فونیکسریمکسبهتام

تابستان فصل مناسبی برای خرید خودرو هست؟

عصر خودرو- برخی از ماشین‌های کار کرده و دسته دوم ممکن است از نظر ظاهری کاملا بی‌عیب باشند اما شما نباید فقط به ظاهر ماشین تکیه کنید. در مورد سیستم موتور و شاسی کشی آن حتما با کسی که اهل این کار است مشورت کنید، تا صاحب ماشین تصادفی نشوید. بیشتر مراقب باشید، کسی به زور نمی‌تواند ماشینش را به شما بفروشد.

تابستان فصل مناسبی برای خرید خودرو هست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل  از تیتر20، نگاهی به بودجه و اقساطی که ماهانه پرداخت می‌کنید، بیاندازید. سپس اقدام به خرید ماشین کنید. در چنین مواردی شما ابتدا باید قسط های ماهانه به علاوه خرج کرد خود و خانوادتان را به همراه قبوض آب، برق، گاز، تلفن و حتی شارژ ماهانه را حساب کنید.بررسی کنید که آیا پس اندازی برای شما می‌ماند که با آن بتوانید به صورت قسطی ماشین بخرید. به این نکته توجه داشته باشید، که خرید ماشین به صورت قسطی تا چند سال قابل پرداخت است؟ آیا می‌توان بیش از 5 سال هم قسط ماشین را پرداخت کرد؟ چنین شرایطی در بازار موجود است.

    به طور مثال اگر قرار باشد ماشینی با مبلغ 30 میلیون تومان خریداری کنید، آیا می‌توانید آن را در اقساطی به مدت 3 سال پرداخت کنید. شما باید بودجه‌ای که هر ماه می‌توانید برای این منظور کنار بگذارید را با پرداخت اقساط مورد نظر، داشته باشید. فکر کنید آیا چنین اقساطی را در این مدت خاص می‌توانید پرداخت کنید؟ توجه داشته باشید هر چقدر زمان باز پرداخت اقساط بیشتر باشد، سود حاصل برای فروشنده نیز بیشتر خواهد بود. این یعنی پولی را که قرار است در طی سه سال 30 میلیون پرداخت کنید، در طول 5 سال ممکن است به 40 میلیون تومان و بلکه بیشتر برسد. پس قبل از خرید خودرو به صورت قسطی، این موارد را در نظر داشته باشید.

    1. ماشین صفر کیلومتر می‌خواهید و یا کار کرده

    همانطور که می‌دانید ماشین صفر بعد از مدتی افت قیمت پیدا می‌کند و شما هم به خاطر صفر بودنش از آن کار زیادی می‌کشید. سعی کنید به دنبال کسانی باشید که وضعیت مالی خوبی دارند و ماشین صفر می‌خرند، بعد از مدتی می‌توانید ماشین کار کرده آنها را با قیمت کم خریداری کنید. شما بعد از مدتی به دنبال ماشین کار کرده که از سال ساخت آن دو یا سه سالی بیشتر نگذشته باشد، خریداری کنید. کوینسی می‌گوید: «ماشینی که 2 الی 3 سال کار کرده باشد، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد».

    بهترین خرید ماشین‌های کار کرده، آنهایی هستند که هنوز گارانتی کارخانه‌ای آنها تمام نشده است. این کار باعث می‌شود که اگر در طول مدت کوتاه خرید، ماشین دچار مشکل شد، شما با استفاده از گارنتی‌ای که دارید، بدون پرداخت هزینه‌ای خودروی خود را رفع عیب کنید. از این بابت خیالتان راحت می‌شود که فروشنده جنس نامرغوب خود را به شما نفروخته است. در هنگام خرید اینترنتی به هیچ وجه گول ظاهر ماشین را نخورید. حتما با ماشینی که دوست دارید خریداری کنید، دور بزنید. گول چرب زبانی فروشنده را نخورید. از فروشندگانی که بیش از حد از ماشین خود مطمئن هستند، چیزی خریداری نکنید. بی‌شک ریگی در کفش خود دارند. قبل از هر گونه خرید وسیله نقلیه آن را به یک کارشناس نشان دهید نه کارشناسی که با فروشننده زد و بند داشته باشد. در هنگام شب، مواقع بارانی و برفی به هیچ وجه به دنبال خرید ماشین نروید. امکان دارد شرایط جوی از دقت شما هنگام خرید بکاهد. در هنگام خرید عجله نداشته باشید. سعی کنید با جسارت کامل تمام جوانب را در نظر بگیرید. البته داشتن همراه می‌تواند به کارتان بیاید.

    2. تحقیق کردن را از یاد نبرید

    به طور معمول فروشندگان خودرو قیمت اولیه را بالاتر از بازار عنوان می‌کنند تا در موقع چانه زنی بتوانند چند هزار تومانی قیمت را کاهش داده و بر سر خریدار یه این روش منت نیز بگذارند. شما می‌توانید با توجه به نوع و مدل ماشینی که می‌خواهید خریداری کنید، درباره قیمتش در مکان‌ها و فروشگاه‌های دیگر تحقیق کنید. البته به ندرت هم کسانی هستند که قیمت واقعی را برای فروش ارائه می‌دهند. این گونه افراد معمولا تخفیفی قائل نمی‌شوند. در هر صورت با توجه به خریدی که می‌کنید، تحقیقات مفصلی انجام دهید. برخی از ماشین‌ها ممکن است از نظر ظاهری کاملا بی‌عیب باشند اما شما نباید فقط به ظاهر ماشین تکیه کنید. در مورد سیستم موتور و شاسی کشی آن حتما با کسی که اهل این کار است مشورت کنید، تا صاحب ماشین تصادفی نشوید. معامله که تمام شد دستتان به جایی بند نیست. بیشتر مراقب باشید، کسی به زور نمی‌تواند ماشینش را به شما بفروشد.

    3. تابستان فصل مناسبی برای خرید ماشین هست یا نه؟

    همان طور که می‌دانید تابستان به خاطر شرایط آب و هوایی پایداری که دارد، فصل مناسبی برای خرید و فروش است. به خصوص خرید و فروش ماشین که معمولا در فضای باز صورت می‌گیرد. در این فصل ما با ازدحام فروشنده روبه رو هستیم. قانونی در بازار است که می‌گوید:«اگر تقاضا کمتر از عرضه باشد، قیمت خود به خود برای رقابت پایین می‌آید و اگر خریدار بیشتر از فروشنده باشد، مسلما قیمت بالا می‌کشد». در بقیه فصول سال به خصوص پاییز و زمستان به دلیل بارش‌های جوی مردم میل چندانی برای فروش وسیله نقلیه خود ندارند و آن هم به این خاطر است که دوست ندارند در چنین روزهای ناپایداری حتی به مدت دو الی سه روز بدون ماشین باشند «البته این مورد ممکن است در همه جای جهان صدق نکند» همان‌طور که می‌دانید خودروهای جدید در اکثر نقاط جهان بعد 2 الی 3 ماه از گذشت سال جدید رونمایی می‌شوند. این فرصت خوبی برای خریداران مدل‌های صفر است.

    4. چقدر می‌خواهید در هر ماه پرداخت کنید؟

    به هیچ وجه آن پولی که توان پرداختش را دارید با فروشنده در میان نگذارید. بهتر است شما هم از حربه فروشنده برای خریدن خودرو استفاده کنید. وقتی آنها قیمت بالاتر را پیشنهاد می‌کنند، شما هم با توجه اخلاق و رفتار فروشنده قیمت پایین‌تر را پیشنهاد کنید تا بتوانید به حد وسط قیمت‌های ارائه شده برسید. به پولی که قرار است هر ماه پرداخت شود، بیشتر توجه کنید. مدت زمان پرداخت اقساط نیز بسیار مهم است. اگر در حساب‌هایتان اشتباه کنید، خیلی زود دچار مشکل خواهید شد.

    5. دوگانه سوز باشد یا نه؟

    در کشورمان چند سالی است که خودروهای دوگانه سوز وارد بازار شده است. باید توجه داشت که این خودروها نیز در دو نوع کارخانه‌ای و دستی دوگانه سوز شده‌اند. طبق گفته برخی خریدارن خودرو، برخی از انواع این خودروهایی که دوگانه سوز هستند، خوب کار نمی‌کنند. شما با پرسیدن از صاحب ماشین‌هایی که قرار است مثل آن را خریداری کنید، به جواب این سوال خود می‌رسید. هرگز به خودروهایی که سیستم سوخت رسانی آنها به صورت دستی درست شده است، اعتماد نکنید. با انتخاب اینگونه ماشین‌ها با جان خود بازی نکنید. ممکن است، قدرت خرید ماشین‌های بهتر را نداشته باشید اما جانتان خیلی مهم‌تر از خرید خودرو است. مزایای خودروهای دوگانه سوز این است که می‌تواند در کاهش هزینه سوخت به کمک‌تان بیاید اما این‌گونه خودروها بعد از چند سال کار کردن، بیشتر از ماشین‌های تک سوز خرج روی دستتان می‌گذارند.

    6. نکاتی کلیدی برای خرید خودرو

    شما برای خرید خودرو به هر نمایندگی‌ای که بروید، باید سود حاصل از فروش ماشین را به فروشنده پرداخت کنید. زیرا این گونه بنگاه‌ها با پول شما امورات خود را می‌گذرانند. بهترین خرید آن است که بدون واسطه از صاحب ماشین خریداری شود. اگر قصد خرید ماشین دارید، در هر محیطی که هستید، به همکاران خود بسپارید که قصد خرید فلان نوع ماشین را دارید. شاید خودشان و یا اقوامشان قصد فروش داشته باشند. شما با این کار بدون واسطه صاحب ماشین می‌شوید و دیگر نیاز نیست، هزینه اضافی بکنید. اگر دارای اقوام پر جمعیتی و دوستان زیادی هستید، این فرصت را از دست ندهید. حتما با آنها نیز موضوع خرید ماشین را در میان بگذارید اما به طور کامل به همکاران، اقوام و حتی دوستان خود برای خرید خودرو اعتماد نکنید. مراحل بالا را هنگام خرید خودرو در نظر داشته باشید. بیشتر از کسانی خرید کنید که قصد دارند ماشین مدل بالاتری خریداری کنند.

    این گونه افراد زیاد سر قیمت با شما بحث نمی‌کنند. برای خرید خودرو وام نگیرید، چون بهره وام‌ها خیلی زباد است و از آن‌جایی که خودرو نیز یک کالای مصرفی است و هر روز که می‌گذرد، قیمتش افت می‌کند، با گرفتن وام هزینه‌های زندگی خود را بی‌جهت بالا نبرید، مگر اینکه وام مذکور قرض الحسنه باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو