فونیکسریمکسبهتام

الزامات حضور در بازار جهانی

عصر خودرو- حضور در بازار جهانی و کسب سهم از بازارهای بین المللی با توجه به تغییرات صورت گرفته در مناسبات سیاسی را می توان یک الزام برای بنگاههای تولیدی کشور در شرایط کنونی دانست،‌ الزامی که تغییر در سبد صادراتی یکی از راههای تحقق آن محسوب می شود. روندی که با توجه به تغییرات مناسبات تجاری با سایر کشورها باید از سوی خودروسازان داخلی نیز مورد توجه قرار گیرد و خودروسازان داخلی نیز مانند سایر بنگاه بزرگ باید تصویری از چشم‌انداز صادراتی خود ترسیم کنند.

الزامات حضور در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ماموریتی که می توان از آن به تغییر موقعیت از یک بنگاه منطقه ای به بنگاهی در سطح جهانی کرد و آنچه مسلم است گام برداشتن در این مسیر نیازمند تغییر سبد صادراتی خودروسازان است. تثبیت حضور در بازارهای هدف صادراتی و توسعه بازارهای جدید از راهبردهایی است که از دید فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات و توسعه محصول جدید باید در دستور کار قرار گیرد. در کنار تثبیت بازار فعالان اقتصادی معتقدند که خودروسازان داخلی باید گام هایی نیز در راستای افزایش ظرفیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه پلت‌فرم، محصول و قوای محرکه بردارند.  به اقدامات مذکور افزایش کارایی شبکه توزیع از طریق‌ استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در توزیع، فروش و سایت‌های تولیدی و توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش از راه توسعه کمی و بهبود کیفیت نمایندگی‌های فروش خارج از کشور نیز از دیگر راهکاریی است که باید برای توسعه بازار خارجی در دستور کار خودروسازان قرار گیرد. به این موارد باید اخذ و تمدید استانداردهای بازارهای هدف و برندسازی از راه ترویج و توسعه برند ایکو در سطح منطقه‌ای و جهانی را افزود.
    در این خصوص ساسان قربانی یکی از فعالان صنعت خودرو معتقد است که برای دستیابی به بازارهای صادراتی باید دو مقوله برنامه ریزی برای صادرات در کوتاه مدت و هدف گذاری بلندمدت را مدنظر قرار داد. قربانی معتقد است، در راستای ورود به بازارهای صادراتی چند اقدام اساسی باید برداشته شود، در ابتدای امر باید تولید محصولات جدید با برندهای داخلی در دستور کار قرار گیرد؛ محصولاتی که به تکنولوژی روز دنیا مجهز باشند. از سوی دیگر باید نیازسنجی بازار نیز مورد توجه خودروسازان داخلی قرار گیرد تا به این طریق تولید مطابق نیاز بازار انجام شود. بطور  مثال در حال حاضر ایمنی خودروها یکی از ملاک های اصلی در بازارهای بین المللی محسوب می شود؛ بطوریکه خریداران خودرو در بازار خواهان خودروهایی هستند که به تجهیزات روز مجهز باشد،‌ مقوله ای که در سال های اخیر مورد توجه خریدارن داخلی نیز قرار گرفته است.
    راه حل بعدی برای حضور در بازارهای جهانی همکاری مشترک با برندهای معتبر دنیا است، راه حلی که به گفته این کارشناس خودرو با لغو تحریم های بین المللی گام های برای اجرایی کردن آن برداشته شده است. روشی که قربانی معتقد است با اجرایی کردن آن شاهد ورود دانش فنی به کشور خواهیم بود و از سوی دیگر تولید محصولات با تکنولوژی جدید به صورت مشترک در کشور صورت خواهد گرفت.
    تغییر چشم انداز بازارهای صادراتی و گسترده کردن دید صادراتی یکی دیگر از مواردی است که برخی از فعالان اقتصادی معتقدند باید در شرایط کنونی در دستور کار خودروسازان قرار گیرد؛ چرا که با توجه به مناقشات منطقه ای صادرات به کشورهای همسایه دائما در حال تغییر است که این امر موجب می شود تا کشورهای همسایه بازار مطمئنی برای تولیدکنندگان محسوب نشوند. در این خصوص نیز این کارشناس حوزه خودرو، معتقد است در بازارهای منطقه ای شاید بتوان گفت سطح توقع نسبت به سایر کشورها پایین تر باشد، اما این نکته را نیز خودروسازان داخلی باید مدنظر قرار دهند که در صورت بازگشت آرامش به این کشورها به طور حتم پای خودروسازان مطرح به این کشورها باز خواهد شد و این امر از دست دادن بازار کشورهای منطقه را به همراه خواهد داشت. با این شرایط  خودروسازن داخلی باید تولید محصولاتی با برند داخلی که از مطلوبیت در بازارهای خارجی برخوردارند را در دستور کار قرار دهند.
    تولید رقابتی یکی دیگر از الزاماتی است که قربانی به آن اشاره کرده و در این خصوص می گوید: این نکته را باید مدنظر قرارداد که در کنار رسیدن به سطح کیفی مطلوب در سطح جهان بتوانند به لحاظ قیمتی نیز در بازار جهانی رقابت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو