فونیکسریمکسبهتام

معاون بهزیستی خبر داد

وضعیت مناسب‌سازی اماکن و معابر رضایت‌بخش نیست

عصر خودرو- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که مناسب سازی معابر و اماکن از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: تا کنون ۳۰ درصد اماکن عمومی کشور مناسب‌سازی شدند.

وضعیت مناسب‌سازی اماکن و معابر رضایت‌بخش نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر حسین نحوی‌نژاد با اشاره به این که مناسب سازی در کشور وضعیت رضایت بخشی ندارد، اظهارکرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، علی‌رغم عدم ضمانت قانونی و اجرایی منسجم توانست مطالبه‌گری را وارد فضای سیاسی اجتماعی کشور کند.

    وی با اشاره به آشنایی تمام شهرداران با مقوله مناسب، افزود: از جمله مشکلی که مسئولان در راستای مناسب‌سازی با آن مواجه هستند، بودجه و اعتبار است.

    معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که خوشبختانه در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلام هم همراهی خوبی در راستای ترویج فرهنگ مناسب سازی دارند، گفت: اگر تمام ظرفیت های اجرایی و نظارتی دست به دست هم دهد مشکلات مناسب‌سازی تا حد زیادی رفع می‌شود.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بهزیستی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه معبر راه‌اندازی کرده که اگر افراد در جایی مشکل عبور و مرور داشتند و مناسب سازی شده نبود، از طریق بهزیستی پیگیری شود، اما این ضمانت اجرایی بیشتر با قانون حل خواهد شد.

    وی‌ مناسب سازی مسکن، خودروی معلولان، محیط کار آنها و اماکن عمومی و معابری که به عهده سازمان بهزیستی نیست را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این سازمان دانست و بیان کرد:  برگزاری این چنین سمینارها نقش مهمی در افزایش بودجه این اقدامات ایفا می‌کند.

    نحوی نژاد در ادامه با اشاره به این‌که براساس آخرین اطلاعات و آمار حدود 30 درصد اماکن عمومی کشور مناسب‌سازی شدند، اظهار کرد: بودجه اختصاصی برای مناسب سازی منازل، اماکن کار و خودروهای معلولان، در سال گذشته هشت میلیارد و امسال 23 میلیارد تومان تعیین شده است.

    معاون سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: بودجه هفت میلیاردی برای عبور و مرور و ایاب و ذهاب معلولان اختصاص داده شد که امیدواریم این اقدامات بهزیستی برای سایر دستگاه‌ها الگو شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو