فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین محصولات استون‌مارتین

خودروهایی که فقط تعداد محدودی از آن ساخته شد

عصر خودرو: استون مارتین ونکوئیش زاگاتو معرفی شد و خوب درخشید. به یک موتور V۱۲حدود ۵۹۲ اسب‌بخاری مجهز شد و ظاهر خوبی را در ساختار زاگاتو به نمایش درآورد. به دنبال آن استون مارتین ونکوئیش زاگاتو ولانته و باز هم درخشید و توانست با موتور V۱۲ و ۵۹۲ اسب‌بخاری قدرتش را در یک ساختار بدون سقف و زیبا از زاگاتو به نمایش درآورد.

خودروهایی که فقط تعداد محدودی از آن ساخته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • خودروهایی که فقط تعداد محدودی از آن ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، اینک وقت آن رسیده تا شاهد دو مدل پرجنب و جوش و جدید دیگر، از خانواده زاگاتو باشیم.

از مدل اسپیدستر شروع می‌کنیم، زیرا عکس‌های بیشتری از آن موجود است و نادرترین عضو خانواده ونکوئیش زاگاتو به شمار می‌آید. تنها 28 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و از اصلا جای شگفتی نیستی، که 28 دستگاه آن از قبل به فروش رسیده است.

پایه این خودرو ، همان چیزی است که پایه تمام ونکوئیش‌های زاگاتو دیده می‌شود و پلت‌فرم اصلی آن پیشتر در مدل S به کار رفت. البته در مدل جدید سرعت جهش فنر افزایش یافته، دمپرها تغییر کرده و یک نوار ضخیم و محکم ضد رول در عقب خودرو ایجاد شده است. قدرت هیدرولیکی فرمان نیز بیشتر از مدل‌های قبلی در خانواده زاگاتوهاست. در این مدل اسپیدستر سازگاری و تعدیل‌سازی به خوبی اجرائی شده است.

موتور نیز مانندهای مدل‌های قبلی این خانواده بیش از حد انتظار ظاهر شده است. یک مدل 6 لیتری V12   که 592 اسب‌بخار قدرت دارد و با یک سامانه انتقال قدرت تاچ‌ترونیک III از نوع "پدل شیفت" هماهنگ است. این خودرو همچنین با قابلیت محرک چرخ‌های عقب باقی می‌ماند.

مانند دیگر خودروهای زاگاتو پنل‌های بدنه اسپیدستر نیز از فیبرکربن ساخته شده و می‌توان شاهد علامت تجاری زاگاتو در نقاط مختلف بدنه بود.

اگرچه این خودرو سقف ندارد اما می‌توان فرمت سنتی زاگاتوها را روی ستون‌ها و سقف نداشته اسپیدسترها مشاهده کرد.

اما در مدل شوتینگ‌بریک‌ها زاگاتو باید گفت که یکی از تحسین‌شده‌ترین اتومبیل‌های کلاس خود است. باید آن را فوق‌العاده خواند و هیچ بحثی در این خصوص وجود ندارد.

تمام ویژگی‌هایی که تاکنون به آن اشاره کردیم، مانند موتور 6 لیتری V12   با توان بیشتر، فیبر کربن و قابلیت محرک چرخ‌های عقب در این خودرو دیده می شود. اما یکی از نکات قابل توجه در این خودرو چیدمان و طراحی جالب کابین و فضای زیای داخلی است.

نکته جالب دیگر این شوتینگ‌بریک دو صندلی بودن آن است که به جذاب‌تر شدن آن نیز کمک می‌کند. یک مدل کاربردی لوکس با محرک چرخ‌های عقب از استون مارتین با نشان تجاری زاگاتو. شاید این جملات احتیاجی به تعریف بیشتر نداشته باشد، بنابراین اگر بودجه خرید آن دارید به سراغ این مدل‌های جدید بروید.

مقامات استون مارتین قصد دارند این اتومبیل به یک مدل کاملا خاص و منحصربه‌فرد تبدیل شود بنابراین در مجموع 325 دستگاه از این خودروها را ساخته که به 99 مدل کوپه، 99 ولانته، 28 اسپیداستر و 99 شوتینگ‌بریک تقسیم می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط