فونیکسریمکسبهتام

همکاریهای استراتژیک تویوتا و مزدا گسترش می یابد

عصر خودرو- مزدا با تایید شایعات قبلی اعلام کرد که در حال تشکیل اتحاد استراتژیک و سرمایه ای با تویوتا است.

همکاریهای استراتژیک تویوتا و مزدا گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، این دو شرکت برای دستکم دو سال در حال گفتگو درباره توسعه همکاریهای خود بوده اند.

    مزدا در بیانیه ای تشریح کرد که یک سرمایه گذاری مشترک با تویوتا برای ساخت خودرو در آمریکا است.

    این کارخانه 1.6 میلیارد دلاری در ابتدا ظرفیت تولید حدودا 300 هزار دستگاه در سال خواهد داشت و کراس اورهای مزدا از جمله مدلهایی که هنوز معرفی نشده اند و سدان تویوتا کرولا در آن تولید خواهد شد و از اینرو تولید وانت تویوتا تاکوما که قرار بود در این کارخانه تولید شود، به یک کارخانه جدید در گواناخواتو مکزیک منتقل خواهد شد.

    کارخانه جدید در آمریکا قرار است تا سال 2021 آماده بهره برداری شود و باعث ایجاد چهارهزار شغل در آمریکا خواهد شد ولی مزدا و تویوتا هنوز درباره مکان احداث آن تصمیم نگرفته اند. 

    دو شرکت همچنین متعهد شده اند که به طور مشترک فناوری خودروهای الکتریکی و متصل و قابلیت های ایمنی همچون سیستم های ارتباطی خودرو به خودرو(v2v) را توسعه دهند.

    معاون اجرایی شرکت خودروسازی مزدا گفت: در صورتیکه استقلال مزدا حفظ شود، این شرکت احتمالا اتحاد خود را با تویوتا گسترش خواهد داد.

    آکیرا ماروموتو، معاون اجرایی مزدا این سخنان را در توکیو و پس از اعلام اتحاد با تویوتا از جمله برنامه احداث کارخانه مونتاژ 1.6 میلیارد دلاری و همکاری روی فناوری خودروهای الکتریکی مطرح کرد.

    در آخر مزدا و تویوتا به همکاری در زمینه محصولات مشترک همچون مزدا 2 روی پلتفرم یاریس  ادامه خواهند داد. به ویژه تویوتا قطعات یک ون تجاری دو کابین را که قرار است در بازار ژاپن فروخته شود را در اختیار مزدا قرار خواهد داد. در راستای این شرکت سرمایه گذاری مشترکی، محصولات مشترک بیشتری در سالهای آتی تولید خواهد شد.

    تویوتا در حال سرمایه گذاری 454 میلیون دلاری برای در اختیار گرفتن پنج درصد سهام این شرکت است. مزدا نیز 0.25 درصد سهام تویوتا را در اختیار گرفته ولی مبلغ این معامله منتشر نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو