فونیکسریمکسبهتام

آنچه که باید در خصوص فراخوان ایرتویا بدانید

عصر خودرو- "فراخوان های خودرویی" یکی از مهمترین مسائل در بحث حمایت شرکت ها از مشتریان است. مشتریانی که به دنبال خریدی مطمئن و خودرویی ایمن هستند. ایرتویا هم به عنوان شرکتی پیشرو در خصوص اعلام فراخوان ها، همواره این امر را به عنوان یکی از وظایف خود دانسته است. زیرا فراخوان یک تعهد از سوی کمپانی مادر است و ایرتویا نیز همواره فراخوان هایی که شامل خودروهای تویوتا موجود در ایران می شوند را اجرا نموده است.

آنچه که باید در خصوص فراخوان ایرتویا بدانید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ایرتویا با چتر حمایتی که برای مشتریان خود ایجاد کرده همواره درصدد افزایش رضایتمندی آنها در خصوص خدمات پس از فروش بوده است. در خصوص فراخوان جدید کیسه هوای سرنشین تویوتا کرولا، مصاحبه ای با مهندس امیر تیداک، رئیس بخش فنی شرکت ایرتویا، صورت داده ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

    فراخوان خودروهای تویوتا کرولا به چه علت است و چه مدل هایی را شامل می شود؟

    فراخوان جدید اعلام شده مربوط به خودروی سواری تویوتا کرولا بین سال های 2006 تا 2009 میلادی است. خودروهایی که در این بازه زمانی وارد حوزه خلیج فارس و تعدادی از آنها به صورت شرکتی و غیرشرکتی وارد کشور شده اند. این فراخوان مربوط به نقص فنی در بخش عملکرد سیستم کیسه هوای سرنشین جلو است. کپسول ایربگ خودروهایی که شامل این فراخوان می شوند، امکان دارد در تصادف های شدید به خوبی عمل نکنند. به همین خاطر این فراخوان همزمان با دیگر کشورها در ایران نیز اجرا می شود.

    آیا مشتریان حتما باید به نمایندگی مرکزی مراجعه کنند یا تمامی نمایندگی های سطح کشور این فراخوان را انجام می دهند؟

    ما در سایت اصلی شرکت ایرتویا به نشانی Irtoya.com صفحه ای را به صورت کاملا مجزا درنظر گرفته ایم. مالکین خودروهای تویوتا کرولا بین سال های 2006 تا 2009 می توانند با مراجعه به این قسمت شماره شاسی خودروی خود را ثبت نموده و در صورتی که شامل این فراخوان باشند از طریق همان بخش به آنها اطلاع داده خواهد شد. بعد از آن در صفحه ای جدید لیست تمام نمایندگی های منتخبی که از طرف شرکت اعلام شده اند، مشخص می شود و مشتریان می توانند با تعیین وقت قبلی به نمایندگی مورد نظر مراجعه کنند. البته باید این نکته را نیز اشاره کرد که تمام نمایندگی های مورد نظر برای این فراخوان تجهیز شده اند و تکنسین ها تمام دوره های لازم را گذرانده اند.

    شرکت ایرتویا در این چند سال، چند نوبت فراخوان داده است؟

    در این چند سال می توان گفت کمتر از 5 نوبت فراخوان داشته ایم. فراخوان هایی که در آن خودروهایی نظیر کمری و هایلوکس شامل می شدند و هم اکنون برای ایربگ های شرکت تاکاتا در تویوتا کرولا این فراخوان را اعلام کرده ایم تا هرچه سریعتر قطعه معیوب تعویض شود.

    اعلام فراخوان های ایرتویا به دستور شرکت تویوتا ژاپن صورت می گیرد یا خود شرکت ایرتویا هم به تنهایی می تواند فراخوان اعلام کند؟

    طبعیتاً کلیه فراخوان هایی که در کل دنیا اعلام می شود، توسط شرکت مادر صورت می گیرد. به این صورت که اگر خودرویی ایراد ایمنی یا هر ایرادی که باعث به خطر افتادن جان سرنشینان می شود را داشته باشد بلافاصله شرکت مادر فراخوان رفع عیب را در سرتاسر دنیا اعلام می کند و شماره شاسی هایی که مربوط به آن منطقه می شوند را به نمایندگی هر کشور ارسال می کند تا قطعات معیوب تعویض شوند.

    هزینه های رفع عیوب در این فراخوان ها به چه نحوی محاسبه می شود؟ آیا برای خودروهای شرکتی یا غیر شرکتی شرایط فرق دارد؟

    در تمامی فراخوان هایی که در این چندسال اخیر صورت گرفته هیچ هزینه ای از مشتریان دریافت نشده است. یعنی به طور کلی تمام هزینه های رفع عیب با توجه به اتمام مدت زمان گارانتی اصلی خودروها به صورت رایگان انجام می شود. حتی خودروهایی که به صورت غیرشرکتی وارد کشور شده اند نیز شامل این فراخوان می شوند و هیچ هزینه ای از مالکین دریافت نمی شود. در خصوص فراخوان جدید نیز طی مکاتباتی که با شرکت تویوتا موتورز داشته ایم تصمیم بر این شد که تمام هزینه برای خودروهای شرکتی و غیرشرکتی به صورت کاملا رایگان صورت گیرد.

    با توجه به اتمام گارانتی اصلی خودروهای مشمول در فراخوان، آیا گارانتی دیگری برای خدمات پس از فروش این خودروها درنظر گرفته شده است یا خیر؟

    کلیه ی خدماتی که توسط شرکت ایرتویا در خصوص فراخوان ها صورت می پذیرد شامل گارانتی مشخصی هستند. خدمات تعمیرات به مدت 2ماه یا 3000 کیلومتر و خدماتی که منجر به تعویض قطعه می شود 6 ماه یا 10000 کیلومتر شامل گارانتی می شوند. به همین خاطر تمام کرولاهایی که شامل این فراخوان می شوند با توجه به تعویض قطعه، از این گارانتی بهرمند می شوند.

    با توجه به فراخوان های مختلفی که در این چندسال صورت گرفته است، تجهیزات و امکانات شرکت برای رفع عیوب و بررسی خودرو در چه سطحی قرار دارد؟

    همانطور که اطلاع دارید، ایرتویا توانسته رتبه نخست خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتریان را کسب کند و در این چند سال با تکمیل کادر فنی و برگزاری دوره های آموزشی برای نمایندگی های خود در کنار استفاده از جدیدترین تجهیزات و امکانات در تعمیرگاه های خود بدون هیچ مشکلی به خدمات دهی خودروها می پردازد. ما در ایرتویا تمام امکانات و تجهیزات تخصصی برای رفع عیوب در فراخوان ها را داریم.

    آیا امکان دارد فراخوان هایی که در دیگر کشورها اعلام شده است و مشمول خودروهای وارد شده به کشور می باشند، توسط ایرتویا اعلام نشوند؟

    قطعاً این موضوع غیر ممکن است. تا به حال چنین موضوعی پیش نیامده که تویوتا فراخوانی را اعلام کند و ایرتویا آن را انجام ندهد. ضمن آنکه تویوتا با توجه به خودروهای وارد شده به هرکشور فراخوان هایی را به کشور مورد نظر اعلام می کند. شماره شاسی هایی که برای فراخوان ها باید مراجعه شوند به تمام کشورها اعلام می شود تا نماینده هر کشور با اعلام فراخوان این خودروها، هرچه سریعتر ایرادات ایجاد شده را برطرف نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو