فونیکسریمکسبهتام

بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت عنوان کرد

خودروسازان مقصر ۸۰ درصدی سرقت خودرو

عصر خودرو- یکی نیست به این‌ها بگوید بگذار مهر آزادی از زندانت خشک شود و آن وقت دوباره برگرد به دنیای سرقت. حبس و رد مال برایت درس عبرت نشد! دلت برای خانواده ات نسوخت که هر روز به سراغ شاکی‌ها می‌رفتند تا از آنها رضایت بگیرند! دنیای عجیبی است، دنیای تبهکاران.

خودروسازان مقصر ۸۰ درصدی سرقت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران ،  افرادی که خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا سرقتی را مرتکب شوند و پولی به جیب بزنند.خودشان می‌دانند که خیلی زود بازداشت می‌شوند، اما اینکه چرا بعد از آزادی از زندان تعداد خیلی زیادی از آنها در چشم‌بهم‌زدنی به‌همان دنیا برمی گردند جای سوال است. علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت در مورد اینکه چرا دزدی خودرو و موتورسیکلت رونق دارد با خودرو پلاس گفت‌و‌گویی انجام داده است که در ادامه می‌آید:
    در رابطه با سرقت خودرو اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم؛ آیا صاحبان خودروها و خودروسازان در به سرقت رفتن خودروها یا لوازم داخل آن نقشی دارند؟ ساده‌تر بگوییم سهل‌انگاری خودروسازان در ارتقای امنیت خودرو باعث افزایش آمار دزدی می‌شود؟
    بی‌شک هم مردم و هم خودروسازان در ارتکاب سرقت‌ها نقش عمده‌ای دارند. معتقدم بیشترین سرقت‌هایی که اتفاق می‌افتد مربوط به خودروسازان است زیرا خودروهای ساخت ایران از نظر امنیت و ضدسرقت بودن سطح پایینی دارند. سیستم امنیتی خودروهای ایرانی پیش‌پا‌افتاده و ساده است. سیستم‌های ایمنی فعلی  به‌هیچ‌عنوان بازدارندگی کافی را ندارند. به طور کل اگر بخواهیم درصد قائل شویم  80درصد علت سرقت خودرو مربوط به خودروسازان است و 20 درصد  به خاطر سهل‌انگاری و بی‌توجهی مردم است.

    80درصد عدد بزرگی است.
    بله.عدد بزرگی است و بارها این موضوع را عنوان کردیم.اما متاسفانه خودروهای داخلی از کمترین عوامل بازدارندگی سرقت برخوردار هستند.

    خودروهای داخلی بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند یا خودروهایی خارجی؟
    باتوجه به آنچه گفتم، خودروهای داخلی درصد به سرقت رفتنشان بیشتر از خودروهای خارجی است و آن هم به علت سیستم ایمنی پایین این خودروهاست.

    بیشتر کدام بخش از خودرو به سرقت می‌رود؟
    وسایل داخل خودرو و صندوق عقب به خاطر راحتی در سرقت و همچنین بازار خریدی که دارند راحت تر سرقت می‌شوند.

    وقتی خودروی پیدا نمی شود ممکن است چه بلایی سر آن آمده باشد؟
    این خودروها سند نمره می‌شود و با هویت خودروی دیگری به‌فروش می‌رسند. در ا‌ین‌صورت پیدا کردن خودرو بسیار سخت است و شاید هیچ زمان نتوان آن را پیدا کرد.

    علت اینکه مجدداً این افراد به‌دنیای سرقت برمی‌گردند چیست؟
    قاعدتا سرقت خودرو و موتورسیکلت از سایر دزدی‌ها متمایز نیست. از آنجا که جریمه‌ها بازدارنده نیست و فرد به راحتی می‌تواند درآمد زایی کند به سراغ دزدی خودرو می‌رود.لذا در این زمینه سه‌کار می‌توان انجام داد. یک آنکه خودروسازان در ارتقای سطح ایمنی خودروها اقدام کنند و با نصب آپشن‌های خاص اجازه ندهند خودرو به‌سرعت مورد حمله دزدان قرار گیرد. دوم اینکه مردم در نصب قفل فرمان و سایر وسایل بازدارنده دزدی اقدام کنند. سوم اینکه جریمه افرادی که به سرقت خودرو و موتورسیکلت اقدام می‌کنند افزایش پیدا کند تا میزان جرایم در این بخش به حداقل برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو