروه پس از نتایج مجمع بازگشایی شدند، اما علی رغم انتظار نماد خساپا پس از گزارشات شفاف سازی و نتایج مجمع نیز بازگشایی نشد.
    طی هفته ای که گذشت،  نماد خودرو در گزارش بودجه 3 ماهه خود با تعدیل مثبت 5 درصدی، به ازای هر سهم مبلغ 109 ریال سود پیش بینی کرد و در مجمع خود مبلغ 15 ریال سود نقدی تقسیم کرد.
    خاور نیز بودجه 3 ماهه خود را بدون تعدیل منتشر کرد در این گزارش به ازای هر سهم خاور مبلغ 607 ریال زیان پیش بینی شده که تفاوتی با بودجه قبل نداشته و عملکرد 3 ماهه  با ساخت 371 ریال زیان معادل 61 درصد بودجه را پوشش داده بود.
    خپارس در گزارش پیش بینی سود هر سهم براساس عملکرد سه ماهه به ازای هر سهم مبلغ 35 ریال سود پیش بینی کرد که تعدیلی نداشت درحالیکه طی 3 ماه مبلغ 8 ریال سود ساخته است.
    در این هفته خساپا گزارشی از  بودجه براساس عملکرد 3 ماهه خود منتشر کرد که مطابق آن به ازای هر سهم 24 ریال زیان محقق کرده بود ولی رقم بودجه همان 141 ریال قبلی باقی ماند،  شرکت در این باره شفاف سازی کرد و گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده برای یکی از تامین کنندگان بزرگ شرکت در اردیبهشت ماه سالجاری و توقفات تولید ناشی از عدم امکان تامین قطعه ، تولید شرکت در 3 ماهه اول سال 96 مطابق برنامه اعلام شده انجام نشد لیکن با برنامه ریزی صورت گرفته کسری تولید مذکور طی  9 ماهه باقیمانده سال جبران خواهد شد ولذا هیچگونه تغییری در  پیش بینی سود سال بوجود نخواهد آمد.
    گفتنی است در  این هفته نتیجه مجمع خساپا  نیز مشخص شد که مطابق آن تنها 8 ریال سود نقدی تقسیم شد درحالیکه 9,000 میلیون ریال پاداش به هیات مدیره تعلق گرفت.
    سازمان بورس نیز درباره  صورت مالی 12 ماهه سال 95این شرکت شفاف سازی کرد و در این باره توضیح داد که یکی از دلایل افزایش سودآوری عملیاتی شرکت سایپا ناشی از واگذاری سهام شرکت‌های  زیانده سایپا دیزل، مهندسی مشاور سازه گستر سایپا، تولیدی موتور گیربکس واکسل سایپا-مگا موتور و وخودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (همگی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سایپا)  به شرکت‌های تابعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و عدم تلفیق این شرکتهای زیانده در صورت مالی گروه سایپا بوده است.
    در سومین روز کاری هفته مدیرعامل شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران پس از کسب بازدهی 64 درصدی سهام اعلام کرد که روند افزایش قیمت سهام ارتباطی با عملکرد واقعی رشد ندارد و آخرین سود پیش بینی شده هر سهم به مبلغ 43 ریال را تایید کرد، لذا پس از آن شاهد معاملاتی متعادل و منفی در نماد شرکت بودیم.
    به این ترتیب، هر روز از رشد خودرویی ها کاسته تا جایی که آخرین روز کاری هفته نه تنها شاخص خودرویی ها سبز کم جان نبود بلکه شاهد ریزش شدید شاخص گروه با  افت 347 واحدی بودیم لذا شاخص گروه به مدار 18 هزار و 289 واحد عقب نشینی کرد  و بازدهی گروه در مقایسه با آخرین روز کاری هفته قبل معادل 1 درصد افت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو