فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۱۵مرداد ۹۶

رشد ۲۹۲ واحدی شاخص خودرویی ها در آستانه امضای قراردادها

عصر خودرو- طی داد و ستدهای امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۹۶، گروه خودرو پس از یک هفته درجا زدن، مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.

رشد ۲۹۲ واحدی شاخص خودرویی ها در آستانه امضای قراردادها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  ، امروز بازدهی گروه 1.6 درصد رشد کرد و شاخص با افزایش 292 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 554 واحد ایستاد.
    طی معاملات این روز، سهامداران تعداد 102 میلیون سهام خودرویی به ارزش معاملاتی 14 میلیارد تومان در 8 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این میان، خزامیا با حجم 37 میلیون و ارزش معاملاتی نزدیک 3 میلیارد تومان، درغیاب سایپا بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه را به خود تخصیص داد.
    این نماد امروز را با رشد 4 درصدی در قیمت پایانی 798 ریال به پایان رساند، از طرفی خپارس در حوالی مثبت کامل با قیمت پایانی 949 ریال با صف خرید 5.5 میلیونی صدر نشین گروه بود.
    خودرو در حاشیه 2 درصد مثبت در قیمت 2,579 ریال، متعادل و مثبت بود و نماد خاهن با رشد تقریبا 5 درصدی در قیمت 3,091  ریال و صف خرید خود، جزو سبزترینهای گروه بود.
    همچنین نمادهای خچرخش و خفنر در حاشیه 4 درصد مثبت رشد خوبی ثبت کردند، ورنا با رشد 3 درصدی قیمت پایانی 1,072 ریال را تجربه کرد.
    مابقی نمادها نیز اکثرا در حاشیه 2 درصد و 1 درصد قرار داشتند و روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند و فقط سه نماد ختراک، خلنت و خموتور افت قابل ملاحظه داشتند که در این بین دو نماد ختراک و خموتور صف فروش و نماد خلنت در آستانه صف شدن بود.
    گفتنی است دلیل تغییر جو امروز خودرویی ها به دلیل آمادگی رنو فرانسه و ایدرو برای امضای بزرگترین قرارداد با خودورسازان داخلی است، قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو به عنوان نماینده بخش دولتی و شرکت نگین خودرو نماینده محصولات وارداتی رنو در ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی به پایان رسیده و این قراردادها آماده امضاء بین طرفین است.
    لذا خبر مذکور به همراه زمزمه های بازگشایی سایپا، به رشد امروز گروه خودرو کمک کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو