فونیکسریمکسبهتام

مولفه های جدید استاندارد موجب خروج برخی از خودروها از چرخه تولید می شود

عصر خودرو- معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اضافه شدن مولفه های جدید به استانداردهای خودرو موجب خروج برخی از خودروها از چرخه تولید می شود.

مولفه های جدید استاندارد موجب خروج برخی از خودروها از چرخه تولید می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، وحید مرندی مقدم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید، خودروها باید 81 مورد استاندارد را تا سال 97 رعایت کنند، اضافه کرد: این میزان استاندارد مرحله ای بوده یعنی رعایت بخشی از آنها تا پایان سال جاری و بخش دیگری تا پایان سال 97 الزامی شده است.
    وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رعایت استانداردهای پیش بینی شده برای تولید برخی خودروها از نظر اقتصادی به صرفه نیست احتمال خروج آنها از چرخه تولید زیاد است.
    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: مهمترین مولفه های پیش بینی شده در استانداردهای 81 گانه خودرو مربوط به ایمنی راننده و عابر پیاده است.
    مرندی مقدم یکی از وظایف مهم استاندارد را کنترل بازار ذکر کرد و گفت: سال گذشته 350 هزار بازرسی از مراکز عرضه و فروش عمده و خرده کالا صورت گرفت.
    وی افزود: 20 هزار کالا از بازار برای نمونه برداری خریداری شد تا علاوه بر واحدهای تولیدی بتوان کالای عرضه شده در بازار را نیز ارزیابی کرد.
    معاون سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: در بازرسی های صورت گرفته 68 مورد جعل علامت استاندارد کشف شد و یک هزار و 860 فقره پرونده تخلف در مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی تشکیل شد.
    مرندی مقدم گفت: مجازات های مختلف برای متخلفان پیش بینی و اعمال شد که در برخی از استانها منجر به زندانی شدن متخلفان شد.
    وی تاکید کرد: 42 واحد تولیدی سال گذشته به علت رعایت نکردن استانداردها پلمب شده و از ادامه تولید آنها جلوگیری شد.

    * تجارت حلال کشور را از تکیه به درآمدهای نفتی بی نیاز می کند
    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران  تجارت حلال را جایگزین مناسبی برای صادرات نفت برشمرد و بیان کرد: توجه به صنعت حلال می تواند کشور را از وابستگی به درآمدهای ارزی نفت بی نیاز کند.
    مرندی مقدم با بیان اینکه گردش مالی صنعت حلال در جهان بیش از 2 هزار و 500 میلیارد دلار است اضافه کرد: اگر ایران بتواند پنج درصد بازار حلال را تصاحب کند می تواند با کسب 125 میلیارد دلار درآمد ، از درآمد ارزی نفت بی نیاز شود.
    وی تاکید کرد: دستیابی به این هدف دشوار ناممکن نیست چون برای مثال تنها در حوزه گردشگری ایران دارای پتاسیل های قوی در رابطه با گردشگری حلال است.
    معاون سازمانی ملی استاندارد بیان کرد: در ایران غذای حلال سرو می شود بنابراین نیازی به سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز عرضه غذای حلال به مسافران نیست.
    مرندی مقدم تاکید کرد: اگر موضوع صنعت حلال جدی گرفته شود پنج تا 10 سال آینده به هدف پیش بینی شده دست خواهیم یافت.
    وی افزود: درآمدهای ناشی از صنعت حلال بر خلاف درآمدهای نفتی تجدید پذیر بوده و هیچگاه تمام نمی شوند.
    دومین نشست دور چهارم گردهمایی منطقه ای نظارت بر اجرای استاندارد با حضور استان های ایلام ، کردستان، کرمانشاه، لرستان به میزبانی همدان برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو